Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében kipróbálhattam egy 147 Q2-t egy Spider 2,2 JTS-t és a csúcs motoros 159-et a 3,2 V6-ot 4 kerék hajtással. Direkt a 159-et hagytam utoljára, hogy ne essek abba csapdába, hogy a 260 lovas motor után minden csak tohonya lassú dög lesz. Hát egy kicsit csalódtam a dolgokban de ennyire ne szaladjunk előre....
Spider 2,2 JTS:
A motor 185 lóerő, dinamikusan mozgatja a nem éppen pihe súlyú kasznit.
100-ig nagyon kellemes, szabadság érzetet ad a tető nélküli autózás, 100 felett már jelentkezik a menetszél az utastérben..
A bőr ülés kényelmes volt és praktikus is egy ilyen autóban.
A nem éppen kánikulai időben jó hasznát vettem az ülésfűtésnek is.
Végül is oda jutottam a tesz utam végén, hogy cabriózni jó dolog.
Ellenben soha nem mentem még más cabrióval így ennek boncolgatását hagyjuk is, mert nincs mihez hasonlítanom...
A 147 Q2:
Nem okozott nagy meglepetést, többször vezettem már 147-est, amiben ilyen motor volt.
Kellemesen szedte a lábát ez a teszt autó is.
Hamar megvolt a megengedett tempó a pályán :-)
Extrém helyzetekbe nem kerültem vele, így én nem éreztem, hogy működött a Q2 hajtáslánc
-- lehet nem is lehet érezni?--
A belső nagyon tetszett, hogy a bőrt piros cérnával varrták.
159 3,2 V6 Q4:
Na végre eljutottam a vezető ajtóig :-)
260 lovacska, írja a gépkönyve, már vigyorogva ültem bele.
A motor hangja kimondottam kellemes..........
egy rövid szakasz után, irány ki a pályára:-) ......... és jön a meglepi, hogy a 159 evvel a motorral a 175 lovas 2,4 Mjet 156-hoz képest nem nagy durranás :-((
Az M7 érdi emelkedőjén sem villantott igazán komolyabbat.
Ettől a "teljesítménytől" többet vártam volna, még is csak majd 100 lóerővel van benne több mint az én Alfámban....
Visszatérve másokkal beszélve is hasonló "csalódás" a 260 lovas motor.
Mondjuk tegyük hozzá majd 1900 kg és a Q4 hajtás jelentősen emészt a 260 lóerőből.
De ennek tudatában is mást várt volna az ember ettől a teljesítménytől.
Na azt nem mondhatom, hogy mindenki leelőzött, de többet vártam tőle.....
Ennek tükrébe a fogyasztás sem igazán volt szimpatikus....
Ha megkérdezné valaki, hogy melyiket választanám?
Akkor a Spidert vinném a háromból haza :-)
Pár gondolat még a 159-ről....
A 3,2 es után a második leggyorsabb 159-es, a 2,4 JTDM 20V korábban 200 lóerővel, jelenleg már 210 lóerővel és 400Nm-el.
Na igen ez egy diesel erőforrás....de nagyon kulturált járású az 5 hengeres volta miatt nincs dieseles kopácsolós hang, helyette mély morgó hang ami abszolút nem zavaró.
8,4 alatt van 100-on és 228km/h a végsebessége. A 3,2 V6 7,2 alatt van 100-on és 240 km/h a végsebessége. A két motor variáns közt 1,2 mp van 100-ra, 12km/h a végsebességben.
A mindennapokban sokkal használhatóbb a JTDM 20V és lazán 8-10 literrel kevesebbet iszik 100-on mint a csúcs V6.
Katalógus adat alapján 9,2 L/ 100km a különbség a két motor variáns közt........
Sajnos nincs jelenleg jó benzines motor a 159-ben....
146 146ti 155 156 aktuális alfa alfája amorés autóékszer autóhifi autópálya belső blokkolnám bőrözés csere cseréivel design emlékezés fejegység fék felni fényezés fólia giugiaro gyorsulás horvátország hungaroring internazionale kormány lefújószelep legszebb matrica multimédia nyaralás olajcsere pótféklámpa rábaring recaro rendszám romeo szlalom szűrők találkozó tesztvezetés tetőmonitor ti turismo újra xenon zender
>> EgyébAlfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-10-14