Ha állandóan felkapcsolt fényszóróval közlekedsz, a halogén előbb, de a xenon is utóbb el fogja égetni a foncsort. Aztán este/éjjel meg majd nem fogsz látni vele. Nem volt katasztrofális a projektor foncsorjának állapota, de nem úgy tükrözte a fényt ahogy kéne. Szétszedtem a fényszórókat: előmelegités sütőben, majd plexi eltávolitás. Ezt követően komplett foncsor kiszedése a lámpatestből, mert csak úgy lehet a projektort kicsavarozni. Elvittem Gyömrőre, ahol kitűnő minőségben újra lett fémgőzölve. Visszacsavarozás, majd a plexi visszaragasztása Sika elasztomerrel.
A régi helyére egy front coolert szereltem. Asszem 550x180as méretű. A csövezés alu és szilikon. A cooler ki és belépő oldalán, valamint a leállitó szelepen a szivósornál vibráció ellenes csatlakozókat alkalmaztam. T-clamp bilincs 90%ban, kivéve ahol csak a gyári bilincsek fértek el. Turbó kilépő oldala nem végleges, mert majd vmikor felkerül a GTB2056.
Bár a 17es Ducati Corse felnik remekül néznek ki a kocsin, vmi nagyobbat gondoltam rá. Elszalasztottam egy QV szettet, illetve sajnáltam (is) rá a pénzt, pedig jó vétel lett vna. Ekkoriban kezdtem szemet vetni a Leggera HLT-re, amire Németországból Miki barátom segitségével sikerült szert tennem. 8x18col, ET35, csak az osztókör 100as. Sebaj, van mozgókúposom. Nade az nem jó, mert a felnin túl kicsi a furat, nem fér be csak a tuner kerékcsavar... :)
Szóval kellett hozzá egy garnitúra abból is, amit csak 1 helyen lehet itthon kapni spline kulcsnyílással. Továbbá a gyári központositó gyűrűt is a Gt agyméretéhez kellett esztergáltatni. A látvány azonban kárpótol minden munkával töltött és elköltött forintért cserébe. Költséget nem hozom nyilvánosságra, akit érdekel, utánanéz ;)
Még az ezüst 147-re vettem egy garnitúra H&R coilover-t. Nem raktam be őket, megtartottam a Gt-re. Lindornál átnézettem őket, hátsók kaptak gyári új porvédőt és toronyszilentet. Első gátló - villa találkozást agyonkentem kerámiával, esélyt sem adva h összerohadjanak. Cseréltem a felső lengőkarokat (TRW) és a hátsó stabpálcákat (Meyle HD) is. A kocsival még nem mentem, remélem nem rontom el a gyári komfortos ugyanakkor sportos karakterisztikát egy élvezhetetlen coilover szettel, de majd kiderül...
A gyári alupedálokat megviselte az idő. Gondoltam felhasználom a fémipari ismereteimet és felujitom őket. Tökéletes nem lett, mert itt-ott maradtak az anyagban oxidpöttyök, de lényegesen jobb mint volt és nem is vettem le túl sokat a vastagságból.
Ocsmány rozsdásak voltak, vettem hát egy pár tank rögzitő pántot ami hibátlan állapotban van. A felfogató csavarokat beáztatgattam rozsdaoldóba, majd 8as metszóval át is járattam, igy szerencsére nem törtek le a csavarok.
Manky-nál voltam, h ügyeskedjen bele a kocsiba még némi erőt, mert az előző 147-hez képest lomha a gép. Eléggé. Sikerült is. Alul ugyan nem lett vadállat, de 2500 körül már hátbaver. Alul nem is szoktam tolni neki, szóval pont izlésem szerint lett igy megirva az ECU.
Fogyasztás csökkent, kb fél literrel.
Az örvénylápátokat és a DPF-et is kiirta, EGR ugye maradt a csökkentett átfolyású vakoló lemez miatt. Csúcsteljesitményen egy nagyon minimál füst jön, de Manky szerint sokan örülnének ennyi füstnek már alapkonfiggal is :)
A botrány minőségű környékbeli utaknak köszönhetően a jobb felső lengőkar cseréjét előrébb kell sajna hozzam.
80 fok fölé ritkán ment a mutató, de legalább 70 alá sem. jönnek a hidegebb idők, szóval inkább cseréltem a termosztátot. sajna behr-t nem kaptam, maradt a vernet. természetesen az összes bilincs rossz irányba nézett, nem is értem hogy a retekbe tudták úgy feltenni őket.
Mióta megvan a kocsi nem ment a szélvédő mosó. biztositékok jók, szóval adtam direkt +12V-ot a szivattyúra, de meg se mukkant. volt egy másik szivattyú egy Gt-ből de az is rossz, meg a csöcse is le volt törve. A 147-é más, azon 2 csöcs van, de a 2-ra húztam egy gumicsövet és ledugóztam. próba után úgy néz ki jó a rendszer, nem ereszt sehol.
Bár kifogástalanul működött és tiszta is volt a DPF, kiszedtem a kocsi alól mert úgy éreztem visszafogja a teljesitményt, és növeli a fogyasztást. Beraktam a CF3as katalizátort ami szintén kifogástalan állapotú, de sem menetdinamikában, sem fogyasztásban nem érzek különbséget. Majd talán a remap után lesz jobb a helyzet mint DPF-vel lett vna. Azóta világit a MCSF lámpa ugyebár az érzékelők hiánya miatt, szóval a remap alkalmával azokat is ki kell irni.
2 bilincset kellett vennem, a többi alkatrész a raktárból került ki.
Kipörgetett magából némi zsirt a csillag háza a gumiharang találkozásánál, ezért ki akartam cserélni. Meg is tettem :)