Tagok >> William >> 145 1.6 T.S. Special Edition >> Blog
- Típus:145 1.6 T.S. Special Edition
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ezüst és grafit
Már régóta gondolkoztam a gyöngyház fehér színen, de valahogy sosem vettem rá magam, hogy neki kezdjek. Egy nap Zsé barátom fehérre körbe fóliáztatta a 145-ös boxerét, és akkor rájöttem, hogy nekem is meg kell csinálnom, mert egyszerűen nagyon jól áll az autónak!
Hosszas tervezgetés és előkészület után 2014.május 11.-én nekilátunk a nagy feladatnak, amikor Zsével elkezdtük szétszedni az autót. Itt szeretném megköszönni neki a rengeteg segítséget, azt a sok időt, és energiát, amit rám áldozott.
Magát a fényezést Ócsán csináltuk, amely folyamat kicsit összetettebb, mint ahogy az emberek általánosságban gondolják: nem csak csiszolás, festés és már kész is. :)
Mivel alapvetően sötét színről váltottam fehérre, nem volt olyan egyszerű a megvalósítás. Először fehér színű füller-rel fújtam telibe az autót, ezzel biztosítottam az alapot, amiből ki lehetett indulni.
Sokat töprengtem azon, hogyan lehetne a fehéret feldobni egy másik színnel. Első lépésként a tetőre egy brillant bordót választottam, a festék vásárlásakor viszont elfelejtették közölni, hogy ez a típusú festék egyáltalán nem alkalmas nagy felületekre. Sajnos a „saját bőrömön”, akarom mondani az Alfámon megtapasztaltam a foltosodás jelenségét, mivel a bordó tinta teljesen foltossá vált. Bár kissé elkeseredtem, de kitartóan folytattuk a munkát a kaszni festésével. Ehhez a Standox Perlmutt-mischlack white mix 801, illetve Standox 2K-HS-klarlack-ra esett a választás. Szerencsére a gyöngyház fehér nem fogott ki rajtunk, olyan lett a színe, melyet elképzeltem.
A festésre fordított idő hosszabbra sikeredett a tervezettnél és az utazgatás is rengeteg kiesést okozott, így a tetőt már Zé-nél sikerült újra festenem, akinek szintén köszönöm a lehetőséget.
A jelenlegi bordó színt többen ajánlották, főleg a feleségem próbált meggyőzni arról, hogy ez lesz a megfelelő, mert jól passzol a kocsi beljesében található bőr üléshez és a korábban lefestett műanyagokhoz. Hozzáteszem, hogy az ő állandó bíztatása és türelme adott erőt a folytatáshoz, aki egy vasárnap lelkesen még csiszolni is beállt (nagyon ügyes volt).
A tető színét igyekeztem feldobni, és az interneten rábukkantam egy cégre, akik Amerikából hoznak be csillámport, amely a lakkba keverve még különlegesebbé varázsolta a kis kedvencemet. Ezáltal a tető is megkapta azt a színt, amire vágytam, de hogy teljes legyen a harmónia, a felniket sem hagytam ki.
Bár az autó szépítése sok-sok időt, kitartást igényelt, azért büszkén elmondhatom, hogy megcsináltuk. És még egyszer köszönöm azok segítségét, aki mellettem voltak a „projektben”!
Képek hamarosan…