Mutasd

>> Szerviz2016-11-25

Közeledtem a 15ezres csereperiódushoz, ezért lecseréltem az olajat. Hanyagoltam most a Seléniát, mert sztem nem jó ár/érték arányú olaj. Fuchs Titan Supersyn 5W40 került bele. Protec motor beltér tisztitóval átöblitettem a motort a régi olajjal, gyorsan kitekertem a leeresztőt és hagytam jól kicsöpögni, leszedtük a régi szűrőt (2en). Fel az új szűrő, be az új leeresztő csavar (gumibetétes alátéttel), be a friss olaj Protec Nano motorvédővel. Service interval reset: 113900 km.
Olaj 9ezer, szűrő 1100, csavar 1600, tisztitó 2500, nano 2500. Lehet hurrogni, h miért nem cseréltem 10k km után az olajat. Mert zömmel gyorsforgalmi úton használom a kocsit és 10km alatti útra be sem szoktam inditani! Ezért...
2 hete felraktam az "új" téligumikat is. Yokohama W-drive. Oldalfalait lemostam, Autoglym gumiápolóval (szilikon mentes) befújtam, a tojástartós disztárcsákat lemostam. Kerékcsavarokat nem húztam meg ész nélkül, találomra igyekeztem nem meghúzni 120Nm-nél sokkal többel.
Elháritottam a mélynyomó puffogó hangját. A levegő túlnyomás kiengedő rácsot megkohendáltam bandázsszalaggal. A mélynyomó ugyanis a gumi lapokat ütemesen a rácsnak verte, és az adta az idegesitő puffogó hangot. sajnos ki kellett venni hozzá a ládát és levenni a hátsó lököst is.