- főkép
>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2014-03-20

Kis lépés antennaügyben: vettem egy csatlakozót a kábel utastéri végére, miután megnyugtattak, hogy még ma is ez használatos. Szimpatikus módon ez mechanikusan szerelhető, ha jól látom, forrasztani sem kell (?). Hosszabb is, így szinte a kényszerből levágott vezetrékrészt is pótolja.

A nagyreményűnek tartott autóvillamossági szervízben/üzletben megegyező, de biztosíték nélküli relé volt. Az eladó szerint biztosítósban újat nem kapok. Lehet igaza van, még megpróbálom máshol , aztán átmegyek a bontós vonalra. Mivel effektíve filléres volt ez a "majdnem jó" új és sokat kutattak utána, udvariasságból elhoztam belőle egyet...

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2008-03-02

Előzmény: 2 éve már egyszer megesett, hogy az indexreléből kattogás helyett csak zümmögés jött és természetesen villogás sem volt. Fújkáltam szerencsétlent mindenfélével , valamelyik akár használhatott is, mivel egy hét múlva visszaállt a rend...

Ez év elején - gyakorlatilag a műszaki vizsga után rögtön :-) - megint előállt a probléma, csak ezúttal igen rövid zümmögő periódus után már rögtön nem volt irányjelzőm, csak a vészvillogó működött... :-( Jöttek megint a csodaszerek, de semmi eredmény, mindössze egyszer egy órácskára sikerült valamiért visszanyernie a régi állapotát. Miután lassan egy hónapja irányjelző nélkül közlekedtem és mivel többen is állították, hogy bizony mehet tönkre ilyen felemásan a relé, elhatároztam egy új (vagy legalábbis működöképes) villogtató beszerzését.
Boltban nem kaptam, a FIAT-nál sem volt rendelhető, és sajna az itteni cartársaknak sem volt fölösleges :-( Elmentem hát Cs. Józsihoz (előző tulaj és szerelő), hátha van neki... ... Nem volt természetesen, ellenben ajánlott egy miskolci bontót, ahol biztosan szedtek szét nuova 33-ast.
Emellett megjegyezte - ezt akkor totál baromságnak tartottam - hogy esetleg a vészvillogó kapcsoló is okozhatja a hibajelenséget.

Pár nap múlva eljutottam a bontóba, és - bár előzőleg telefonban gyors sikert ígértek -közel egy órás keresgéléssel sikerült csak nagy nehezen rálelnünk egy teljesen megegyező relére.
Próba: - és ugyanaz! :-( 'zisten az 'zanyjába : lehet hogy tényleg nem is a relé???
Egy éppen arra turkáló szerelő is ebben erősített meg: a ritkán használt vészvillogó-kapcsoló oxidációja miatt akadozhat az "indexellátás" - ami hihetően hangzott, feltéve ha az ember felhagy a józan ész diktálta "miközeavészvillogókapcsolónakazindexhez" értetlenkedéssel... :-)
Még gyorsan megvitattuk, hogy könnyen orvosolható a probléma - már ha sikerül kiszedni a kapcsolót egyben a műszarfalból - aztán rohantam is, mert ugyancsak késésben voltam.

A bontóból kihajtás után egy hirtelen ötlettől vezérelve gyors egymásutánban vagy tizenöt-húszszor ki -és bekapcsoltam a vészvillogót és láss csodát : visszanyertem az indexem!!!. (Volt ugyan még 1-2 alkalom, hogy megint eltűnt, de a fenti módszer mindig segített.) Tegnapelőtt pedig végre sikerült gyorsan és épségben kiszednem a vészvillogó-kapcsolót - ebben kapóra jött, hogy 6 éve a rádió helyén egy lyuk tátong :-D - majd egy kis kezelés után (érintkezők csiszolása + WD40 "für alle falle") már alkalmilag sem felejti el az irányjelző a kötelességét !

(a fentieken analógiájára várom is a tippeket, vajon milyen - látszólag "semmiköze" - alkatrész okozhatja az ablaktörlő-fokozataim lassú, de fokozatos pusztulását... )