Elhoztuk. 16 báros kompresszió volt minden hengerben, a beindítására is volt lehetőség, nem füstölt, szépen járt. Szép állapotúak voltak a gyertyák is, látok rá halvány esélyt, hogy minimális lesz az olajfogyasztás. 🙏
Végül pénteken hívott a srác, hogy ha nincs szükségem a kárpitokra, ülésekre, azokat kiárulja ő, annyival pedig kevesebbért adja ide az autót, így 80 lett a vége.
Csak az átnézéskor derült ki, hogy sötétített hátsó lámpasor van benne, illetve fekete hátteres az óracsoport, ezeket át fogom tenni az enyémbe.
A hangfalak is nagyon szépen szólnak, azt is berakom majd, a mostaniak már annyira recsegnek, hogy jóformán hallgathatatlan.
Egy helyi öreg nyugdíjast bíztunk meg a fuvarral, 200 ft/kilométer áron hozta el, így pár Mátyás híján 70-ért jött haza. Majdcsak visszatermel azért valamennyit.
Még aznap lebontottuk az apró sallangokat a motorról, vasárnap pedig összejöttünk néhányan és barbár módon, flexszel, kalapáccsal, a féltengelyeket, lengőkarokat vágva kivettük a szívét kuplunggal, váltóval együtt. A futómű alkatrészeit teljesen megette a rozsda, a bölcső is nagyon csúnya, gyanítom, ez volt a kivonás oka odakint. A héten bízom benne, hogy lejut a szerelőhöz, aztán majd összematekozza.
Kicsit megnyugodtam. 🙄
1. képen az autó a telepen, vásárláskor. 2-3 kép a kiemelt motor, 4. pedig a karosszéria a kiemelés után.




Nyilvánvaló, hogy a legrosszabb lehetőség állt elő. Hiába, ilyen az én szerencsém az autókkal. 🙄🙁
Beégett egy szelep az 1-es hengerben, a kis darabka megverte a dugattyút, majd távozott.
Nem okozott ugyan végzetes károkat, viszont kíváncsi voltam a 3-as hengerre is, a kompresszióméréskor bő fél bárral elmaradt az értéke a másik két működő hengerétől.
Vizuális vizsgálattal természetesen erre is megtaláltuk a magyarázatot: mély, függőleges karc éktelenkedett a hengerfalon. (Gyűrűprobléma?)
Mindezeket látva nem forszíroztuk a további bontást. Mivel gazdaságilag nem érné meg a teljes felújítás, így bontott motor keresésébe kezdtem.
Egyelőre van is egy jónak tűnő, egy autó karosszériamunkák miatt donornak lett hozva Ausztriából. A kinti okmányai rendben, a szükséges alkatrészek le lettek már bontva, de a motorja és a karosszéria többi része még megvan. 163.000 kilométert futott, szép a belseje is, kárpitok, ülések, kormány, kis időt rászánva némi aprót még ki lehet szedni belőle. 110 ezer forintra tartja a srác. Hétvégén tervben van, hogy megnézzük, meghallgatjuk, kimérjük a kompressziót.

Fiatalkatrészeken épp akciósak a gyertyakészletek, pont aktuális lesz, bármi is történt odabent. Igazából már sokkal korábban kellett volna ezzel foglalkoznom. A lényeg, hogy berendeltem az oldal által ehhez a motorhoz javasolt szettet, szinte féláron sikerült így hozzájutni. Lesz helye az így megspórolt pénznek.

Szerdán hazafelé régi ismerősöm, a csodalámpa ismét ragyogásra adta a fejét. Menet közben egyszer csak sípolás, villogás lepett meg. Félreállva alapjáraton a motor egyenetlen járásából gyanítottam, egy henger nem megy. Felnyitottam a géptetőt, és valóban, majd kiugrott a blokk a kaszniból. 🙁
Szép finoman hazazötyögtem vele.
Másnap délután a hátsó lengéscsillapítók és alkatrészeik érkeztek meg a Bárdiba, délután kollégám segítségével sikerült átvenni őket, az autót nem akartam emiatt mozgatni.
(2 Magneti Marelli kerül bele, MONROE toronygumikkal és ütközőkkel, Febi stabpálcákkal.)
Sikerült szereznem szakit kompressziómérésre, de titkon azért bíztam benne, hogy a gyújtáskimaradás hibaüzenet csak a gyertya, vagy a trafó miatt jött elő. Azonban amekkora szerencsém van az autókkal, természetesen távolról sem így lett.
Az 1-es henger szabadságra ment, 0, azaz nulla végnyomás van benne.
Még másnap sikerült szerelőt találni, aki vállalta, hogy leveszi a hengerfejet.
Ismét itt tartunk. Bízom benne, hogy csak a szeleptányér égett be, azonban rosszat sejtet, hogy az olajnak üzemanyag szaga van.
Meglátjuk.
Első képen a 2-es, másodikon az 1-es henger sűrítési végnyomásának értéke, a harmadik és negyedik képen a 4 henger nagy gyertyái vannak. Elég ramatyok.




Hétfőn eljött a nagy nap, műszakira mentünk. Előtte feltetettem előre két gumit, mert azok elfogytak. Szépen koptak el, ezekből ítélve rendben van minden a futóműben.
Az esemény gond nélkül zajlott, két dolgot jegyzett meg a tag:
-Jobb hátsó lengéscsillapító az utolsókat rúgja, azt cserélni kell.
-Bal oldalon a kézifék nagyon gyenge.
Vicces kedvében volt amúgy a kis szörnyeteg aznap reggel, munkába érve a portaépület üvegfelületeinek tükrében vettem észre, hogy kiégett a H7, úgyhogy volt egy plusz köröm a vizsga előtt.
Aztán tegnap reggel kiégett a másik is, na sebaj, ennyi törődést megérdemel.

Reggel 8-ra mentem futóműállításra. Egész ügyesen ment, elöl és hátul is belőtték. Ráhúzattam még a kerékanyákra, de rendben volt mind, illetve kicseréltem a kipufogó szakadt gumibakját. Sajnos nem azonos méretű, amit feltettem, nem fekszik fel rendesen, tartok tőle, hogy hamarosan el fogom hagyni. De majd megrendelem a teljes készletet, aztán mindet egyben ki kell cserélni.
Öröm, boldogság van, az utastérben pedig csend és nyugalom.
Többször lenémítottam a zenét is emiatt.
Alfás barátomat is megkértem, vezesse egy kört, mit mutat érzetre, ő is odavolt teljesen.
Hazafelé még elérte az autó a 222.222 megfutott kilométert, ezt azért félreálltam megörökíteni.
Remélem a csend tartós lesz, igyekszem kerülgetni a kátyúkat, úthibákat.




Ezen is túl vagyunk. Végre teljes csend honol a kabinban. Vagyis csak majdnem, elköszönt egy kipufogó gumibak, így néha koppan, de holnap a futóműállítás alkalmával azt is orvosolni fogom, van a kocsiban 2 darab is. :D
Most már tényleg úgy feszül minden, mint a pókháló a sarokban, élvezet menni az autóval. Az egyik oldalon már a gömbfej szigetelése is teljesen elszakadt, kilehelte a lelkét rendesen.
A toronyszilentek jó állapotban voltak, így a Febi nem került beépítésre, megpróbálok egyeztetni a Kovácsautóval, bízom benne, hogy vissza tudom küldeni, ezek vételára nagyjából fedezné a futóműállítást.


Végre! Cserére kerültek az első stabilizátor szilentek, kutyacsontokkal együtt. 😁
Szilentekből Meyle, stabpálcából QWP került alá. Elmúlt a hangos, folyamatos kopogás. Még nincs teljes csend, a két felső lengőkar is odavan, de hétvégén berendeltem azokat is, toronyszilentekkel együtt; ha már futóműállítás lesz, meg egyébként is tavasszal műszaki, legyen rendben minden.
Megérte ráfordítani ezt a pénzt, a komfort, menetdinamika is egészen más lett. ☺️





Ééés igen, felkerültek! 😍
Öröm, boldogság van. Annyi, hogy az egyik gumi szálszakadt, ezt ma viszem is vissza cserére, egyébként brutál nagyot mutat alatta a 17-es kerék, meg a 225-ös gumi. Kapaszkodik is szépen. 😁
Mégjobban megnézik, "de ez a cicababa kriminál". 😄


Mivel a vásárolt szett 2 kupakja kissé kopott, csúnyácska állapotú volt (1. kép), FB csoportban kerestem a témában és találtam valakit, aki olcsón tudott adni egy szett öntapadós emblémát.
Mivel az autó orrán és hátulján új típusúra cseréltem vásárlás után, ide is az új típusúból kértem (2. kép).
Az autó 15-ös kerekeit is ellenőriztem, abban is pont 2 van, ami sérült, így arra jutottam, hogy a 4 rossz állapotú kupakot fogom így felújítani, majd használni, a szépeket pedig a mostani, 15-ös kerekekkel eladom majd.
Hét elején érkeznek a gumik, alig várom, hogy minden a helyére kerüljön.
A 3. és 4. képen a lehámozott kupak üresen, mellette pedig a már elkészült, felújított.



