Jellemzők: Jellemzően Diesel. De ha nem mondom meg, vagy nem nézed a feliratot a hátulján meg nem mondja senki. Egy barátom úgy jellemezte hogy olyan a hangja alapjáraton mint amikor neki a TS-ben elkezdett rakoncátlankodni az a fránya vezmod. Diszkréten ketyeg, sok benzinesnek kopogósabb hangja van.
Nagyon szeretem, nagyon dinamikusan lehet haladni vele, és röhelyesen keveset fogyaszt. És bár tudom hogy ezzel sokan nem értenek egyet de jelenleg hétköznapi normál használatra szerintem ez a legoptimálisabb motor ehhez az autóhoz.
Extrák: Distinictiv, meg ami ezzel jár.
ezen felül:
Tempomat, sport csomag, komfort csomag, 17' fehér felnik,gyári toronymerevítő, Remus hátsó dob, Novitec hátsó szárny.
Egyéb: Ez az első diesel autóm. OK a 2. mert az első a Giulietta volt, de a két autó között nem 20 év különbség van hanem kb. 1000. :)
Tudom szentségtörésnek hangzik hogy Alfába diesel, de ez van. Változik a világ, fejlődik a technika, és sokkal "Alfásabb" a márkához méltóbb menetdinamikát kölcsönööz ez a motor a 156-nak mint mondjuk az 1.6 vagy akár az 1.8-as motor. Csak a szép Alfás pörgős hang hiányzik belőle, de ne legyünk telhetetlenek. :)
Amióta benne van a Novitec Powerrail II. elektronica az autó egész más dimenzióban mozog. Menetdinamikája sokkal inkább emlékeztet egy 2.0-ás Benzines Turbóra, mint egy TD-re. És magas fordulaton gyönyörűen fütyül a turbó. Kívülről állítólag elég meggyőző. :)