Mutasd

>> Szerviz2024-05-23

Szinte már a letudandó kötelezők közé tartozik, hogy amint beköszönt a melegebb időjárás és a felhevült kocsiban már nyúlnék a fagyos klímához, csak a forró levegő és az izzadó fertájam marad. Valami, eddig ismeretlen oknál fogva a klíma minden szezon elején eltűnik a Giu extrái közül mígnem újra van töltve. Sajnos ez már a második szezon, így már az aggódást az idegeskedés váltotta ki és főként amiatt, mivel hogy a legperzselőbb nyári napokon játszotta ezt el velünk. Gyakran, mikor éppen kirittyentve esküvőre sietve döntött úgy, hogy aznap odafele mindenki az izzadságába fog megfürödni, amíg odaérünk.

Minden alkalommal az előző napon elvittem a ribit egy körre, hogy meggyőződjek róla, hogy még működik -e a klíma, ami persze minden hiba nélkül tette a dolgát, másnapra meg mintha elfelejtette volna, hogy egyáltalán szerepel -e az extra listáján a klíma szó. Ezt persze minden egyes szezon elején megelőzte egy klíma feltöltés ami festék utántöltést is magával hordozott. Idén sem volt másképp, de mivel a festék minden alkalommal "füsté vált" ezért most kapott egy extra adagot, hogy végre megtaláljuk a szivárgás helyét.
Egy belső hang azt mondja, hogy valószínűleg a hiba nagyobb, mint egy kis szivárgás, mivel az őszi/téli napok sem probléma mentesek. Ilyenkor mindig egy 5személyes szaunává alakul át és az ablakok párásabbak, mint a Titanicban a kefélős jelenetnél...
Szóval... valószínűleg egy fűtőmátrix és pár terelőlapát csere is esedékes lesz még tél előtt, hogy ezt ki tudjuk küszöbölni.
Folyt köv. a megszerelt klíma posztban >>>

>> Tuning és extra2024-04-27

Adódott egy kis plusz időm és találtam is egy nagyon jó kedvezményes LED-es beltér világítás csomagot, kaptam is az alkalmon és le is csaptam egyre. A csomag minden belső világításhoz külön csomagolva és címkézve tartalmazta az égőket és még egy műanyag feszítőt is. Maga a csere talán 10percet sem tartott, viszont meglepően rohadt forrók voltak a gyári izzók. Ennek hatására némelyik égő műanyag védő burkolata már megadta magát és eldeformálódott. Csere után sokkal újszerűbb hatást kelt a fehéres világítás.

>> Tuning és extra2024-04-06

Sosem értettem, hogyan tudnak a gyártók kiadni egy sportos hot-hatch-et, ami közel 250ló és emellett egy botmixer hangja is férfiasabb... Ez egy olyan fájópont volt mindig is a QV-vel szemben, amire sokáig kerestem a megoldást az olcsó és a kielégítő között. Mivel a hosszabb távokon kellemetlen tud lenni egy nyitott rendszer és a szomszédokkal való viszonyomat sem szerettem volna megbolygatni, így egy szelepes hátsó dobra jutott a döntés. A netet böngészve ez egy bankrablásra méltó összegre jött ki a nevesebb gyártóktól, tehát lejjebb kellett adni a névből és a minőségből.
Csoporttagokkal megvitatva a témát és pár emberrel, aki érintett volt a témában és esetleg volt is tapasztalata hasonló termékkel, arra jutottam, hogy érdemes lenne kipróbálni egy sokak által vásárolt kínai dobot, ami megfelel a követelményeknek.

Szerencsére sikerült is találni Ali-n, szinte a neten találtak negyed áráért - persze az árhoz viszonyítottam az elvárásaimat is. A sok pozitív véleményt olvasva és az értékeléseket böngészve bevállaltam a vételt, még ha nem is volt PayPal-ra lehetőség. A kommunikáció az eladóval teljesen rendben volt, a vámon kicsit elidőztek, de a csomag kb 1,5 hónapon beül háznál volt. Az egyetlen negatív észrevételem a csomagolást érintette, ami nagyon silányan volt védve - sajnos később kiderült, hogy a vámolás után nem csomagolták megfelelően vissza a terméket és az egyik szelep motorja megsérült.

Egy gyors egyeztetés a kipufogós szakival, majd a beszerelés után átvételkor elmagyarázta, hogy az egyik motor cserére szorul, mivel nem reagál semmire. Ez persze meg is történt. Utánrendeltem rögtön kettőt, mivel azt az infót kaptam, hogy hajlamosak idő nap előtt bekrepálni. A cserét otthon magam végeztem, mivel külön kérés volt, hogy bármikor gyorsan visszaalakítható lehessen gyárira. A motor cseréje sem oldotta meg a hibát, így nem maradt más, mint lebontani a legkisebb hibalehetőségig a dolgot. Pár kínkeserves perc próbálkozás és a szentek felsorolása után rájöttünk, hogy kontakthibája volt csak a motornak és így már minden pacekra működik. Ezen a hibán kívül én teljesen meg vagyok elégedve a termékkel, főleg úgy, hogy a nevesebb modellek töredéke áráért vettem.

>> Szerviz2024-03-08

Ismét eltelt az egy év - 10K csereperiódus, így a Giu is megkapja ami ilyenkor jár neki: friss SELENIA 5W40, olaj/levegő/kabin szűrők. A szokásos olajcsere mellett még fennállt egy olyan hiba is, hogy kb 2-3 hét állás után szinte alig-alig, vagy már sehogy sem indult a kocsi. Miki ezt egy villamossági szakira bízta, aki bevizsgálta az aksit is, ami 85%-os volt így arra nem foghattuk. Válaszként viszont annyit kaptunk, hogy valamiért a gyújtás levétele után feszültség ingadozást tapasztalt, ami ezt a hibát okozhatja. Sajnos konkrét választ és megoldást sem találtunk, csak egy jó tanáccsal "szerelték" meg a kocsit mondván - járjátok gyakrabban a kocsit, úgy nem lesz baja. így is tettünk és eddig ez a nesze semmi fogd meg jól válasz kielégítő megoldást nyújt.

Km állás: 167 500
Olaj: SELENIA 5W40 QV (Feketedobozos)

>> Szerviz2023-08-12

Az égőcsere hallatán mindenkinek egy gyors, pár perces művelet fut végig az agyán, csak nem a Giu tulajoknak...
Nyaralásunk előtti napon vettem észre, hogy Giun nem ég a jobb első lámpa. Próbáltam a varázstenyér gyógyítást egyszer, kétszer, háromszor is, de nem segített, így megrendeltem a hozzá való égőt.

Visszatérve a nyaralásunkból neki is ugortam az égőcserének, persze előtte azért bekérdeztem a csoportban, hogy mennyire szívás és hát sajnos ez sem a két perces műveletek közé tartozik. Lökös körbe megenged-->jobb oldali kerék koppig kicsavar (bár kevésbé szopás ha le van kapva)-->dobbetét kicsavar és eltart-->majd meglazít egy lámpát tartó csavart-->motortérben is egy csavart és ki lehet emelni az egész lámpatestet, mert máshogy nem nagyon lehet. Finoman is szólva nem az az árokparti égőcsere az "ezeröcsin"...
Na de szerencsére minden nehézség és probléma nélkül megment a művelet. Került bele egy Hella DS1 85V 35W égő, majd visszaszereléskor észrevettem, hogy a filterháztól felfele vezető cső enyhén szólva kuka állapotban van, így ez is felkerült a cserelistára. A visszaszerelést követően egy gyors próba, majd mehet minden csavar a helyére. Újra nyúzhatja az esti kilométereket a Giu!

>> Tuning és extra2023-07-16

Sajnos és egyben szerencsére is, a jobbos indexem burkolata úgy gondolta, hogy távozik a kocsi életéből így szerencsére volt indokom beújítani és modernizálni a mindenki által áhitatott "futó" ledes indexre. Egy gyors E-bay keresgélés és már ment is a kosárba a sötétített verzió.
Pár hét elteltével meg is jött a csomag. Maga a beszerelése minden túlzás nélkül egy óvodás csukott szemes reggeli rutinja. Minden bontás nélkül a motortérből elvégezhető. Csak le kell húzni a csatit, kipattintani a régit és mehet is be a helyére az új. A végeredmény pedig nagyot dob a kocsi megjelenésén, egy kicsit modernebbé téve a Giuliettát.

>> Esemény2023-07-07

Az idei év találkozója különleges volt, mivel a QV-t ünnepeltük és szerencsére éppen egy akadt is otthon. A szokásos előkészületeken és egy törött utas oldali szellőztetőn kívül még kapott egy teljesen új gyári QV emblémát is, hogy teljes pompában tündökölhessen. Sajnos az előző tulaj kókler keze munkája itt is jelen volt. Nemelég, hogy a rossz oldali emblémát ragasztotta fel, hanem az még egy olcsó utánzat volt, amit szélenkénti kétoldalú ragasztóval és a közepét pedig szilikonnal gányoltak oda - mondanom sem kell, hogy okádék volt az egész és borzasztó volt leszedni.

Idén mind a két nap részt vettünk az eseményen, így viszont a szokásos konvojozás elmaradt. Maga az esemény sokkal összeszedettebb volt, mint tavaly. A beléptetés szupergyors volt és a programok is egészen jók voltak. Egy amit sajnálok, hogy az esti partyk kicsit korán kezdődtek és a nevesebb DJ-nek szerintem az az egy óra kevés volt.
Ezen felül hatalmas élmény volt és jövőre ugyan itt !

>> Szerviz2023-06-23

Újra megmakacsolta magát a klíma és persze megint akkor, mikor a legnagyobb meleg van és persze a kocsiban még maga az ördög is izzadna. Sajnos a hagyományos trükkök sem váltak be, mint a klímával való játszás és a kocsi újraindítása sem oldotta meg a problémát, így maradt a paraszt klíma. Az egészben a legrosszabb az, hogy pár hónapja volt a kocsi egy klímásnál, aki átnézte és feltöltötte gázzal és festékkel is az esetleges szivárgás észrevételéhez. Ezért is gondoltam, hogy biztosan van benne anyag, mivel sehol nem hagyott nyomot maga után, sem a motortérben. Persze megint Mikihez került a kocsi megvizsgálásra és érthetetlenül álltunk ott, mikor közölte, hogy nincs baja a kocsinak és még a gázból sem hiányzik szinte semmi. Ami viszont aggasztóbb, hogy ő egy kezdődő radiátor cserére gyanakszik, ami viszont hatalmas szívás, mert ki kell borítani szinte az egész műszerfalat. Mivel csak ritkán fordul elő, hogy nem megy, így pihentetjük a dolgot...

>> Szerviz2023-03-20

Tavaly decemberben volt 1 éve, hogy a Giu olajcserén esett át. Szigorúan betartjuk a 10K vagy 1év csereperiódus, de idén sajnos annyira kitolódott az időpont foglalás miatt, hogy 3hónappal túl is léptük. A kötelező olaj (most Eni került bele), összes filter mellé még volt pár elengedhetetlen dolog, ami cserére szorult. A listát egy termosztát és egy szűrőház bővítette, amiből az előző olajcsere óta hiányzott egy aprócska rugó, ami nagyon sok kérdőjelet vetett fel és szinte senki sem tudott konkrét választ adni rá, hogy mi célt szolgált és hogy biztonságos -e így használni a kocsit. A választ pedig a legváratlanabb helyről kaptam, a bátyámtól, aki motoros és ezen szervizelésével foglalkozik. Szinte azonnal rávágta, hogy ez a kis rugócska nyitja és zárja a csatornákat a szűrőházban, hogy az olaj és a hűtővíz egymást melegítve hamarabb elérjék az üzemhőt.
Így, hogy már tudjuk mire van és szerencsére a Mo-i QV-s csoportnak köszönhetően már a cikkszámát is tudtam az adott alkatrésznek, így már csak az alkatrész árát kellett valahogy lenyelni. Sajnos magát a rugócskát nem lehet cserélni, ezért az egész szűrőházat meg kell venni, borsos áron - 208€... A többi kocsival ellentétben már a termosztát sem volt olcsó - 163€, de hát akinek telik majomra, ugye...

Turpi mindent lerendelt, a szűrőházat Mikitől hoztam majd pár napon belül mehettem is a kész kocsiért. Pár bilincsre volt még szükség a hűtő körül és fagyállóra. Átvételkor még említett pár dolgot, ami cserére szorulna, ez majd orvosolva is lesz a közeljövőben.

>> Esemény2022-07-09

Idén is már elővételben vettük a jegyet a Mekkába és már számoltuk vissza a hónapokat, heteket, napokat míg végre újra találkozhatunk a régi ismerős arcokkal és persze kíváncsian várom a QV csoportból a rengetek jófej tagot is.
A kötelező matrica felrakása és a kocsi puccba vágása sem maradhatott el. A Giunkat az Alfamania helyi klub tagjai kísérték fel egészen Szalki-szigetre, ahová megérkezve az ország legnagyobb Alfás dugója fogadott. Az elején még mókás volt, de a borzasztó meleg és a 2:30 perc dugózás (különböző okok miatt) már eléggé lefárasztott. Sajnos így a programok nagy részéről is lemaradtunk és a büféknél kígyózó sorok láttán örülök, hogy hoztunk magunkkal egy kis ropit otthonról.
Szerencsére a hangulat és a sok gyönyörű kocsi gyorsan el tudta feledtetni ezeket a hiányosságokat. Idén is sikerült új arcokkal megismerkednem, akikkel csomó hasznos infót is sikerült cserélnünk.
Ahogy a nap is már egyre inkább húzta magát a horizontra, úgy mi is lassan kocsiba ülve céloztuk meg a hazautat.

Szuper élmények, hangos autók, kedves emberek ezek jellemzik az AlfaCityt. Jövőre pedig remélem ezt a pár kis hibát is sikerül kijavítaniuk a szervezőknek és így mindenki teljes egészében élvezheti majd ezt a csodás eseményt!