Tagok >> NGC >> 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:nem szürke
Úgy gondolta, hogy ne unatkozzak ezekben a napokban sem. A hátsó futóművel vannak gondok, mert kanyarban mintha kicsúszna az autó és nagyobb sebességnél is sokszor korrigálni kell. Először a lapos gumikra gyanakodtam, de a felfújás után sem javult a helyzet. Csütörtökön viszem állapotfelmérésre. Nem örülünk.
2009. január 18- án lesz egy éve, hogy megvan az Alfa. Egy régi vágyam, álmom vált valóra ezzel. Igaz, hogy voltak vele kisebb problémák, amik azt jelzik, hogy ez az autó valóban törődést, odafigyelést igényel és ha mindezt megkapja, akkor meghálálja. Ebben bízva remélem, hogy még nagyon sok ideig meglesz, mert nem szándékozom eladni vagy bármi más módon megválni tőle.
Egy kis áttekintés, hogy mi is történt ezalatt az idő alatt:
Az első rizsszemizzócsere: kis aggódás, majd rutinművelet:)
Stabilizátorrúd szilentjének cseréje: drága volt és két hónap után ismét nyöszörgött.
Az első Alfa találkozó: Alfa City 08, örök élmény.
Lámpabúrák, ködlámpák cseréje: Újszerű tekintete lett.
Új fejegység.
Leszedtem az AC08 reklámmatricát, és helyet kapott a Cuore Sportivo felirat, természetesen ferdén.
Polírozás: gondoltam, eltüntetem a nagyobb sérüléseket, a kisebbekkel sikerült.
Nagyszervíz 1: vezérlés csere, fékbetétek, egyéb kopó alkatrészek, amik már sokat koptak.
Hátsó idexizzók: szabályosan szétrobbantak, mindkettő, egyszerre
Kartervédő: leszakadt, összefoltozva visszakerült
Riasztó: egy relé okozott némi bosszúságot.
Nagyzervíz 2: Első futómű komplet cseréje, olajak stb. Az alkatrészeken kívül a MiTo tesztevezésén nyert szervizkupon beváltása olajozta meg a dolgot.
156.000. km: sajnos lecsúsztam róla, így 400 méter híjján nem sikrült megörökítemem a ritka pillanatot. A következő cél a 159.000 km.
159.000 km: siker.
Xenon: szintén.
Tervek:
A fényezési sérülések kijavítása és végre elmenni Portugáliába.
Tegnap megvettem a xenon szettet, és be is szereltem. Igaz, hogy jó 6 órán keresztül csináltam, de megérte. Majd lesznek képek is. Kicseréltem a gyári Valeo ablaktörlőket is - mert már nem törölt - gyári Valeo lapátokra. Vannak képek:
Befejeződött a nagyszerviz. Teljes első futóműcsere: alsó- felső lengőkarok, kutyacsontok, stabilizátorrúd, fékcsövek, motorolaj + szűrőcsere, szervóolajcsere, váltóolajcsere, fékolajcsere, csonkanyák cseréje, futóműbeállítás.
Teljes csend! A gumi hangján kívül nincs más "zaj".
Az Auótáz Budaörs szervizelte az autót, és nagyon jó munkát végeztek, amiért köszönet!
Meg Erhard (la)komának is az alkatrészekért! :)
Ma lecseréltettem a nyári gumikat. Olyan bénán emelték fel az autót, hogy a bal első sérvédő kicsit megroggyant... kösszépen!
Ferke cartárs ma összerakta a széttört és lógó kartervédőmet. Ezúton is köszönöm Neki!
Már vártam a 156.000 Km állást, de egy kisebb kavarodás miatt lecsúsztam róla.
Már vártam a 156.156 Km állást, de a figyelmetlenségemnek köszönhetően lecsúsztam róla. A kár felbecsülhetetlen. Soha többet nem lesz ilyen.
Egy ideje a riasztó be ill. kikapcsolásánál égve maradtak az indexlámpák. Ma elvittem egy szerelőhöz, megkereste hol is van a riasztó (én nem találtam), kiszedte, relécsere, visszatette, beállította. Le volt tekerve az érzékelője nullára, így csak akkor szólt volna, ha kinyitják.
A szerelőtől kifelé tolatva a motorvédő műanyag beleakadt a földbe betonozott kapu "zárba", ami maradandó károsodást okozott a műanyagon: egy 20 x 30- as darabot kitört belőle, pont azt, ami a középső részét tartja, így most lóg az egész jobboldal.
Némi késéssel (egy hónap) megcsináltattam a zöldkátyát. Kicsit tartottam attól, hogy nem megy át, mert a kipufogódob elég rossz állapotban van, kicsit lyukas, meg rohad itt- ott. Rátették a műszerre, némi eltéréssel ugyan, de becsülettel átment. :)
Elérkezett a nem igazán várt nap/km állás. Már tervben volt egy ideje, hogy vezérléscsere kell, de a vezetett "szervizkönyv" szerint a 150.000 km- nél lesz esedékes. Így hát beindult az alkatrészrendelés. Vezérműszíj szett és vezérlésmódosító, vízpumpa, első fékbetétek, szervóolaj, váltóolaj, paraflu 11. A fékbetéteknél el volt vágva a visszajelző kábel, amit visszaköttettem. A komplet vezérlés is ki lett cserélve, de néhány probléma ismét felmerült: kell 2 alsó lengőkar, flexibilis cső, 2 fékcső, 2 stabilizátorpálca, motorolaj csere, szűrőcserék. Utóbbi kettő természetes. Ezek kb. egy hónap múlva lesznek kicserélve, ha Erhard is úgy akarja:)
1
541