Tagok >> NGC >> 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:nem szürke
Ma kicserélték a lambda-szondát. Jobb lett; váltásnál nem fullad vissza a motor egyrészt, másrészt a fogyasztás is ~8 liter körüli lett (közepes méretű dugót és egy-két gyorsulást is beleértve). A régi szonda tiszta korom.
Megnézettem a zörgéseket:
elöl-hátul a kipufogóval vannak gondok.
A kipufogófelfüggesztés gumibak szakadt és a fémtartó törött. Ezért van a pattogó hang elöl, valamint a 2000-es fordulatnál a zörgő hang. A kipufogócső középen valami egészen gány módon van összerakva, nem tudom kics csinálta, de a két cső nem kompatibilis, a szorítóbilincs nem éri át a csövet sem... az is zörög.
A következő lépés a LMM: üresben guruláskor ingadozik a fordulatszám: 200-1500 között mozog a fordulatszámmérő. 200- ra erősebb fékezéskor megy. Ahogy állóhelyzetben van az autó, már ingadozik.
km: 176.538
Két éve, hogy az enyém az autó, de igazából csak mostantól az enyém. A lenti hibák még javításra várnak, de optimisták vagyunk és örülünk egymásnak.
Km.: ~175.050
Az elmúlt néhány hónapban kicsit el lett hanyagolva az autó... sajnos. Ez köszönhető a már közhellyé vált gazdasági válságnak, és még egy rakás dolognak.
Szóval, új év, új problémák. A motor ötezres fordulatnál fulladozik, ez a jelenség Komárom óta, sőt az előtt óta megvan. Valószínű, hogy lambda-szonda, de a mérés után kiderül.
A tél új következménye, hogy a hátsó kipufogó dob felől igen hangos zörej hallható, ami kiküszöbölhető azzal, ha rálépünk a cső végére. Érdekesség, hogy alapjáraton és enyhén dőlve jelentkezik. Hideg motorral elindulásnál is hallani. Az autó dőléséhez még hozzá tartozik az is, hogy az eleje felől is érdekes hangok jönnek; mint ha egy kavics zörögne benne folyamatosan. Ahogy vízszintben áll az autó (hossztengelyhez képest) azonnal elmúlik. Kell egy olajcsere is, nemrég kellett utántöltenem és elég sötét volt a színe. A nyáron kicsit meghajtottam, gondolom ezért is fogyott az olaj.
Az futómű, elöl-hátul nyöszörög, hátul stabilizátorrúd csere lesz és szilentek, elöl csak szilent. Valószínű bírta volna tovább is, ha nem küldik meg hátulról és nem torzul az egész kaszni. Kell új kartervédő is, az első zörgést annak tudom be, de majd az emelés és mérés után kiderül minden.
Ezzel a néhány javítani való dologgal ismét eltolódik a fényezés és egyéb esztétikai hibák javítása, valamint a törés okozta motorháztető elcsúszás (ami remélem csak állítási probléma).
És ami még fontos, hogy végre garázsban áll.
Ma kész lett az autó.
Kicserélték mindhárom izzót a klímakonzolnál, újraprogramozták, visszatették a szétcsúszott magnókábelt, megcsinálták a légzsákhibát és a szerviz biztosítékot is kicserélték. A levegőfúvás irányát is lehet már állítani (bár a magnó még nincs a helyére betolva).
Örülünk.
Tegnap a középkonzol ki- és beszerelése után egy egész sor dolog nem működött: riasztó, központizár (távirányítóról), belső világítás, magnó, hőmérő, minden indításkor nulláz a napi km. számláló, a klíma nem fúj... több nem jut eszembe.
Elvittem szervizbe, később kiderül, mi lehet a baj.
Később van...
telefonáltak, hogy egy csatlakozó szétcsúszott a magnónál, és "hatástalanított" egy szerviz biztosítékot.
Valami rafinált módon ma megint égve marad a légzsákvisszajelző. Mivel garancia volt a javításra, szaladok is vissza vele a szervizbe.
Vége.
Ettől- eddig bírta az első futómű. Tegnap hazamentem 20 percre. Amikor beültem, akkor már nyüszögött a jobb eleje, az összes kárpit zörög, és mindez 20 perc leforgása alatt, álló helyzetben...
Úgy látszik, hogy hiába vigyázok rá annyira, hogy kerülgetem a szarabb útszakaszokat, kerülővel megyek, nehogy át kelljen menni a sineken, stb...
Majd 250.000- nél kap megint új első futóművet, addig meg leszarás.
Elérkezett az idő. Megbeszéltem a vizsgaközponttal, hogy ma viszem az autót, de tegnap este hazafelé eszembe jutott, hogy égnek a légzsákvisszajelző lámpák. Na, ma reggel gyorsan kiüttettem az Autóház Budaörsben, nagyon rendesek voltak, besuvasztottak két autó közé, és töröltek négy hibát, valamint egy kábelkötegnél volt hiba, amit jelzett, cserélték, kész lett, irány a vizsga. Azt mondták, hogy az utólagos xenon nem gond, nem is volt gond. Viszont a hátsó stabilizátorrúd kapott a töréstől, mert jobbra- balra mozog, amit érezni is a kanyarokban kicsit... szóval "Hibásan alkalmas".
Örülünk.
Végre újra itthon az Alfa. Szép lett, bár a motorháztetőn van mit állítani, és a futómű sem a régi, és a víz is hamar melegszik, de azóta megjártuk Komárom AC09- et, és végigvigyorogtuk az utat.
A kép nem a legjobb, de akkor készült, amikor "hazatért" :)
Erre már nem igazán tudok mit mondani: jövő pénteken (04.17) lesz kész az autó, amikor is iskolában leszek, legutolsó konzultáció lévén, 17:00- ig. A szerelő meg 17:00- ig van nyitva. Tehát ugrott AC09 is.
Köszi rönós faszkalap!
Több, mint egy hétig tart lefényezni két lökhárítót. Elmegy az anyjába...
1
541