Tagok >> szállító81 >> Blog
A mai nappal sajnos külön utakon kell, hogy folytassuk... minden egyes kilométer és vele töltött perc örök élmény marad. Életem egyik legjobb autója volt.
A 2017-es szezon további részében egyéb szervíztevékenységre már nem kellett sort keríteni, mivel egy apróság kivételével "üzemzavar" nem történt. Ez is kimerült egy küszöbkupak nagy tempón történő elhagyásában, amire egy későbbi post -ban még kitérek, mivel ennek a pótlása is elég sziszifuszi feladatnak bizonyult.
Ugye, aki GTA-t vesz, benne van a pakliban, hogy benzinvérű és néha néha versenybe keveredik. Ez a 2017 -es szezonban többször is előfordult, de a legemlékezetesebbet kamerán keresztül is sikerült rögzíteni a párom jóvoltából. Itt egy 5gen Mustang 3.7 V6 volt az ellenfél, a táv ca. 4-500m volt. Rajtban minden futamon megvertem (hála a sperr -es differenciál műnek), leginkább már csak 150- 160 km/h környékén tudott feljönni, igaz onnan már ő volt a jobb.
Íme a youtube -os link, ami az egyik futamról készült:
https://www.youtube.com/watch?v=is-OrlZ5Mm4
Részt vettem egyébként KiskunDRAGházán legális gyorsulási versenyen is, amiről egy következő post fog majd szólni.
Alfa Romeo tulajdonosként elvárt a stílus érzék. Az előző tulajdonostól kaptam az autóhoz egy Alfa Romeo -s karórát megelőlegezvén a bizalmat az ügyben, hogy jó és gondos tulajdonosa leszek az autónak.
Az olasz technikát a kínai alapok sem hazudtolják meg. Működésképtelen állapotban volt feltehetőleg elem hiba miatt. Ennek a cseréje nem lett volna vészes, ha a négyből az egyik csavar nem gondolta volna úgy, hogy ő semmiképpen sem akar kijönni. Két órás is feladta, viszont a Főnököm látván és hallván az elkeseredettségemet saját kezűleg állt neki és a makacs csavarral is sikerrel járt.
Az elemcsere megoldotta a problémát, a mutatók többé kevésbé pontosan járnak már. A szezon majd mindegyik rendezvényén igyekeztem viselni, hogy ne érje szó a ház elejét. Felemelő érzés volt minden egyes alkalommal Alfás kiegészítővel feszíteni.
A soron következő projekt a szétszakadt felső motorkitámasztó bak revíziója volt. Erősebb gázadásnál lehetett hallani, hogy bekoppan, mert a szilent rész gyakorlatilag már csak árnyéka volt régi önmagának (lásd csatolt képek). A kiszerelés max. negyed óra, két csavar oldása után már a miénk is.
Az első ötlet egy új felső motorkitámasztó bak beszerzése volt, de kedvezménnyel együtt is alig jött volna ki 40E Ft alá (ami szerintem irreális), így alternatív megoldás után kellett néznem. A megoldást a "Silentblock Kft" szolgáltatta az elfáradt szilentek újra cserélésével, ami oda vissza postával is megállt kb. 15.000Ft -ból. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket, korrekt munkát végeztek jutányos áron.
A visszaszerelés sem tartott tovább max. 20 percnél, a végeredmény pedig kiválóra sikerült. Most már semmiféle rendellenesség nincs a motortérben, nem koppan gázadásnál vagy fordulaton gáz elvételnél.
Az előzőekben megállapítottam, hogy tűzoltás gyanánt még két művelet elvégzése SOS szükséges, hogy nyugodt szívvel neki tudjak a nyári szezonnak indulni. Az egyik a motorvezérlés burkolat cseréje, míg a másik a felső motorkitámasztó bak felújítása volt.
Szóljon ez a bejegyzés elsőként is a motorvezérlés burkolat cseréjéről. A félelmem az volt, hogy mivel a felfogatási pontok egy része az előzőnél törött volt és a vezérműtengely fogaskerék is beledarált már, nem mertem megkockáztatni, hogy a menetszél vagy bármilyen külső körülmény a vezérműszíj alá kotorja és megugrassza vagy elszakítsa. A csere nem tartott tovább fél óra negyven percnél, házilag is kivitelezhető, de kell elszántság hozzá, hogy megfelelően a helyére sikerüljön pattintani. Bontott, de hibátlan állapotú darabot sikerült szerezni, emlékeim szerint 6000Ft körüli összeg volt postával együtt. A képeken jól látszik a különbség.
A képeken a régi és az új látható, illetve a csere előtti és utáni állapot.
Az autó motorháztetejét felnyitva két dolog nem igazán tetszett, mégpedig az elálló felső vezérműszíj burkolat és a kólás kupakkal ellátott ablakmosó tartály, ami az előzetes infók alapján még szét is volt fagyva. A vezérműszíj felső burkolatot egy későbbi bejegyzésben vesézem majd ki, most az ablakmosó tartályra koncentrálok.
A hűtő kiegyenlítő tartályt kifordítva örömmel konstatáltam, hogy az ablakmosó tartály 3/4-ig van ablakmosó folyadékkal, tehát nincs szétfagyva, ezért "nagy az öröm". Egy gyors próba alkalmával örömmel tapasztaltam, hogy a szivattyú működik és a spricniken keresztül gyönyörűen tudom az ablakot permetezni és ezáltal tisztítani.
Már csak a beöntő nyílás csere van hátra. Szerencsére nagy az egyezés a sedan és a kombi beöntő kupak között, még ha nem is 100% az egyezés. Kis erőltetés után sikerült a helyére pattintani és tekerni (a bontásra szánt ezüst szedánból származó ablakmosó tartály kupakot), így már nem kell magyarázkodni a "kólás kupak" miatt. A művelet után visszacsavaroztam a hűtő kiegyenlítő tartályt a helyére, így ez a történet lezártnak tekinthető.
Egy későbbi bejegyzésben kitérek a vezérmű szíj burkolatra és a felső motorkitámasztó bakra is, mert sajnos mindkettővel foglalkoznom kell(ett) a siker érdekében, ezért most kicsit le kell raknom az autót (ami mivel csak hobbi autó, nem nagy nehézség).
A január végi vásárlást követően az eredetvizsgálat és az átírás is sikeresen lezajlott február első felében. Egy bent ragadt hibakód miatt az elhozatal óta világított a "check engine" lámpa, de Szecsei Tibi barátom pár perc alatt orvosolta ezt, azóta sem találkoztam a műszerfalon hibajelzéssel.
Majd következett egy alapos külső és belső takarítás, miután már papíron is hozzánk tartozott az autó. Örömmel konstatáltam, hogy a gyári felszerelés közel hiánytalan, a 4 gyári GTA szőnyegből 3 hibátlan állapotban megvan. A vezető oldali első GTA szőnyeg hiányzik, egy ilyet be kell majd szereznem.
De visszakanyarodva a címben jelzett témához, az első komolyabb beavatkozás a motorolaj és az olajszűrő cseréje volt. Olajban a Selenia 10W 60 Racing mellett tettem le a voksot, míg szűrőben a MANN Filter lett a befutó. Eredetileg fém dobozos Selenia-ra pályáztam, de az sajnos nem jött össze. A gyárilag előirányzott mennyiség 5,9 liter, így az 5+1 liter elégségesnek bizonyult és még kis tartalék is maradt. A cserét saját kezűleg terveztem végrehajtani, ami így is történt. Ellenére annak, hogy az olajszűrőhöz kicsit bontani kellett a klíma és egyéb csövekből, de végül sikerült hozzáférnem. Szerencsére nem volt a szűrő nagyon rászorulva, így gyakorlatilag smirglivel és a puszta kezemmel szépen le tudtam tekerni. Az új szépen passzolt a helyére, igaz 2-3 centivel rövidebb, az eredetileg rajta lévőnél. De ez nem okozhat gondot, tekintve, hogy a MANN Filter e-katalógusa is ezt hozza a 932A motorkódhoz, tehát a GTA -hoz ez ajánlott. Én bízom a MANN mérnökeiben, remélem nem okoznak csalódást. Az egész művelet megvolt ca.3 óra hossza alatt, úgy, hogy bőven hagytam kicsöpögni az olajat. Gyakorlatilag egy szerelő akna és pár célszerszám segítségével simán kivitelezhető házilag is a csere.
Még vannak kisebb projektek hátra, mint pl. ablakmosó tartály csere, K&N Filter installáció, váltó olaj revízió és szükség esetén csere, felnik fékpor mentesítése, klíma vezérlő egység csere, első ülések renoválása,stb. Ahogy haladok ezekkel, jönnek az újabb blog bejegyzések.