Ez a 7vége sem maradhatott el bütykörészés nélkül :)
Mikor vettem a kocsit befogott a bal hátsó fék, és akkor nem orvosoltam a hibát sajnos. Eddig működött jól, most ledobta a kopó réteget a fékbetét a régebbi túlhevülés miatt. Az szürke bontós kocsi úszó nyergét és vele a betéteket és tárcsát nem adtam el, szóval azok a betétek kerültek be. A tárcsa maradt, bár sajna a vason levő betét 2 ivben megvályta. Tavaszig jó lesz. Tudom paraszt dolog volt nem kicserélni, de majd ki lesz. Bereszeltem a betéteket, szépen kitakaritottam mindent, megzsiroztam amit kellett plusz szilikon injekciót is kapott a dugattyú amit meg is járattam párszor.
Vettem 1 szett Novitec (de mégis gyári) fekete hátsó lámpát: http://i3.photobucket.com/albums/y92/alfa147turbo/aa_1_b.jpg
Frissitettem a connect nav+ firmware-ét amivel már 1 ideje küzdöttem.
Nagyon elégedetlen voltam a manuális klimával. 1szer lefagyott valamim, egyszer melegem volt a kocsiban annak ellenére, h ment a klima.
A szürkéből kiszedtem anno a digit klimapanelt, a kábelköteget és a komplett fűtésboxot egyben. Igy hát adott volt minden az átépitéshez. Egyúttal gondoltam teszt időszakra berakom a connect nav+ fejet is, igy kiszedtem az egész műszerfal párnát és úgy fogtam a klima cseréhez. Talán a kesztyűtartó komplett eltávolitásával is ment vna a dolog, de a műszerfal nélkül is több helyen varázsolnom kellett, h odaférjek :)
Tulajdonképpen +1 léptetőmotort be kell épiteni, és cserélni kell 1et, plusz a fűtésboxban is cserélni kell 1 csapóajtót na meg a teljes kábelköteget. A maradék 2 motor stekkerei a kábelkötegen cserélhetőek. Ki-ki döntse el hogy variálja a léptetőmotorokat (nyilván egy későbbi gyártású vszeg tovább fog működni).
Provizóre (mondja a szaki) összedugtam az autó inditásához szükséges motyót, és leteszteltem a digit klimát. Működik, franya. sajna nem lett 2zónás mert a 4. motort nem raktam be és nem cseréltem zsalut (képen mind2 helye látható) ugyanis ezekhez a spiátert is ki kellett vna bontani amire nem volt időm. Most.
Bekerült igy a digit klima, a connect nav+ fej és egy szinte új, telefon gombos multikormány + új plexi a km órára.
Előző futómű javitás blogban emlitettem h nagyon tré a stabrúd szilentje. Strongflex-et rendeltem 7300-ért a postás bedobta a ládába. Bármelyik elkatrész kereskedőnél teli áron 9/db a gumi. Nem is ragozom...
Szombatot rászántam a programra. Felemeltük a kocsit csápossal és Zoli bával nekiugrottunk. Alaposan meg kell bontani a bölcső környékét, hogy ki lehessen húzni a rudat, de annyira jó a kocsi, h csak 2 v 3 csavarhoz kellett a légkulcs, többi jött ki mint a kisangyal. A szilent tartókengyeleit csak 10,5es fúróval dolgoztuk meg, igy a szilent zsirzása és behelyezése után nem is hegesztettük össze, csak drótot kapott ideiglenesen amig a helyére nem került a stabrúd. Az összes csavart bezsiroztuk visszarakáskor. Gyors állapotfelmérés során megállapitottam, h ilyen patika turbót nem nagyon láttam még dizelen, és az előkatica is majdnem olyan szép mint a régi 1.6 TS-men. Elégedett vagyok a kocsi állapotával és az elvégzett munkával is.
Kicseréltem a gázolaj szűrőt (ufi), teletankoltam a kocsit (majdnem) és beleöntöttem egy Pro-Tec dizel rendszer tisztitót. Most 4.1 az átlagom, de pályán és országúton 4. vszeg csal 1 kicsit, de nem számottevő mennyiséget.
Vezérlés és olajcserekor átállitottam a szerviz intervallumot 20ról 15 ezerre. majd 10nél megnézem milyen az olaj. szóval kapott a kocsi egy szervizkupont a fejébe is :)
Km állás az előző bejegyzés óta nem változott, 100350. A viz nem melegedett fel üzemi hőfokra, legfeljebb a 70-80 közötti rublikában mocorgott a mutató. Termosztátból Vernet került bele végül, hűtőfolyadék is cserélve lett.
1 szűk kanna Selénia WR 5W40 is bele lett öntve, egy ProTec-es motor belsőtér tisztitás (ProTec engine flush) után. Professzionális anyag. Olajleeresztő csavart meg cserélnem kell mert a torx kulcsnyilást a tehetséges szakik leforgácsolták. Pedig gyári szűrő volt fent...
Ezután forgalomba helyezés előtti műszaki vizsga következett. Hátsó gátlók épphogy átmentek, többi patent. 50k volt a móka össz-vissz. Jöhet a regadó és a forgalmi kiváltása.
Hosszú távra tervezek a kocsival, épp ezért az első, nem szépészeti beavatkozás a vezérlés cseréje volt. 2010 aug-ban volt cserélve, 81k km-nél, most 100350 van benne. Tök felesleges volt a régi szettet kivenni, a szij is meg a vezető/feszitő/vizpumpa is tökéletes volt, igazolja az alacsony km futást. Hiába az eltelt majd' 5 év, a gyári cucc az mégiscsak minőségi. Legalább látszik, h törődtek a kocsival, és nem szemetet pakoltak be szerviznél. Most Gates pówagripp került be és ruville vizpumpa. Kicsit sajnálom az ablakon kidobott 40 ropit, de igy az elkövetkezendő bő 4 év nyugodtabb autózással fog tellni.
Nem a konditeremben voltam, mielőtt félreérthető lenne a cim :)
Mondjuk mialatt a kocsi bal oldalát átgyurmáztam, egy kellemes kis testedzést is lezavartam. A jobb oldla meg van húzgálva, igy azt felesleges cicomázni. ok, ha innen nézzük, akkor a balt is felesleges volt :)
Roppant jó anyag, minden apró kis szennyeződést eltávolit. karcokat természetesen nem, de nem is arra való. nagyon finom sima felületet kapunk utána, amit pl egy super resin polish-sal átkenve új életre kel a fényezés.
A csomagtér ajtón viszont temérdek karc volt, úgyh nekiugrottam 2500as vizes polirral. gondoltam nagyobb kárt már úgyse tudok tenni benne. Természetesen a nagyon mély karcokat hiába is csiszoltam, onnan ha hiányzik a szin, azon már a polir se segit. Viszont az apró karcokat ha kiszedem, a felület szebb lesz, kevesebb karc kevésbé rombolja a szépérzéket. Új korongot is próbára tettem. Eddig zöldet használtam a durva pasztához, de most rózsaszin került fel, jobb is lett az eredmény. A finom korong és paszta kombóra nem volt időm, de az eredmény igy is kellemes lett.
Tré volt a futómű. Annyira, hogy a kocsi és az út majdhogynem más-más dimenzióban voltak egymáshoz képest. Nekem legalábbis úgy tűnt. Márpedig egy kocsi vezetési élményét igen nagyban meghatározza a futómű állapota/feszessége. Úgy döntöttem hozzálátok az első futómű felújitásának. Kivettem mindkét alsó és felső lengőkart, majd kivittem érdre, ahol a gömbfejek felújitáson estek át. Felsők 7500/db, alsók 8500/db. Az alsókban az összes szilentet kicseréltem, amit illetően elkalkuláltam magam. Hidraulikus prés hiján elég kemény meló volt. A felsőkben is kicseréltem az összes szilentet. Mivel a teljes futómű szét volt hányva, lelellenőriztem a stabpálcákat és kormány összekötőket is, és azokat még 1 összerakásra alkalmasnak találtam, majd tuning alkalmával cserélem őket. Sajnos a stabrúd szilentjei is odavannak, de attól a melótól már előre reszketek...
A szilenteket majdnem féláron vettem, de igy is 52000-ben volt a mutatvány (munkadij 0). szóval aki jön itt nekem a 7-8000ft alsó és 20-22000 ft-os alsó lengőkarokkal, az bassza is meg őket :D
Hátul rossz volt a lengéscsillapitás. A jobb oldalival kezdtem, de ott teljesen feleslegesen vettem ki a gólyalábat mert a gátló teljesen jó volt. Igazság szerint azért kezdtem azzal, mert azon az oldalon nem sütött a nap :D
A bal eresztette az olajat, tehát azt a bontós kocsi 1ik gátlójára kicseréltem ideiglenesen.
A kocsin eredetileg levő utas oldali ajtón több horpadás is volt, illetve az alja rendesen meg is volt húzva, úgyhogy a bontós gépről 1:1 átraktam az ajtót. Az patent. Viszont a kilincsben levő zárcilinder ugyebár nem a megfelelő volt, igy azt át kellett raknom (hogy tudjam a kocsi saját kulcsával nyitni). A kilincs leszerelése sem 1szerű mutatvány, de a visszarakása egy igazi rémálom. Aki már unja magát szöges korbáccsal csapkodni annak ajánlom szedjen ki és rakjon be 1-1 kilincset mikor unatkozik :)
A zárhengert fedő műanyag kupak leszedése is felér 1 jó torna mutatvánnyal, de ami a kis összekötő rudakat illeti, a kupakba kapcsolódó sárga végű rúd visszarakása varázspálca nélkül roppant nehéz. Ez nem is sikerült, türelmem határán voltam, úgyh csak a piros végűt pattintottam be, ami a kilincs meghúzásakor nyitja az ajtót.
1 kis tuning elem is járt a művelettel:
- frissen fényezett fényes fekete boritás került az ajtó élére, a B oszlop felé.
Mivel nem voltam megelégedve a gyári Bose hifi hangzásával úgy láttam jónak, hogy berakom a hiányzó magas sugárzókat a helyükre. Amiket a Bose hangcuccból kispóroltak. A hátsó oldalkárpitokba simán betekerhető volt a hangszóró, némi nehézséget csak az ajtókárpitokba pattintott kilincs körüli műanyag okozott, hiszen ott a hangszóró hely "le van falazva", igy a kis műanyag korongot ki kellett vágni. Ezek után a helyükre lehetett tekerni a 8. és 9. hangszórót (3. és 4. magas sugárzót).
Mivel ezeket a bontós kocsiból applikáltam ki, nem kerültek semmibe, de jelentős hangzásbeli javulást remélek tőlük.