Több évet késve, végül 2010 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatta be az Alfa Romeo a 11 éve gyártásban lévő 147-es utódját. Az autó sokáig a Milano nevet viselte, aztán az Alfa a bemutatás előtt pár héttel megváltoztatta a nevét és Giuleittára keresztelte. Ezzel ez lett a harmadik modell az Alfa törénelmében, amely ezzel a névvel kerül a szalonokba.
Az új Giulietta a Fiat Bravo műszaki alapjaira épül, padlólemezét azonban némileg módosították. A motorpalettán csak turbós erőforrások vannak, a leggyengébb a 105 lóerős 1.6-os JTDm dízel, a legerősebb pedig az 1750 TBi, amely a Multiair szelepvezérlésnek köszönhetően 235 lóerőt ad le, az autó súlya pedig alig haladja meg az 1300 kilogrammot.
Magyarországi piaci bevezetése a nyáron kezdődik, a legerősebb változatot csak később lehet majd kapni, addig az 1.4 literes turbómotor 120 és 170 lóerős változatával kérhetik a Giuliettát a benzinmotorok hívei, míg dízel fronton az 1.6-os mellett egy 2 literes, 170 lóerős JTDm is kapható lesz az első naptól.
Az Alfa nagy reményeket fűz a modellhez, hiszen a 100. születésnapra alkotott középkategóriás Giulietta sikerén múlik az Alfa Romeo életben maradása.