Vettem egy donor autót, és kiszedtem belőle a belsejét. Fekete tetőkárpit, A oszlop boritások, kapaszkodók, napellenzők és armatúrák.
Tartozott még hozzá bőrrel varrott ajtó és oldalkárpit együttes is. Az ajtókárpitok behúzóira a Victors customs-szal nappa-perforált bőr boritást is varrattam.
Bekerült a perforált bőrrel varrott váltógomb is aminek a kupakját a felni szinére fényeztem és a számozást pirossal töltöttem ki. Alcantara váltózsák piros cérnával varrva.
1 nap ráment a cserére, de csinos lett a beltér :)
2 évvel ezelőtt az első lengőkarok közül csak a bal felsőt hagytam ki a cseréből. Ahogy felkerültek a 17es kerekek kezdtem 1 kicsit vadabbul közlekedni és egyre jobban hallottam a kopogást. Ráadásul súlypont változáskor is ilyesztően kattant a gömbfej. TRW-t raktam be. Kb 2 óra alatt megvolt a művelet, viszont az eltelt 2 év alatt elfelejtettem hogy kell cserélni és a stabpálca megszivatott 1 kicsit :)
Kb 1 éve vettem egy szett BL felnit, amik eléggé le voltak verve. Már túl voltam egy szett felújitásán, szal nem ijedtem meg nagyon. Hozzá is láttam, de 2 felnin olyan sok gitt volt, h úgy döntöttem inkább lecsiszolom alapozóig. Nem kevés meló volt. 2 felni peremén kellett 1-1 db-ot hegeszteni is, mert a gitt oda már nem lett vna elég (erős) + 2-t görgőzni kellett. Nagyon kevés alus gittel precizen kijavitottam a hibákat, majd kamrában lefújattam grigio quarzo metallizato szinre. Újszerű felnikhez úgy véltem dukál az új gumi is, mert a használt nem lett vna annyival olcsóbb, mint amennyivel az új többet tud. 2 db Pirelli Pzero Nero (elöl) és 2 db Barum Bravuris 3 került fel. Rendeltem 1 szett gyári új felniközepet, a csavarokra grafit kupakokat és gorilla type forgógalléros kerékőrt.
Pontos árakat nemtok mindenre de kb: felnik 110e körül, gumik 108e, szerelés 10e, kupakok 10e, kerékőr 5e körül.
Folyamatosan alakitgatom a kocsit, igy ennek köszönhetően beszereztem egy GT kormányt, amit a napokban húznak majd át egyedi elképzelésem szerint. Tetszik ugyanis a kormány vastagsága, a szélső küllőinél található kidudorodásai, és az alsó küllőt fedő disz.
Továbbá hozzájutottam egy pár valódi Zender küszöbspoilerhez is. Egyedül ez az amit hajlandó vagyok a kocsira feltenni annak érdekében, hogy egy picit vagányabbá tegyem az összképet tekintve.
2003-ban történt vmikor, h a 147-es modellekből kihagyták az ajtó felső kédergumijából a becsipődés érzékelőt, ezáltal a távirányitó hosszú gombnyomására fel nem, csak letekerte az ablakokat.
2 megoldás létezik a hiányosság pótlására:
1: a bal első ajtóban levő elektronika megbuherálása az érzékelő kiváltására (ellenállás/dióda asszem),
2: érzékelős kédergumi beszerelése, ajtó kábelköteg cseréje, body computerrel való felismertetése.
A kábelköteget és gumikédert már korábban kicseréltem, de még nem működött a dolog. MES: body -> CAN setup -> adjustments -> windows' anti trap sensors (present-re állitani), majd ezt követően proxy alignment. Próba, és működött :)
Proxy alignment mindenképp kellett nekem, mert a Connect Nav+ kiszerelése óta villogott a km számláló. A piros bontott kocsiból szedtem ki az alkatrészeket, a szerelést és "rátanitást" is magam csináltam, ezért ingyen volt.
Közeledtem a 15ezres csereperiódushoz, ezért lecseréltem az olajat. Hanyagoltam most a Seléniát, mert sztem nem jó ár/érték arányú olaj. Fuchs Titan Supersyn 5W40 került bele. Protec motor beltér tisztitóval átöblitettem a motort a régi olajjal, gyorsan kitekertem a leeresztőt és hagytam jól kicsöpögni, leszedtük a régi szűrőt (2en). Fel az új szűrő, be az új leeresztő csavar (gumibetétes alátéttel), be a friss olaj Protec Nano motorvédővel. Service interval reset: 113900 km.
Olaj 9ezer, szűrő 1100, csavar 1600, tisztitó 2500, nano 2500. Lehet hurrogni, h miért nem cseréltem 10k km után az olajat. Mert zömmel gyorsforgalmi úton használom a kocsit és 10km alatti útra be sem szoktam inditani! Ezért...
2 hete felraktam az "új" téligumikat is. Yokohama W-drive. Oldalfalait lemostam, Autoglym gumiápolóval (szilikon mentes) befújtam, a tojástartós disztárcsákat lemostam. Kerékcsavarokat nem húztam meg ész nélkül, találomra igyekeztem nem meghúzni 120Nm-nél sokkal többel.
Elháritottam a mélynyomó puffogó hangját. A levegő túlnyomás kiengedő rácsot megkohendáltam bandázsszalaggal. A mélynyomó ugyanis a gumi lapokat ütemesen a rácsnak verte, és az adta az idegesitő puffogó hangot. sajnos ki kellett venni hozzá a ládát és levenni a hátsó lököst is.
Nem jó a benzines szervo csöve a dizelbe. Vagyis a 16 szelepes dizelbe nem. Szóval kivettem a csövet, összehasonlitottam azzal amit a benzinesből kibontottam, és nem jó. Nem értem 2004-ben miért nem lehetett már az alu csövet eloxálni mint 2001-ben. Ja, h igy jobban fogy a 10 év alatt kikorrodáló 300 eurós cső? Az más. Gyártsunk akkor kacatot...
200 ft-ért "vettem" egy 12es belső átmérőjű alucsövet, 5000ért ráhegesztették, 2000ért jött hozzá egy liter Fuchs titan hidraulikaolaj, igy "csak" dolgozni kellett vele. Csápos emelő bérlet lesz még a +költség.
Kiszedni kb 1 óra, visszafelé 2.5, mert a vastagabb csövet elég nehéz volt a felfogató bilincsekbe visszaimádkozni. Leszereléskor a cső bordás csatlakozója (szürke, 4 foggal kapaszkodó csati) fogai eltörtek, a bontottról szedtem le miután hőlégfúvóval megmelegitettem nehogy az is elpattanjon mert olyat külön lehetetlen beszerezni.
Kicsit túlhaladtuk a 100ezres csereperiódust, igy lecseréltem a váltóban az olajat. Bár sokan köpködik a Tutela-t, a gyári olaját, mégis azt vettem bele. Egy pro-tec nanotechnológiás kenésjavitó adalékkal is megfejeltem. Vszeg egy Fuchs olaj jobb lett vna bele, de már késő bánat.
Eddig is finoman járt a váltó, de most mintha még kellemesebben venné a fokozatokat.
Szokás szerint ha hozzányúlok a kocsihoz, csinálok egy gyors állapotfelmérést. Sajna a bölcső nyúlványhoz való felfogatásánál az 1ik szervo cső megsérülhetett és szivárogtatja a hidraulika olajat. 1 nappal később a szivárgás erősödött :(
Reménykedek, h a TS szervó csövei megegyeznek a JTDm-mel, és akkor csakdolgoznom kell vele, van 1 komplett bontott kormányművem csövekkel, mindennel.
Km óra állás: 108000
A kocsi a gyártósort Xenon fényszórókkal hagyta el. Az olaszok viszont összetörték a kocsi elejét és vszeg drágállották ezeket a fényszórókat, igy halogént raktak bele. Mikor felújitottam a futóművet megtaláltam az automata fényszóró magasságállitó elektronikáját a lengőkaroknál, a 2 motoros mosótartályt és h nincs manuális állitási lehetőség a műszerfalon. Sokáig kutakodtam, csak gyári új fényszórók lettek vna kb 160ezer ft/db áron.
Helyettük beépitettem 1 pár morimoto tipusú H1 projektor lencsét amit angliából rendeltem. Szintén onnan egy prémium kategóriás 35W H1 Xenon szettet 2 év garival, plusz 1 pár jó minőségű 4300K-es izzót.
Szétszedtem a fényszórókat, berögzitettem a projektor lencséket, a ballasztokat a fényszóró házának aljára fúrtam fel, majd összepakoltam az egészet.
Még be kell állitani a fényszórókat, holnap a tabánban a vizsgaállomáson meg is csináljuk.
Költség nem volt vészes a gyári xenon-hoz képest de elég sok meló volt vele.
Megadta magát az akksi. 5 nap állás után kb 1et forgatott a főtengelyen :)
Nem is forsziroztam, nehogy csillió hibakódot bedobjon az alacsony fesz miatt, ráraktam töltőre. 3 órát volt rajta kb, ezek után már 2-t is tudott forgatni a főtengelyen...
Kis kutatás után végül nem 74es, hanem 64es Exide premium lett, 640A inditóárammal. Mindenképp 190 magas akksi kellett bele, a 74es viszont vszeg túl hosszú lett vna (3mm-rel) bár mindenhol ezt javasolták a kocsihoz. A 640A is elég, kifogástalanul indul a gép, és 3 kg-mal könnyebb is. Úgyis kevesebb áramot fog felvenni a rendszer mihelyt bekerül a maradék LED izzó és a xenon.