- főkép
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-03-22

Bár csak most jutottam el oda, hogy kiolvassam, de már decemberben visszajött a légzsák hibajelző. Meglepetés nem volt, az előzőekhez hasonlóan a 22-es és a 21-es hibakód volt.
Következő adandó alkalommal össze lesznek forrasztva a csati érintkezők, nem érdemes kontaktjavítással szórakozni.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-01-10

Elvittem Zé-hez megmutatni neki a hangot, mivel ő cserélte a vezérműszíjat anno. Az eredmény, hogy minden görgő rendben, a szíjnak sem volt gondja (de mivel le lett szedve, ezért természetesen cserélve lett), semmi nem ér bele semmibe.
Azóta hallgattam pár 2.5V6 hangot videón, van amelyiknek szintén ilyen jellegű hangja van, lehet, hogy ez feature... :) Meglátjuk...

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-01-10

Egy ideje melegen a bal keréknél csapágyas hang volt hallható, ami a kuplung kinyomásával jelentősen csökkent. Emellett a 155-höz képest már vásárlás óta nagyon lent fogott a kuplung, ezért nem akartam tovább halogatni a cserét. Zé végezte a cserét, új valeo szett került bele. Hát.. az első kilométereken újra kellett tanulnom az autót vezetni, párszor majdnem le is fulladtam vele :) Jól fog végre a kuplung és ott ahol kell neki.
Kapott friss 75W-90 váltóolajat is.
Óraállás: 113e km

>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-12-31

Netes böngészés ill. érdeklődés után arra jutottam, hogy nem fogok gyári alsó borítást rendelni, mert elég drága. Úgy döntöttem, teszek egy próbát a polcar-nál kapható 156 alsó burkolattal, amin nincs semmi kivágás, így saját magam alakíthatom ki a szükséges szellőző lyukakat.
Kerestem egy olyan képet, ami felül- vagy alulnézetből mutatja a V6 burkolatot. Ezen a képen keresgéltem támpontokat, ahhoz, hogy az ovális lyukat lehetőleg pontosan tudjam kivágni. A támpontok végül olyan egyenesek lettek, amik jól beazonosítható pontokat kötnek össze (mint pl. a felfogatási pontok) és kb. érintik a kivágandó lyukat. Rajzolgattam, majd a valóban hasznosakat megjelöltem és azokat felrajzoltam fehér jelölő filccel a burkolatra is. Kicsit igazítottam a lyukon "művészileg" :) majd kivágtuk.
A váltónál egy beömlő van gyárilag, nem pedig olyan szellőzők, mint, amit én vágtam, de egyelőre nem akartam, komolyabb beavatkozást ezen a téren, mert látni szerettem volna felszerelve.
A felszerelés sem volt akadálymentes, mivel a felfogatási pontok nem voltak mindenhol lyukon, de erre számítottam is, utángyártott cuccról lévén szó. Ezeek a lyukak többszöri felszerelés és jelölés után ki lettek igazítva és minden a helyén.
Az ovális lyuk pontosan ott van, ahol kell. A váltónál pedig csak annyit kell tennem várhatóan, hogy a menetirány szerinti első 2-3 rést össze kell nyitnom, tehát egy nagyot kell belőlük csinálni, mivel ott van egy kis hajlítás a burkolatban, így ott be tud áramlani a levegő a váltó alá, ahogy a gyárin is van.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-19

Akárcsak a 155ön itt sem a km, hanem az 1év miatt kellett cserélni.
Selenia racing 10W60-at kapott, ami eddig is volt benne.
Valóban nem a legbarátibb helyen van az olajszűrő a V6-ban, de azért tényleg nem annyira vészes. :)
Óraállás: 110485 km

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-13

Már sejtem, hogy ez sem egy lépéses sztori lesz, ezért kezdem sorszámozni. :)
Szóval augusztusban lettem figyelmes arra, hogy szerintem valami nem teljesen normális hang hallatszik a motor felől. Pár alkalom után sikerült kb. lokalizálni. Ez alapján úgy tűnik, hogy a vezérmű felől érkezik a hang.
Jártam vele Alfariumban. Ott annyi kiderült, hogy nem a bordásszíj okozza a hangot, mert azt levéve is megmarad a hang. Viszont az első-alsó fém vezérlés burkolatot súrolta az ott lévő fix fém feszítő görgő (1. és 2. kép). Meglepett a dolog, mert a vezérlés csere óta tudomásom szerint ezek a burkolatok nem lettek babrálva. Mindenesetre ez orvosolva lett, de továbbra is maradt fémes-üveges hang. Hideg motornál nem hallani, ahogy melegszik a motor úgy erősödik ez a hang. Engem nem hagy nyugodni. 7000 km van benne és szerintem csere után nem volt ilyen hangja, de erre nem esküszöm meg. :)
Ezért nekiláttam otthon vizsgálódni. Felső vezérlés burkolat le, bordásszíj le, alsó fém vezérlés burkolatok le. (Itt jó tanácsként ajánlom, hogy a bordásszíj automata feszítőjét ill. a hátsó fix feszítőt érdemes levenni, ha a fém burkolatokat akarjuk levenni, mert nagyban megkönnyíti a dolgot, bár az eLearn ezt nem írja.)
A terv az volt, hogy egyrészt ellenőrizzem, látszik-e bármiféle nyoma a burkolatokon annak, hogy esetleg bármelyik feszítő vagy a vezérmű szíj beleért-e a burkolatba valamint, hogy burkolat nélkül ill. azokat egyesével visszatéve ellenőrizzem a hangot. Kettő ismert kopáson kívül (amit Alex-ék találtak ill. egy korábbi eset - 3. kép) nem találtam más friss kopást.

Összehasonlításképpen ez az a hang, meleg motornál, minden burkolat a helyén.

Ez pedig leállításkor.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy "szabad füllel" hallgatva nem ilyen éles a hang, mint amilyen a videókon. De ez lehet, hogy pont jól jön.

Összeszerelés:

1. - Vezérmű hang burkolatok és bordásszíj nélkül

Szerintem van valami kaparó-kerregő hang.

2. - Vezérmű hang hátsó-alsó burkolattal

3. - Vezérmű hang alsó burkolatokkal

4. - Vezérmű hang visszaszerelt alsó burkolatokkal és bordásszíjjal

Bárkinek a véleményét, akinek van tapasztalata V6 vezérlés hang terén, szívesen fogadom. Normális ez a hang avagy nem?

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-12

Még a hűtőradiátor visszaszerelésekor derült ki, hogy a kuplung munkahenger porvédője szét van szakadva és a dugattyúnyomó rúd is korrodált, ráadásul picikét szivárog is a folyadék, ezért cserélve lett egy Ferodo márkájúra. A csere viszonylag egyszerű volt. :)

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-09-22

Mivel nemrég sikerült megjavíttatni a már az autó vásárlásakor is törött állapotban lévő klímacsövet, ezért a hűtőradiátor visszaszerelésével együtt a klímaradiátor is vissza lett szerelve.
Nyomáspróbázva, feltöltve még nincs a rendszer.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-09-21

Történt, hogy szeptember elején észrevettem, hogy csöppen a hűtővíz bal oldalon a hűtőnél. Mivel a hűtő nem egészen egy éves, gondoltam, a cső csatlakozás lazult fel esetleg a cső sérült. Ám hamarosan kiderült, hogy sajnos a hűtő bal oldalon alul, a fém és a műanyag összeeresztésnél szivárog. Hát nem voltam boldog..
Beszéltem a beszerző úrral, és bár Ehard megtette, amit lehet, kiderült, hogy csak fél év garancia van a radiátorra. Sőt, úgy tűnik, hogy minden autóalkatrészre alapvetően fél év garancia van, mivel nem számítanak tartós fogyasztási cikknek. Viszont ettől a gyártó eltérhet, így lehet több is, mint fél év, de lehet keveseb is.
Nem jó hírek... most vagy veszek egy új hűtőt, ehelyett, ami nincs egy éves és nincs benne 10e km, vagy megkockáztatom a javítást. Mivel a kicsike elég sokban van már és van mit csinálni még rajta, ezért az olcsóbb verziót kockáztattam meg, meglátjuk meddig bírja.
Persze kapott friss Paraflu-t is.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-08-16

A szívócső ellenőrzés a fojtószelep tisztítás óta kb. 1200km -t mentünk és nyoma sincs az alapjárat problémának. Lehet, hogy mégiscsak a tiszítás kellett neki, mert meg-megszorult a szelep...(?)