Tagok >> NGC >> 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:nem szürke
Ma elvittem szervizbe az autót, a következőket kell cserélni:
bal-jobb segédlengőkar
stabilizátorrúd
bal féltengely csukló
kipufogó leömlő
jobb hátsó hosszkitámasztó
szelepfedéltömítés
önindító (bendix)
km: 203.027
Tegnap ismét szembesültem azzal, hogy az ablakmosó eléggé szar állapotban van. A bal oldali spriccelő 4 helyett egy sugárban, a jobb oldali 3 sugárban nyomatja a vizet. A dolog pikantériája persze, hogy ami velem szemben van, az egy sugárban, de nem a szélvédőre, hanem szépen az autó fölött átköpi, a hátsó ablakra, vagy nagyobb sebességnél a mögöttem jövőére.
Ma szétszedtem az egész cuccot, a szélvédő alján lévő burkolat eszméletlen rossz állapotban van: a csavarok lötyögnek a két szélén, a patentok közül egy törött (persze a balos, ami még rásegít, hogy följebb nyomja a vizet). Maga az ablaktörlőt tartó valami, amire rá kell nyomi a lapátot, eléggé kopottak a fogak. Valószínű, hogy ezért akad el néha (gyakran).
Kiszedtem a spriccelőket, kompresszorral kifújattam belőle az összes mocskot, most 8 sugár mossa a szélvédő közepét. Azért kicsit idegesítő, hogy egy csomó dolgot szét kell szedni egy ilyen kis szarhoz. Kettőhöz.
Ma lecseréltettem a nyári gumikat a télire. A négy felniből kettőt kellett centírozni, abból az egyik a jobb első. Kész lett, fizettem, indulás haza; és akkor valami eszméletlen kopogás jön a nobb első kerél felöl. Visszamentem, "belelóg a súly"... csere kisebbre. Most már nem lóg bele, csak akkor, ha teljesen elforgarom a kormányt, valamihez még mindig hozzáér. Holnap megnézem, hogy mihez és kiderül, mi lesz a sorsa.
No, nem km/h, bár még az is menne, valószínűleg.
Szóval tegnap, Kaposújlak felé, az autópályán elértük a 200.000. km-t. Izgalmas volt a dolog, és nagyon remélem, hogy még nagyon hosszú út áll előttünk.
Ma Sanyival szétszedtük a tükröket. Az övéit is. Már nagyon régóta zavart, hogy lepattogott a festék a tükrök azon részeiről, amik ráhasalnak az A oszlopokra. Lecsiszoltuk durvább és finomabb papírral, és kapott több rétegben matt fekete festéket. Szép lett.
Ma kitakarítottam és lemostam az autót. Leszedtem az AC matricát is a hátuljáról, és minden túlzás nélkül 1.5 órát vakargattam róla a ragasztót ablaktisztítóval. Komolyan elgondolkodtam azon, hogy egyáltalán visszategyek-e rá bármit is, mert mégegyszer ezt nem játszom végig. Aztán győzött a Cuore Sportivo matrica így felkerült a jól bevált helyére.
Valószínű, hogy veszek majd valami polírgépet, amivel talán könnyebben le tudom majd szedni legközelebb a ragasztót, ha lesz ilyen egyáltalán.
Ma kicseréltettem a légszűrőházat (bontottat vettem), a két kézifékkötelet, és a bal első helyzetjelző izzó foglalatot. A régi légszűrőház fedele nem záródott teljesen, így fals levegőt szívott, és a légtömegmérőnek sem hiszem, hogy jót tett a dolog. Most érezhetően finomabban megy.
Az utasoldali légzsák hiba jelentkezett megint. Lehet, hogy legközelebb kiiktattatom azt a csatlakozót.
A bal első helyzetjelző izzó foglalatot kiszedtem a régi lámpabúrából, és berakattam.
Egy ideje bal oldalról hallani némi kattongó, körforgalomban (olyankor jobban megemelkedik az autó bal oldala) recsegő hangokat. Szóval a lengőkarok produkálják a hangokat. Később cseréltetem.
km.: 194.761
Készülődés az AlfaCity-re: belső takarítás, mosás, waxolás, és beraktam a tavaly vett új szőnyegeket is.
Szép lett.
km.: 193.770
Kis csúszással (április 30. helyett) ma sikeres műszaki-és környezetvédelmi vizsgát tettünk. Csont nélkül.
km: 192.716