Esedékessé vált az olajcsere szeretett Alfámban. Ragaszkodtam a hagyományokhoz és 5W40-es Selénia Star olajat vásároltam. Mindemellett cseréltem gyertyákat is, a gyárilag előírt Bosch FQR8LEU2 típust vettem bele. Az olajleeresztő csavar nehezen engedte magát, de sikerült megoldani a helyzetet. Úgy érzem jobban megy az autó, sokkal egyenletesebbnek érzem.
Műszaki vizsgára vittem az autót, ahol azzal szembesítettek, hogy a beszerelt gáztartály szavatossági ideje idén augusztusban lejár. Döntenem kellett, hogy a végleges megszüntetés, vagy a tartálycsere mellett döntök. Az új tartály beszerelése racionálisabb megoldásnak bizonyult. A két lehetőség között kb. 10 000 Ft különbség lett volna a megszüntetés javára, amit néhány tankolás során simán visszahoz az LPG rendszer.
Abszolút ismeretlen volt számomra a gázzal való autózás, de most már kezdem érteni, miért olyan népszerű az olasz barátainknál ez a megoldás. Ha nem siet az ember, egy tankon több ezer forintot lehet megspórolni. Saját magamnak valószínűleg nem szereltetném be, mivel annyit nem járok, hogy a teljes rendszer költségei megtérüljenek, azonban így, hogy alapból az autóba volt szerelve boldogan használom. Jelentős teljesítménycsökkenéssel jár, az emlegetett 10% valójában 30% körül mozog. Viszont mivel egy gombnyomással átválthatunk benzin üzemre, egy előzés során az élvezeti faktor sem marad el.
Kemény 2,45 €-ért sikerült két darab új emblémát beszereznem. A régit kicsit megszívták az olasz nap sugarai.



1
369
Fórum
Friss topicok
- 159
 - Stelvio
 - Giulia
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
