Tagok >> Gianni68 >> 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 >> Blog
- Típus:156 1.6 ts 88kw/120le euro3
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:metál világosszürke
Sikerült visszaszerezni a letörölt blogomat!
Nagy köszönet Halesznak és WebMnek!
Sajnos egy hibás törlés miatt elveszett az egész bloggom! Nagyon sajnálom!
A légzsák takaró az utas oldalon a műszerfalon le volt esve, mert a patentok tönkre mentek. Patent vásárlás és csere után kicsit ugyan eláll még de legalább a helyén van.
A csomagtér ajtón semmilyen lámpa nem világított, a hiba az átvezető kábelban volt, forrasztással és szigeteléssel ez is kijavítva.
Az előző hibamegállapítás téves volt, s nem a hőcserélőből folyt a víz, hanem a vízpumpából.
Úgyhogy vezérlés újra szétszed, vízpumpa ki-be szerelés, vezérlés összerakás.
A motor felújítása közben nagy dilemában voltam ,hogy cseréljek-e vízpumpát.
Akkor megbontottam s azon kívül, hogy műanyag lapátos volt nem fedeztem fel hibát rajta.
Hát járatás közben a tömszelencénél folyni kezdet. Ezért kellet cserélni.
Az autó alja rűcsis védővel lett kezelve.
Törött volt a szervotartály is, ezt is cserélni kellett!
Hála Kullman Norbinak kaptam egy nekem megfelelőt, amiért levonatoztam hozzá Vácra!
Útiköltség oda-vissza 1120 Ft.,olcsóbb mint a posta.
Végre visszakerült a motor az autóba!
És be is indult!!!!
Motor járatás közben kiderült, hogy szívárog a víz a hőcserélőből!
Ez a következő amit orvosolni kell!
Motor járatáshoz ill. indításhoz egy kicsit vastagabb olajat használtam, de ezt kb 500 km után úgyis kuka!
Kapott még az Alfi új féltengely csavarokat is! Kb 500 Ft volt.
Felgyorsultak az események! Mivel úgytünt minden alkatrész megérkezett a motort készre tudtam szerelni! Az önindító is átesett egy alapos tisztításon!
Felkerült a váltó, az önindító, a szelepfedél, a kábelozás, a kipufogócsonk stb.
Gyakorlatilag elkészült a motor!
Azt azért hozzá kell tennem, hogy valaki előttem borzalmas munkát végzett a vezérműtengely leszorítoknak a csavarjainál. Ezen is volt munka,kapott új csavarokat és a menetek fel lettek hellicoil-lozva!
Váltó feltöltve olajjal! 5 000 Ft a 2 liter olaj!
Hála az ismeretségi körömnek sikerült szerezni hajtókereket, s közben a vezérműszíj is megjött.
Így megint egy kicsivel közelebb kerültem a végéhez!
Összeraktam a vezérlést, felkerültek a burkolatok és a hosszbordás szíj is.
Sajnos már a szétszedésnél kiderült, hogy megsérült a főtengelyen elhelyezett vezérműszíj hajtókereke(az ék volt benne rossz,valamikor szíjszakadás volt).
Nem volt egyszerű keríteni ilyet!
Sokan ígérgették hogy van nekik,sőt ki is fizettem de nem jött az alkatrész! Hosszas harc árán visszakaptam a vételárat!
De a motorszerelés még mindig áll!
Ha már rajta volt a hengerfej, megkezdődhetett a teljes összeépítés,ami valljuk be nem megy túl gyorsan!
Felkerült a szívósor,klímakompresszor,kormányszervo,generátorbak,féltengely,generátor.
Közben lefestettem a porvédő lemezt, ami a motor és a váltó között van!
A vezérlési időt beállítottam és megrögzítettem, hogy mire jön a szíj csak felkeljen rakni.
0
537
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia