Tegnap délután lézeres sebességmérést végeztünk ( Fama Pro Laser II ) és teszteltünk egy lézerblokkolót. ( leaser interceptor )
Sok tévhit kering ezekről, a blokkolókról.
Akik eladni akarják azok szerint nagyon jó. (érthető hozzá állás )
A kedves rendőreinktől meg azt halljuk (szinte röhögve mondják ) hogy ugyan már mire jók ezek?? Simán bemérhető az autó, hiába van benne! ( érthető hozzá állás innen is )
Nos itt volt az ideje, hogy a saját szemünkkel is megnézzük, vajon kinek lesz őszintébb a mosolya !?!?
A rendőruraknak a mérő mögött, vagy nekünk az autóban?? :-)
Lássuk......
Előtanulmányokat végeztem a blokkolókról, az alapokról indulva.....
Szóval kellő ismeretekkel felvértezve a régi infraledes verziókkal eleve nem is vizsgáltuk.
Na jó az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egy infraledes védelemmel felszerelt autót is megmértünk, hogy legyen viszonyítási alapunk.
Az is blokkolta a Fáma II-est úgy, hogy 59 m-ről "engedte" csak megmérni az autó sebességét.
Visszakanyarodván a megkezdett beszámolóhoz, szóval a tesztelt lézerblokkoló már a lézerdiódás verzió és azon belül is a legújabb és legmodernebb ami ma kapható.
( 2008.január )
A csomagban 2db mérőfej volt, de ebből az egyszerűség kedvéért (az ideiglenes rögzítés miatt ) csak 1 fejet raktunk az autóra.
A tesztet egy 156-os egy Fiat Dobló és később egy 166-os autókkal végeztük.
A mérőautótól 300m-re lévő kanyarból bukkantak fel a tesztautók és haladtak a mérő fele, aminek NEM SIKERÜLT bemérni a védettséget, élvező autót!
Volt köztünk a rend éber őrei közül is egy illető, aki munkaidőben sebességméréssel foglalkozik. Szóval egy szakmabeli is tesztelhette, mit is tud a blokkoló!
Neki sem sikerült az autók sebességét megmérnie!
Olyan helyzetet is teszteltünk, hogy két 156 közeledett a mérő fele egymás mellett haladva, a blokkoló olyan erősségű, hogy nem volt mérhető a másik autó sebessége sem kb 250-240m-ig. Utána már nem "élvezte" a védettséget a blokkoló nélküli 156-os.
Minimum 20 alkalommal haladtunk el az autóval a mérő előtt.
Ebből volt pár találat a mérő részéről de csak 4m és 8m távolságokból. Hangsúlyoznám még egyszer, hogy a két fejből csak 1db volt felszerelve.
Egy esetben sikerült 14m-ről sebességet rögzítenie a mérőnek.
Egy alkalommal pedig, sikerült egy 21m-es találat de azt már csak oldalról tehát ez nem számít találatnak.
Mi az a trükközés méréskor?
A rendőrurak látván, hogy nincs találat az autón, elkezdik körbepásztázni az érkező autót a lézer célkeresztjével, adott esetben karikájával.
Rálövik a rendszámra, mert a jobban visszaveri, meg a lámpatestekre, hogy azok is segítsék a visszaverődést, na így egy alakalommal sikerült egy mérés 14m-ről a bal lámpa legszélét eltalálva!
Ez bizony egy találat volt a mérők részéről. Azonban ha nem csak az egyik fej van felszerelve, illetve rendesen pozícióban lett volna állítva, akkor ennyi "fogás" sem lett volna.
1db fej ide vagy oda, aki a 300m óta kiabáló blokkoló ellenére sem lassít le a megengedett sebességre, az megérdemli, hogy bemérjék! :-)
A blokkoló és blokkolók közt is óriási különbségek vannak!
Ez a mai, amit módunkban állt tesztelni a lézerdiódás volt, ami nem generál "jamed" jelet a külföldi mérőknél sem! :-)
Továbbá nincs pánik riasztás, csak a lézeres találatokra reagál.
Mivel lézerdiódás nagyságrendekkel erősebb a régi már már mondhatjuk bátran elavult infra ledes blokkolókkal szemben, így azt javaslom, hogy csak lézerdiódás blokkolóra költsünk :-)
Még egy érdekes dolog, ami mellett nem mennék el.
Ezeket a blokkolókat, lézeres parkoló szenzorként "kapjuk" meg.
És bizony tudja is a parkoló funkciót! :-) Továbbá az elektromos kapunk nyitását is rábízhatjuk :-)
Szóval blokkolóra fel! :-)
Ja majd elfelejtettem, szóval a mosolyok :-)
Autós: elégedett mosoly, sőt............................ :-)) tehát, őszinte mosoly :-)
Rendőrurak: savanyú, kényszeredett mosoly :-j tehát, nem őszinte mosoly :-)
Na még annyit, hogy most nem ám mindenki elkezd száguldozni, mert blokkoló védi majd a gépét :-)
Tessék oda figyelni a dolgokra, ha lesz benne blokkoló ha nem lesz:-)
Hol tudok-tudtok ilyent beszerezni?
Hát itt:
http://www.laserstop.hu/
Horváth László-t keressétek ( 20-9221-315 ) és mondjátok neki, hogy GEORGE küldött és hogy Alfások vagytok!
146 146ti 155 156 aktuális alfa alfája amorés autóékszer autóhifi autópálya belső blokkolnám bőrözés csere cseréivel design emlékezés fejegység fék felni fényezés fólia giugiaro gyorsulás horvátország hungaroring internazionale kormány lefújószelep legszebb matrica multimédia nyaralás olajcsere pótféklámpa rábaring recaro rendszám romeo szlalom szűrők találkozó tesztvezetés tetőmonitor ti turismo újra xenon zender
>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2010-04-14