- főkép
>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-04-27

A nap végén az asztali munka után kifejezetten jólesett egy kis robogás a szomszéd kisvárosba építkezés+hivatal ügyben, viszont most először k..baszottul zavart a gányos sárvédőm, el is döntöttem, amint megjön a múlt heti pénzem, komolyabban nekilátok.
Este arra gondoltam, egy Pininfarina-felirat leszedés nagyon előrevinné az eseményeket, de sehogy sem fértem hozzá a sárvédőlemez mentén nyúlkálva :-(
A jobboldalt nézegetve észrevettem, hogy a pöckökkel pont szemben furatok vannak a torony tetején lévő idomon, csak egy műanyag elem (amin a rolló felfekszik ) eltakarja.
Le is szereltem (egy csavar+bolha, illetve a dönthető támla két oldalán lévő "támlacsíkok" kiszedése után) , de csak lifegett, mert át van rajta fűzve a B2 biztonsági öv.. :-O
Kis agyalás után beugrott, hogy az öv felcsévélős vége soha nem fog átférni a takaróelem keskeny lyukán, kár leszedni, ellenben az öv másik vége az ülés alatt egy szemben végződik, amit egy csavar tart: na ott kell keresgélni! ;-)
Sötét este lévén - ráadásul az elemlámpa is lemerült - nem fogtam hozzá., viszont az érdekelt, hogy a B3 ablak a raktérnél hogyan vehető ki, ha akár a lakatolás, akár a festés miatt szükséges.
Eredmény: a szélvédőhöz hasonlóan ragasztott és kívülről takaróelemekkel ellátott.
A festésről már megállapítottam, hogy nem lesz telibe fújva az elem, mivel gyakorlatilag az egész kocsit végig lehetne festeni a kétféle festés illeszkedését megúszandó, épp az ablak alatti törésnél lehetne a két színt elválasztani.A lakatos remélem nem cseszi össze az üveget, ha a külső keret leszedhető lenne kockázat nélkül, szerintem meg is lenne oldva a problémám...
Azért - mivel Sportwagonspecifikus alkatrész, azaz nem nagyon lesz bontva - az üvegesnél meg fogom kérdezni, mire számítsak ha véletlenül akár a festő, akár a lakatos, akár én tönkretennénk :-p
A belső szemléhez levettem az ablak belső keretét is, az ablakon túl a mérleg a következő:
- el van a keret törve és amúgy is rettenetesen karcos, sajnos több helyről is az jött, hogy nem kapható. Egyenlőre leszedtem, így viszont a rolló is felejtős egy darabig, mivel azon ül fel!
+ viszont könnyen lejött (2 csavar volt benne csak :-), a tetőkárpit pedig önhordó arrafelé, én azt hittem be fog esni a keret nélkül! :-)

>> SzervizAlfa 33 BoxerWagon // 2009-03-30

A márciusról röviden: több - itt nem részletezett okból - gyakorlatilag csak űztem a Kisszarost.
Pedig tényleg lenne mit csinálni a háza táján, leginkább a bal hátsó sárvédő és vidéke gyalázatos már, ezt kellene mielőbb rendbetenni - plusz a milliónyi apró szir-szar...
Döntésem: apró lépésekkel napról-napra elő kell készíteni a projektet.
A tavalyi év tapasztalata: túl későn és utána is csak halogatva fogtam hozzá az előkészítéshez, ez részben a legmegfelelőbb megoldás keresése is volt egyben, vizont nem értem a végére őszig...
Ez első körben sokáig nyilván csak ideák kergetése folyt, ezt fel kell adni és gyakorlatiasan kitalálni a megoldást.
A motivációt erősítendő intenzív bloggolást írtam elő magamnak, hátha a netbe vésett ígérgetések nem teljesítése feletti röstelkedés előrébb vinné a dolgokat. :-p

Első körben levettem a bal hátsó küszöbborítás-felet:
a küszöb vége teljesen OK, tehát a javítóív elég lesz.
A dob pereme szanaszét rohadva, Józsi Lada-dob befaragását javasolja - én azért meg fogom kérdezni a Fiatnál, kapható-e gyári doblemez?
Ha ez megvan, akkor elvileg tartós jó időben gyors szétbontás kell: a "hátsóülés, csomagtérburkolat, lökös le" az egyszerűbb dolog, van azonban "spesziális téma" is: eddig a futómű és a tank egyszerre kiszedésével számoltam, de ez - bármennyire is alapos hozzáállás - nem megoldható, gyakorlatilag akkor a garázsban kellene lakatolni, ahol se hozzáférési hely, se áram nincs.
Legvalószínűbb, hogy csak a tankot szedem ki, ezt feltétlenül szükséges és házilag is menni fog. Így legalább vontatni lehet - valahová, még nem tudom - emberi számítás szerint a doblemez úgyis csak a legszükségesebb mértékig lesz visszavágva, reményem szerint a rugótorony környéke ép, a korábban látott egy helyi átrozsdásodást a lakatolást követően , futóműszerelés (kiszedés) után talán már én is meg tudom csinálni - ehhez persze át kell nézni a doblemezt majd alaposan.

Ajtók brutálisan nyekeregtek, elkezdtem a WD40-ezést, egyenlőre bemutató jelleggel.