Csaszi - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SportWagon // 2013-07-16

Mivel új gumikat kapott Hugó, ezért úgy gondoltam, itt az ideje egy kis futómű állításnak.
Azonban sajnos a kormányösszekötők lógtak, így csak a cseréjük után jött az állítás, ami jócskán ráfért a lelkemre is, na meg Hugóra is!

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SportWagon // 2013-07-14

Téli gumikkal kaptam meg a "jószágot", 225/45R17 méretben, ráadásul 94-es súly indexes gumikkal. És, ha ez nem lenne elég, akkor a legfinomabb része a gumiknak, hogy idősebbek voltak, mint a kocsi maga. Most karcolták 9. évüket. Egyébként a mintázata makulátlan volt, de annyira felkeményedett már a gumi, hogy elkezdett szétfoszlani a felülete. 1 cm-es darabkák estek le róla, így keresztbe tett a terveimnek.
Az elképzelésem az volt, hogy lejárom ezeket a téli gumikat még a nyáron (Dunlop SP Wintersport M3), aztán az ősszel megkapja az új 16-os lemezfelniket és hozzá az új gumikat is a kicsike, és majd jövő tavasszal kap új nyári gumikat. Ugye, mint említettem, ez a ment füstbe.
Így most már szépséges új nyári gumikkal suhan a kis Hugóka:
225/50R17 98 W GoodyearEfficientgrip Perf.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm SportWagon // 2013-02-12

A 156-nál említettem, hogy minden személyautóba rakatok váltózárat. Abból a felindulásból, hogy a kocsi értékének a töredéke, amit elkérnek a beszerelésért és a zárért, és ha ezzel szűrni lehet a lopások számát, akkor megéri.
A lényeg, hogy kapott Hugó is egy váltózárat, ráadásul (automata lévén), elektronikus (Diffendmatic) zárat kapott a kicsike.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2009-03-18

Kezdem úgy érezni magam, mint egy kezdő autószerelő! És már azt is értem, hogy akinek nincs ilyen macerára ideje, az miért néz úgy az Alfára, mintha az leprás lenne.
Ne értsétek félre, imádom ezt az autót! Nem ültem még olyan autóba, ami jobban tetszett volna, mint ez (eddig), de még nem is hagyott az út szélén egy autóm se ott, csak az Alfa!!! Mert már ez is megtörtént, pont tegnap este! Akkor jutottam arra az elhatározásra, hogy a következő autó nem a 159 lesz. És még csak nem is olasz! KÖVEZZETEK! Leszarom, kemény vagyok! :P

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2009-03-17

Szóval, úgy döntöttem, hogy mégsem szennyezem a környezetet, és inkább kitisztítom minden olajcserénél, így a dugózást megszüntettem! Lehet, hogy megbánom még a jószívűségem!

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2009-03-16

Kicsit módosultak az árak. Elivileg most sem számoltak fel szervízdíjat, de most az anyagbeszerzéssel nem bíbelődtem külön. Rábíztam a szervízre. Olaj (Selenia WRD), szűrők: 36eHUF. :(

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2008-07-24

Hát, ez van, ha valaki gyűri a kilómétereket! Olajcsere, és a vele járó finomságok, mint üzemanyagszűrő, olajszűrő, és levegőszűrő. A pollenszűrő kimaradt most, mert egy hónapja már túlestem rajta. Az anyag kb. 22e, plussz munkadíj 5e (szét kellett szedjék a hátsó ablaktörlőt, mert berohadt, ezért aztán jól megzsírozták! :) )

>> SzervizAlfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2008-06-18

Szóval az a bizonyos rángatás nem más volt, mint az EGR szelep. (Hogy szakadna meg)! 5000 km-el ezelőtt kimostuk alkatrészmosóban, mert annyira el volt kormolódva, hogy a tekercshez, nem tudott visszamenni a szelep. Szóval 5000 km! Aztán újra jelentkezett a hiba, amit hasonló módon oldottunk meg, mint korábban, plussz egy kis trombitarézzel még rásegítettünk a jövőre nézve!
Most már csak egy gépre kéne rádugni a kicsikémet, hogy ne is ellenőrizze azt a szegény szelepet!

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2008-02-18

Amióta kicserélték azt a bizonyos csövet, néha rángat az ótó! :( Nem is igazán rángat, mint inkább néha kihagy. Egy pillanatig olyan, mintha elvenném a gázt, aztán újra megy. Ezen felül feltűnt, hogy 2000 fpp alatt szinte semmi ereje sincs! Ezért Ferke jótanácsára elmentem kiolvastatni az agy hibaüzeneteit, hátha okosabbak leszünk. Ott a helyszínen nem lettünk, csak egy kódszámmal. Ellenben most este utánanéztem a mindenttudó google-ban, és láss csodát, van egy halom oldal, amelyik megmondta a tutit: "Fuel Pump Secondary circuit fault"

Jelenleg ez a helyzet. De volt már tipp légtömeg mérőre, légszűrőre, meg mittoménmégmire!
Ha tudok valamit, majd még jelentkezem!
Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy volt egy tag egy Audival a szervízben, aki nagyon empatikus volt, és kérdezgetett mi a helyzet. Miután elmondtam neki a tüneteket, gondolkozás nélkül közölte: "A Mercimnél és az Omegámnál ugyan ez volt a hiba. Légtömegmérő csere megoldotta huszonezer forintér. Állítólag 100e km-et bírnak, aztán kuka!"
Nesze neked XXI. század!

>> SzervizAlfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2008-02-04

Hát még nyáron, amikor elkezdtem árulni a téligumi garnitúrát, Hosszú jelezte, hogy szerinte meg lehet repedve a coolerhez vezető cső, mert szerinte nagyon kormol a kicsike. Gondoltam magamban, amíg nem érzek komolyabb problémát, pl fogyasztás, teljesítmény csökkenés, ilyesni, addig hagyom a túróba az egészet!
Hát most januárban megtörtént a baj! Fújó hangot hallottam a motortérből. Először a turbóra gyanakodtam. Miután megnéztük a kollégával a motorteret, rájöttünk, hogy nem a turbó, bár ez a nyamvadt cső eszembe se jutott. Aztán elvittük szervíbe, ahol közölték, hogy ez biza gumicső öregedés! A k.va! Gondoltam is magamban, hogy ez a Hosszú gyerek már egy fél éve megmondta, csak figyelnem kellett volna rá! :(

Hát a vége az lett, hogy gyári gumicső került a kis Sárkányba röpke 33.000 Ft-ért.