Az első olaj, szűrők stb cseréje: 2008.01.29. 20525 km-es óraállásnál.
Az olaj: Selénia 20K AR. Az Elaforgtól rendeltem, mert itt a kecskeméti Alfa szervízben még nincs Selenia.
És ha már a szervízben jártam, rendeltem a gyári cd-s rádió helyére egy szabvány 1 DIN-es CD-s rádió tartó tokot. Valahogy nem tetszik ez a gyári fejegység, az én Kenwood-om sokkal szebben szólt, úgyhogy azt akarom belerakni a gépbe. Ehhez azonban kell egy ilyen tok. Reméljük nemsokára meglesz!
De a lényeg a friss vér, újra lehet hajtani! :-)
Házunk tája éppen (már vagy 4 éve) felújítás, átalakítás alatt van. Hálószobák, előszoba, és spájz átalakítása folyik most éppen, és ehhez néha kell ezt-azt venni. Most épp zsákos vakolóanyagot vettem. Másik autó nem lévén, az Alfa csomagtartóját leterítettem pokróccal és abba kerültek a zsákok. Otthon kipakolás közben nagyon pici por a hátsó lökhárítón landolt. Nem vettem észre, eső is lemosta, csak hát a napokban látom, hogy a fényezést megmarta. A vakolóanyagban ugyanis van mészpor, és vízzel keveredve az bizony kikezdte a színezést. Öröm az ürömben, hogy csak egy tenyérnyi folt van, és elképzelhető, hogy polírozással még helyre tudom állítani. Pfff... :-((
Ma műszerrel megnézettem az autót. ABS, ESP és VDC hibákat írogatott ki kb 2 hete többször is, de azóta minden oké. Csak most tudtam elvinni műszeres vizsgálatra.
Hát okosabb nem lettem. Valami feszültségesét vélt hibának a computer és ezért írta ki ezeket, bár ennek ellenére minden tökéletes. Hogy hova esett az a fránya feszkó az talány... Szóval már vagy 2 hete semmi baj, reméljük így is marad!
Amúgy jelen pillanatban 12500 km-en áll az óra. (Csak hogy később is tudjam)
Ha már írtam, akkor azt is ideírom, hogy megszűnt az olajfogyasztásom is.
7500 km-t mentem ez alatt a 3 hónap alatt. Szépen, jól és gyorsan... 3000-nél olajszint tökéletes. 5000-nél is néztem, hopp mintha egy picit fogyott volna. 7000 km-nél is nézem és hát bizony ez csipegette. Már a minimum szint felett volt egy kicsivel. Vettem hát egy 2 literes Selénia racing olajat és ma feltöltöttem. Kiváncsi vagyok, hogy a 20.000-es szervízig mennyi kell még bele...
3000 km. Már ennyi van a paripában. Hétfőn fel kellett mennem pestre konzultációra. (Suliba járok:) ) M5 elején is végén is baleset, elterelés régi 5-ösre, km-es kocsisorok stb. Egy picit sietnem kellett, így beletapostam a gázba. Belső sáv, 200-210 :) A fülemig ért a szám, ahogyan mindenki húzódott ki előlem! :) Na jó nem soxor fogunk ilyeneket csinálni és persze nagyon de nagyon oda kell figyelni a forgalomra, a többi autósra, nem beszélve arról, hogy igen-igen ismerned kell magadat is és az autódat is. Ez csak egy jó tanács azoknak akik olvassák e blogot. Ja és a kormányt fogd két kézzel! Ekkora tempónál már nem követheted el azt a hibát, hogy ellazázod a vezetést. Egy kátyú, vagy az útszegély kikapja a kezedből a kormányt és nézhetsz! Úgyhogy csak vigyázva! :)
Megvan! 2007.07.02 Az első rendszám, felragadt :) Jobb lett volna a kicsi matrica, de ha nem lehet, hát nem lehet. Így, ezzel a nagy matricával is ezerszer szebb, mint a fémtáblával, mely zörög, lötyög, eláll stb.... Szóval teccik. :)))))
Ma reggel felkerült az index alá a kígyó! :) Szép! És erről nincs is mit mondanom, szerintem mindenki, aki felrakta vagy rakatta, abban a pillanatban érezte, hogy még jobban kötődik valamihez. Egy érzéshez, mely nagyon kevés márka tulajdonosaiban található. Ez az AlfaAmore.....
Eltelt még egy nap az Alfával. Persze mentünk, kocsikáztunk, mutogattuk. Még mindig dagad a mell! :) Este 10 óra körül beálltam a garázsba. Tudni kell, hogy egy Matizunk volt még 2 napja. És kb akkora a garázs hogy az még elfért benne. (Ez egy régi parasztház, és a melléképület istálló és kocsiszín volt, az istálló most a műhely a kocsiszín pedig a garázs.) Beálltam a garázsba. jobb tükör behajt, szépen lassan beáll, szinte tökéletes minden, csak az Alfa feneke lóg ki 10 centit. Ennyi baj legyen, a tető még többet kilóg, úgyhogy egyenlőre marad így! Majd ősszel megnagyobbítjuk a garázst is! Igen ám, de van nekem 3 gyönyörű szépségem az Alfa melett. Egy kaukázusi, egy berni pásztor és egy tacskó-pincsi keverék. Imádom őket is. A kaukázusim viszont a műhelyben szeret pihikélni! A műhely bejárata viszont a garázsból jobbra nyílik. A "pici" Maci viszont már nem fért el az Alfa és a fal jobb oldala között. Szegénykém vagy 5-ször megpróbálta, de csak nem akart beférni. Odajött hozzánk, hogy figyu má!, én be szeretnék menni a helyemre de nem férek el! Irtóra aranyos volt! A végén persze kiálltam a garázsból és pici manőverekkel slégan álltam be a garázsba, amivel azt az 5-10 centit megnyertük, amivel a "pici" már be tudott battyogni a helyére! :)
2007.06.19. Nagy nap a mai! 10 éves álmom válik valóra.1997-ben vagy 98-ban adtam el a kis Alfasudomat. Vállalkoztam, pénz kellett stb, stb, stb. Már akkor tudtam, hogy lesz még Alfám. Ma sikerült. Kihoztuk kedvesemmel a budaörsi kereskedésből a gyönyörű rossó 147-est. Még nem tudok vele betelni. Csak 160 km-t mentünk, de fantasztikus érzés. Lakóhelyem egy ici-pici kis város, bár inkább mondanám falunak! Hát csak az arcokat figyeltük a kocsiból. Szinte mindenki ezt az autót nézte. Mi pedig a boldog, elégedett tulajdonosok fennséges nyugalmával az Ő arcukat néztük. És közben iszonyúan büszkék voltunk.. Ez nem egy új autó érzés. Ez egy ALFAÉRZÉS :)