Kötelező olaj+ szűrők cseréje pipa illetve jobb első kerékjárati ív betétjét is kicseréltük, mert elengedtek a tartópontok.
Olaj 21.000
Doblemez 7500
Szürők 9000
Munkadíj 12500
Össz: 50.000
Pápa-Győr között szemből jövő kamionról kaptam egy kavicsot, inkább követ... Javítani nem lehetett vezető üléstől az anyós ülésig repedt az üveg. Gyári minőségű szélvédőcsere eu-service autójavító kft-nél 50.000 munkadíjjal együtt és új kerettel.
Május 16-án nem indult be reggel Alfi... Eljöttem melóba és hazafelé már csak küszködött indításnál...
Tréler, szerelő. Elérte az én Alfámat is az EGR szelephiba így két választasom volt. Kicserélem vagy kiíratom és lefalaztatom.
Mivel a fórumokon is azt olvastam illetve 3 ismerős szerelő is azt mondta, hogy hiába kicseréljük nem lesz gyári minőségű és innentől több hibát is okozhat úgy döntttem kiíratjuk és lefalazzuk.
Munkadíjjal együtt ez a művelet 75.000 Ft volt.
Újabb szervíz de ez legalább tervezett szervíz.
Minimális olajfolyást tapasztaltam a motortérben amit úgy néz ki az olajbetöltő nyílás tömítése és a sapka okoz. Mindkettő csere megkátjuk száraz marad e a motortér.
Egy ideje turbó nyomás ingadozást is tapasztaltam az autón de ritkán akkor is inkább lassabb, egyenletesebb gyorsításnál érezhető. A nyomás mérő is ilyenkor láthatóan rendellenesen mocorog. Levétel és geometria tisztítás megoldotta a problémát
Szervószivattyú kicsit búg és fogyasztja is a szervóolajat cserélve lett de nem akar megszűnni a hang csak javult egy kicsit. Megpróbálunk egy tartály cserét hátha ott nem stimmelt valami.
Ha már foglalkozva van vele kap egy váltóolaj cserét és első felső legnőkarokat is cserélünk.
Szervíz előtti napon kiégett a bal első tompított úgyhogy az is csere.
Olajbetöltő sapka+tömítés: 3.400 Ft, 2.300 Ft
Szervótartály: 24.000 Ft
Váltóolaj: 15.000 Ft
Első felső lengőkar: 55.000 Ft
Tompított: 1.000 Ft
Munkadíj: 70.000 Ft
összesen: 170.900 Ft
Óraállás: 270.400
Feltetettem az új nyári gumikat. Vettem egy új Nokian Powerproof szettet. 04.24-én írom a bejegyzést eddig mentem vele kb 1500km-t nagy esőben és melegebb időben is és elég jók a tapasztalataim. Nagyon jó a vezethetősége az autónak és a fogyasztás is kevesebb az előző gumihoz képest.
Új gumi szett: 152.120
Sajnos egy előzést nem sikerült úgy kivitelezni ahogy szerettem volna... Munkából hazafele előzni szerettem volna és a furgon előtt nem láttam a kamiont ami épp lekanyarodott a sávunkból balra az egyik bekötő útra. Sikerült elkerülni az ütközést és egy kis medrű árokba húztam inkább Alfit. Szerencsére így megúsztam egy levegőszűrőház töréssel és a mögötte lévő lemez elhajlásával. A doblemez is kiszakadt de sikerült visszarögzíteni. Mivel esedékes volt a 10.000 km-es olajcsere így azt is megcsináltuk.
Új levegőszűrőház 35.000-
olaj+szűrők cseréje
lemez és dob rögzítése
KM óraállás: 268.200
Megvolt az első átnézetés/kötelező szerviz amit a Kozi's Garage-ban csináltam Mosonmagyaróváron:
Első fékbetét 33.182 ft
Tárcsaszabájozás 10.000 ft
Lengőkarszilentek 45.814 ft
Lengéscsillapító porvédő: 10.324 ft
Vezérlés+vízpumpa: 68.428 ft
Hosszbordásszíj: 11.200 ft
Szíjvezető: 7640 ft , 11.538 ft
Szíjfeszítő: 18.889 ft
Olajszűrő: 3833 ft
Levegőszűrő: 4575 ft
Üzemanyagszűrő: 15.370 ft
Motorolaj: 27.500 ft
Pollenszűrő: 8294 ft
Vezérlés burkolat (el volt repedve): 10.000 ft
Munkadíj: 8 óra/ 101.092 ft
Összesen: 389.279 ft
Mai napon családunkba került az autó :) Úgy néz ki 1-2 apróbb hibán kívül nincs semmi az autóval sőt motorikusan és karosszériailag nem találni semmi problémat vele. Várjuk az első szervizet.