A gumik amikkel vettem az autót eléggé oda voltak, főleg a hátsók, amik persze, lehet, hogy elöl voltak valamikor. A JH ráadásul szálszakadtnak is tűnt, szóval nem volt mese, le kellett őket cserélni, mert így nem is mertem használni az autót, az meg nem jó.. :)
Az opcionális gyári méretű gumik voltak rajta 215/45R17 méretben. Megmondom őszintén nekem túl kevésnek tűnt az oldalfal magasság, így elkezdtem nézelődni valami alternatív méretet. Mivel a felniket nem akartam cserélni, ezért adott volt, hogy 17"os gumi kell 8"-os felni szélességhez.
Először 215/50R17-ben gondolkodtam, de azt tapasztaltam, hogy nem egy elterjedt méret, nincs kínálat belőle, ráadásul az ára is elég borsos (ez gondolom az előbbivel van összefüggésben).
Így aztán, 225/45R17-et kezdtem el keresni, igaz, szélesebb, de ez sokkal népszerűbb méret, így van kínálat is belőle valamint magasabb az oldalfala is.
Nézegettem árakat, olvasgattam teszteket és csak a Fulda-nál kötöttem ki megint. A 155-ön is használtam és nagyon bevált, persze kisebb méretben.
Így aztán a Fulda SportControl mellett döntöttem. Meg is rendeltem 4db-ot, szerencsémre az AutoMax-nak van egy szervízpartnere itt a munkahelynél (www.gumi.hu), ezért kézenfekvő volt, hogy ide kérem. Rendeltem a gumikhoz egy kerékőr szettet is.
Gumi leszedés után kiderült, hogy két felnit görgőzni is kellene. Ha már le vannak szedve a gumik, hülyeség lett volna nem megcsináltatni a görgőzést, így meg lett az is csinálva.
Ezek után ajánlottak még egy ingyenes autó átnézést, azt is elfogadtam. Nem kell komoly dologra gondolni (folyadékok ellenőrzése, futómű, világítások stb). A futóműben nem volt semmi, ami nem is meglepő, mivel most lett a fél futómű kicserélve. :) Viszont a fékfolyadék már nagyon rossz minőségű volt a mérőműszer szerint. Szerencsémre azt is elvállalták.
Az első képen, jobb oldalon láthatók a régi gumik, bal oldalon az újak.
Az utolsó képen már ültetés nélkül látható.. hát igen.. pofásabb volt ültetéssel, de nekem többet ér a tudat, hogy biztonságban van az alja, mint, hogy sportos-ültetősen nézzen ki. :)
A szervízben egyébként nagyon kedvesek voltak, miközben dolgoztak a gépen, én folyamatosan az alját vizslattam, hogy találok-e valamit, mikor fel volt emelve. Még ők kérdezték, mikor végeztek, hogy felemeljék-e még az autót, akarok-e még valamit árnézni rajta. :)
1.8 155 156 2.5 21 22 60652184 8v ablak ablakmosó ablaktörlő abs afm airbag ajtókonzol ajtózár akkumulátor alapjárat alapjárati alfa alsó alu ar155 ar156 áthúzás bak barracuda beázás belső benzincső benzinszűrő bordásszíj borítás bosch burkolat contitech csap csapágy csere csomagtérajtó csörgő dadogás dayco diagnoszitka diagnosztika dióda ecu ékszíj elektromos ellenállás előtét első fék fékbetét fékcső fekfolyadek fékrásegítő féktárcsa felmérés felni felnicsere féltengely féltengelycsukló feltöltés felújítás feszítő feszítőgörgő főfékhenger fogantyú fogyasztás fojtószelep folytószelep fordulatszám fójtószelep fulladás fűrészfog füst fűtő futómű futóműállítás gázpedál generátor gömbfej görgő gumi gumiabroncs gumicső gumiharang gyertya gyújtás gyújtókábel gyújtómodul halogén hátsó hengerfej hibakód hidraulikacső hőmérséklet hosszbordásszij hosszú
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-31