Csabo22 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2018-11-30

Hatalmas okosság. az amúgy sem fagyveszélyes téli ablakmosó folyadékot nem engedi ráfagyni a fúvókára. na mind1 :) ha már van itthon 2 pár, és a régi, bent lévő úgyis szarakodott, hát beépitettem.
Csak halkan jegyzem meg, h télen (is) olyan keveset használom a kocsit, h általában amit ősszel beleöntök téli fagyálló ablakmosót (1-2l) az még következő télen is elég :D

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2018-11-11

1 éve halogattam a dolgot. már nagyon bosszantott, h dudám sincs, szóval nekiláttam. alapanyag volt több autóból is, plusz az e-lear-ből is kijegyzeteltem mit hova kell kötni és nekiláttam. volt egy kis hendikeppem, mert a rádió hátába csatlakozó zöld mini ISO más gyárilag be volt kötve, igy csak az órarugóra csatlakozó csokit és drótjait kellett behuzaloznom. egyetlen nehézséget a kormánylégzsák csatijának 2 lába okozta, ez a nem multis (2lábas) és multis (12lábas) csatikban használt eltérő lábak miatt van, igy 2-t forrasztanom is kellett. Lett végül duda (hatalmas öröm) és rádióvezérlés is kormányról, plusz beraktam az 1 éve készült egyedi sport kormányt is. A küllőket fedő műanyag kupakokat a váltógomb és felni szinére fújtam.
Beraktam az új klima panelt is, amit a kártyatartóval együtt szintén a felni szinére fújtam. a klima szarakodott időnként, de most már tökéletes. élesitettem a kb 1,5 éve beszerelt szmogérzékelőt is, de eddig még nem vettem észre, h tenné a dolgát.
Állandó utastársam fejéből kiszakadt a gumiszalag, ezt is visszaragasztottam szóval a kis fazon újból a visszapillantó alatt imbolyog :)

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2018-08-12

Lepottyant a jobb hátsó fékbetét kopó része. vszeg még gyári lehetett és a 14 év megviselte. 1-2 hónapja vettem egy fekete JTDm-et, főleg alkatrésznek. szegénykét lepasszolta a gazdája, de előtte egy halom cuccot kicserélt rajta, többek közt a fékrendszer nagy részét is. alig kopott tárcsák és betétek (ATE) kerültek ezért a kocsimra. bontásnál összejelöltem mit hova kell majd összeszerelnem. csúszkák megpucolva és újra zsirozva (grafitos), dugattyú szilikonozva (tökéletesen mozogtak szétszedéskor is), betétek megreszelve, lemezek letakaritva a jobb mozgásért, kerámia paszta ahova kell. összerakásnál loctite menetrögzitő, és karizom nyomatékkulcs :)

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2018-08-03

Fuchs titan supersyn került bele ismét. Természetesen első lépésben Protec engine flush, olaj leenged, majd be az új olaj a maradék nano adalékkal. Mahle olajszűrő.
Km nemtom pontosan mennyi, de úgy 122ezer körül. Bal ajtó falcára szokás szerint felkerült a szerviz matrica, h ne kelljen azon töprengeni mikor kell ismét összemaszatolni a kezem :)

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2017-12-03

Vettem egy donor autót, és kiszedtem belőle a belsejét. Fekete tetőkárpit, A oszlop boritások, kapaszkodók, napellenzők és armatúrák.
Tartozott még hozzá bőrrel varrott ajtó és oldalkárpit együttes is. Az ajtókárpitok behúzóira a Victors customs-szal nappa-perforált bőr boritást is varrattam.
Bekerült a perforált bőrrel varrott váltógomb is aminek a kupakját a felni szinére fényeztem és a számozást pirossal töltöttem ki. Alcantara váltózsák piros cérnával varrva.
1 nap ráment a cserére, de csinos lett a beltér :)

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2017-08-05

2 évvel ezelőtt az első lengőkarok közül csak a bal felsőt hagytam ki a cseréből. Ahogy felkerültek a 17es kerekek kezdtem 1 kicsit vadabbul közlekedni és egyre jobban hallottam a kopogást. Ráadásul súlypont változáskor is ilyesztően kattant a gömbfej. TRW-t raktam be. Kb 2 óra alatt megvolt a művelet, viszont az eltelt 2 év alatt elfelejtettem hogy kell cserélni és a stabpálca megszivatott 1 kicsit :)

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2017-07-15

Kb 1 éve vettem egy szett BL felnit, amik eléggé le voltak verve. Már túl voltam egy szett felújitásán, szal nem ijedtem meg nagyon. Hozzá is láttam, de 2 felnin olyan sok gitt volt, h úgy döntöttem inkább lecsiszolom alapozóig. Nem kevés meló volt. 2 felni peremén kellett 1-1 db-ot hegeszteni is, mert a gitt oda már nem lett vna elég (erős) + 2-t görgőzni kellett. Nagyon kevés alus gittel precizen kijavitottam a hibákat, majd kamrában lefújattam grigio quarzo metallizato szinre. Újszerű felnikhez úgy véltem dukál az új gumi is, mert a használt nem lett vna annyival olcsóbb, mint amennyivel az új többet tud. 2 db Pirelli Pzero Nero (elöl) és 2 db Barum Bravuris 3 került fel. Rendeltem 1 szett gyári új felniközepet, a csavarokra grafit kupakokat és gorilla type forgógalléros kerékőrt.
Pontos árakat nemtok mindenre de kb: felnik 110e körül, gumik 108e, szerelés 10e, kupakok 10e, kerékőr 5e körül.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2016-12-29

Folyamatosan alakitgatom a kocsit, igy ennek köszönhetően beszereztem egy GT kormányt, amit a napokban húznak majd át egyedi elképzelésem szerint. Tetszik ugyanis a kormány vastagsága, a szélső küllőinél található kidudorodásai, és az alsó küllőt fedő disz.
Továbbá hozzájutottam egy pár valódi Zender küszöbspoilerhez is. Egyedül ez az amit hajlandó vagyok a kocsira feltenni annak érdekében, hogy egy picit vagányabbá tegyem az összképet tekintve.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2016-12-04

2003-ban történt vmikor, h a 147-es modellekből kihagyták az ajtó felső kédergumijából a becsipődés érzékelőt, ezáltal a távirányitó hosszú gombnyomására fel nem, csak letekerte az ablakokat.
2 megoldás létezik a hiányosság pótlására:
1: a bal első ajtóban levő elektronika megbuherálása az érzékelő kiváltására (ellenállás/dióda asszem),
2: érzékelős kédergumi beszerelése, ajtó kábelköteg cseréje, body computerrel való felismertetése.
A kábelköteget és gumikédert már korábban kicseréltem, de még nem működött a dolog. MES: body -> CAN setup -> adjustments -> windows' anti trap sensors (present-re állitani), majd ezt követően proxy alignment. Próba, és működött :)
Proxy alignment mindenképp kellett nekem, mert a Connect Nav+ kiszerelése óta villogott a km számláló. A piros bontott kocsiból szedtem ki az alkatrészeket, a szerelést és "rátanitást" is magam csináltam, ezért ingyen volt.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2016-11-25

Közeledtem a 15ezres csereperiódushoz, ezért lecseréltem az olajat. Hanyagoltam most a Seléniát, mert sztem nem jó ár/érték arányú olaj. Fuchs Titan Supersyn 5W40 került bele. Protec motor beltér tisztitóval átöblitettem a motort a régi olajjal, gyorsan kitekertem a leeresztőt és hagytam jól kicsöpögni, leszedtük a régi szűrőt (2en). Fel az új szűrő, be az új leeresztő csavar (gumibetétes alátéttel), be a friss olaj Protec Nano motorvédővel. Service interval reset: 113900 km.
Olaj 9ezer, szűrő 1100, csavar 1600, tisztitó 2500, nano 2500. Lehet hurrogni, h miért nem cseréltem 10k km után az olajat. Mert zömmel gyorsforgalmi úton használom a kocsit és 10km alatti útra be sem szoktam inditani! Ezért...
2 hete felraktam az "új" téligumikat is. Yokohama W-drive. Oldalfalait lemostam, Autoglym gumiápolóval (szilikon mentes) befújtam, a tojástartós disztárcsákat lemostam. Kerékcsavarokat nem húztam meg ész nélkül, találomra igyekeztem nem meghúzni 120Nm-nél sokkal többel.
Elháritottam a mélynyomó puffogó hangját. A levegő túlnyomás kiengedő rácsot megkohendáltam bandázsszalaggal. A mélynyomó ugyanis a gumi lapokat ütemesen a rácsnak verte, és az adta az idegesitő puffogó hangot. sajnos ki kellett venni hozzá a ládát és levenni a hátsó lököst is.