Mutasd

>> Autóápolás2018-08-13

A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.

Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.

>> Autóápolás2018-08-10

Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.

Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)

Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...

>> Szerviz2018-08-09

Ma meg is érkeztek a különböző olajok és a hűtőfolyadék. Jó nagy csomag, de illusztris társaság . :)

>> Szerviz2018-08-08

Elkezdtem megrendelni az első nagy szervizhez az alkatrészeket. Mivel az ördög nem alszik, inkább biztosra megyek és az összes folyadék és fontosabb szíjak is cserélve lesznek.

A nem rövid lista:

Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60 7 liter
Váltó olaj: Tutela ZC 75 2 liter
Hidraulika olaj: Tutela GI/A 2 liter
Fékfolyadék: Tutela dot4 1 liter
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu 5 liter

Ezek megrendelve, jöttükre nyugat felől számítunk.

 
>> Szerviz2018-08-07

Két féle gumi van a nagyvadon. Elől Fulda, hátul Good Year. A Fulda-k 2002-es gyártásúak, a Good Year-ek viszont 2001-esek (!). Egyik sincs kirepedezve, de hallhatóan elég hangosak, megérettek a cserére.

A 166 gyári 16-os mérete az acélfelniken 205/55 R16, ami egy egy nagyon elterjedt méret, óriási belőle a választék, nem is drága. De persze a 16-os alufelnin már 215/55 R16 a méret, ami ugyan csak kicsi eltérés, de épp elég ahhoz, hogy már ritka legyen és darabja kb. egy 10-essel legyen drágább. Update: a manual szerint volt 7 coll széles 16-os Speedline és volt 6,5 collos is. Az utóbbit szerelték 205-tel, az előbbit 215-tel. Az enyémen 7 collos van. ;-)

Imádom az olaszokat, rendszeresen ezt csinálják. A 145-tel is így jártam, mert a 15-ös gyári méret a 195/55 R15, volt míg az általános méret 195/50 R15, ott is hasonló árkülönbséggel.

Természetesen ott a lehetőség, hogy csak 205 széles gumikat vegyek rá, több 166-on láttam már. Most azt kéne eldönteni, hogy hosszabb távon meg akarom-e tartani a 16-os felniket, vagy majd vegyek rá 17-eseket. Utóbbi esetben ideiglenesen elég lenne a 205 széles gumi is.

Körbenéztem a neten, de nem dobálják az ember után a gyári 17-es felniket, főleg nem azt a fajtát, ami tetszik.

Csupa dilemma az élet.

>> Esemény2018-08-06

Ma elhoztam végre. Már alig bírtam aludni a hétvégén, úgy izgultam.
A rövidke hazaúton is éreztem, hogy ez kellett. Selymesen duruzsuló V6, tetőablak kinyitva, zene szól, semmi zörgés, nyöszörgés, csak suhanás.

Nagyon nagyon tetszik! :D

Most pedig várunk a rendszámra, illetve elkezdem az alkatrészek beszerzését az első nagy szervizhez.

 
>> Esemény2018-08-03

Sokadik megnézés után elvittem egy próbakörre is, ami végleg meggyőzött. Szépen megy, jó a fék, a váltó mint kés a vajban, nem zörög semmi, minden extra működik benne. Rozsda semmi, egy pici karc van az első lökhárító bal oldalán.

Lefoglalóztam, jövő héten megyünk papírozni.