Tagok >> ÁdidiGaga (il hempescattore) >> Blog
Délben gyakorlatilag befejeztem a munkahetet és pont azon gondolkodtam, hogy elszaladok az építkezésre a zárat lefúratni. Aztán észhez kaptam: szombat délelőtt Marcit viszem Nyékre, visszafelé útba esik keresztapám, akihez ráadásul a háza miatt amúgy be kell térjek...Így hát délután - 2 részletben - előkészültem az akcióra.
Bölcsibe menés előtt leszereltem az ablaktörlőt és kiszereltem a motorját a szombati próbához, a lyukat fehér sziloplaszttal kinyomtam :-) Szintén kivettem a tartályát, mindössze két csavar az egész. Két dologra derült fény:
1. mivel nincs bent a csomagtartókárpit , a tartály mögött remekül látható-hozzáférhető a kerékdob púpja, ez majd a javítás utáni festésnél nagyon jól jön.
2. a tartály oldala alvázvédős volt, tehát a korábbi okos lakatos arra sem vette a fáradtságot, hogy kiszedje, gondolom milyen munkát végezhetett mögötte :-(
(eleve mit keres ALVÁZvédővel ilyen helyen, amíg élek meg nem értem...)
Nem mellékesen az üregbe benézve és világítva megláttam a kultikus "Disegno di Pininfarina" embléma (a balos felújítandó) rögzítését: valami bepattanós műanyagtüske tartja 2 helyen. A leszedés mikéntjén még agyalok, de az biztos, hogy kívülről a táblát feszegetve csak eltörném :-(
A tankbetöltőt csak ellenőriztem, a megoldott bilincs leesni nem tud, igaz visszazárni sem sikerült. A gumiharang sem akar lecsúszni a csőről, de ha mégis, szerintem maximum zárt térben sokáig állva lenne gond belőle, menet közben legalább kap a tank levegőutánpótlást. Igazam is lett, a bölcsi előtt ellenőriztem és csak úgy szuszogott fogdosás közben, egyből eszembe jutott, hogy a tank levegőztetőjét is meg kellene nézni, mert most már annak a szerelőnek sem hiszek, aki állította, hogy az rendben van, különben miért lenne akkora vákuum a tankban, valahányszor kinyitom tankoláshoz????
A második etapban már csak megállapítottam kicsit behatóbb vizsgálódás után, hogy Nyéket is kibírja a szimplán a betöltőre rátolt gumiidom, illetve ellenőriztem a donor-ajtózár meglétét.
Általában akkor fogok blog-írásba, ha egy jól körülhatárolható problémakör végre megnyugtatóan megoldódik. Nahát ma tipikusan ez történt, de olyan meseszerűen, hogy ezt muszáj mindjárt ország-világ elé tárnom! :-)
Ahogy a cím is mutatja, a szálak az indexrelés esetig nyúlnak vissza, amely sztoriból kimaradt egy mozzanat, mivel:
1. akkor nem vettem észre a megtörténtét
2. az index szempontjából nem is volt jelentőssége
Maga a probléma a következő volt: az első tavaszi esők alkalmával szomorúan tapasztaltam, hogy az első ablaktörlők csak folyamatos üzemmódokban működnek, szakaszosan nem. Röpke 2-3 hónap után, mintegy 2 hete el is jutottam oda, hogy ellenőrzöm az időzítő relét - mely egyébként az indexrelé közvetlen szomszédja a biztosítéktáblán.
Mivel 90%-ig biztosra vettem, hogy a relé a ludas, gyakorlatilag a sikert előre lekönyvelve kezdtem hozzá a munkának. Annál nagyobb volt a felsülés, amikor egy számomra ismeretlen relé nézett vissza a tábláról.
Alaposan megnézve kiderült: egy bonthatatlan relé élősködött legott, ami ráadásul OFF VW / audi gyártmányú volt :-<
Rövid agyalás után már kristálytisztán emlékeztem arra, hogy ott egy olyan relé volt, mint az indexé, csak fekete....
Ezután jött a bénító felismerés: ti. minden bizonnyal sikerült az egyébként vitán felül hibátlan ablaktörlő-relét az indexrelé-próbálgatáskor rosszra kicserélni egy hülye mozdulattal , majd pedig a jót leadni a bontóba,a többi közé :-(
Első körben megnyugtattam magam, hogy szakaszos törlés nélkül is van élet, de rögtön valami
azt súgta: térjek vissza mielőbb a bontóba!
Ma éppen arra jártam és sikerült - csodával határos módon - lezárni a sztorit: egy relékkel színültig telt tejesláda legalján megtaláltam a "tékozló alkatrészt"! :-)
(valamiért biztos vagyok benne, hogy ez ugyanaz a relé és az is csak utólag esett le, hogy
már 3 hónapja várt ott rám! ;-)
Na erre mondják, hogy minden jó, ha a vége jó, még pénzbe sem került, mivel egyrészt előadtam e kis történetet a bontósnak, másrészt pedig leadtam a "vendégrelét" :-)