Hát már eljött az ideje a fékcsövek cseréjének:-) komplett alja ki lett cserélve!
Hát ott kezdeném, hogy Alexandrotól sikerült beszereznem az összes csövet és még egy kávét illetve üditőt is kaptam mellé:-) Innen is köszi még egyszer! Szóval miután megjártam Sáskát, hozzátenném nagyon szép helyeken jártam és nagyon élveztem az út nagyrészét, az autópályát kivéve.Szóval eljött a csere napja és hát nem ment egyszerűen, miután elkezdtük kiszedni a tartóból, már elkezdett csöpögni az olaj, hát tudtam, hogy nincsenek jó állapotban a csövek, de ennyire! Hát sok kis darabra tört a 15 éves cső, illetve az összerakás sem volt egyszerű, mert egy helyen még menetet is át kellett vágni, hogy rendesen illeszkedjen mind két oldal. Na de 10 óra meló után készen lett:-) nagyon örülök neki!
Nem szoktam méregetni, mondván eszik amit eszik, de erről még soha nem írtam blogot! Szóval az elmúlt 5 nap alatt mentem az autóval 450km-t és ez alatt fogyasztott 37 liter jó 95-ös benyát, az az 8,2liter/100km! Ebbe természetesen volt minden, autópálya, autóút és város is! Én meg vagyok elégedve vele hisz a nagyobb kerekekkel azért többet fogyaszt😀 az autó. Szóval nekem tetszik ez a fogyasztás!
Felkerültek a nyári kerekek és mielött felrakattam volna láttam, hogy az egyik gumimból hiányoznak darabok😯! Fasza! Akkor ez kuka! Vegettem 2 darab gumit, természetesen csak új jöhetett szóba! A választásom mivel Kumhot nem lehet kapni az egész országban így Falken-re esett a választás! A szerelést az AKH-nál csinállták, természetesen nem kell mondanom, hogy minden felnimet vagy két helyen leveték! Soha nem megyek oda többet!
Már régóta gondolkoztam a gyöngyház fehér színen, de valahogy sosem vettem rá magam, hogy neki kezdjek. Egy nap Zsé barátom fehérre körbe fóliáztatta a 145-ös boxerét, és akkor rájöttem, hogy nekem is meg kell csinálnom, mert egyszerűen nagyon jól áll az autónak!
Hosszas tervezgetés és előkészület után 2014.május 11.-én nekilátunk a nagy feladatnak, amikor Zsével elkezdtük szétszedni az autót. Itt szeretném megköszönni neki a rengeteg segítséget, azt a sok időt, és energiát, amit rám áldozott.
Magát a fényezést Ócsán csináltuk, amely folyamat kicsit összetettebb, mint ahogy az emberek általánosságban gondolják: nem csak csiszolás, festés és már kész is. :)
Mivel alapvetően sötét színről váltottam fehérre, nem volt olyan egyszerű a megvalósítás. Először fehér színű füller-rel fújtam telibe az autót, ezzel biztosítottam az alapot, amiből ki lehetett indulni.
Sokat töprengtem azon, hogyan lehetne a fehéret feldobni egy másik színnel. Első lépésként a tetőre egy brillant bordót választottam, a festék vásárlásakor viszont elfelejtették közölni, hogy ez a típusú festék egyáltalán nem alkalmas nagy felületekre. Sajnos a „saját bőrömön”, akarom mondani az Alfámon megtapasztaltam a foltosodás jelenségét, mivel a bordó tinta teljesen foltossá vált. Bár kissé elkeseredtem, de kitartóan folytattuk a munkát a kaszni festésével. Ehhez a Standox Perlmutt-mischlack white mix 801, illetve Standox 2K-HS-klarlack-ra esett a választás. Szerencsére a gyöngyház fehér nem fogott ki rajtunk, olyan lett a színe, melyet elképzeltem.
A festésre fordított idő hosszabbra sikeredett a tervezettnél és az utazgatás is rengeteg kiesést okozott, így a tetőt már Zé-nél sikerült újra festenem, akinek szintén köszönöm a lehetőséget.
A jelenlegi bordó színt többen ajánlották, főleg a feleségem próbált meggyőzni arról, hogy ez lesz a megfelelő, mert jól passzol a kocsi beljesében található bőr üléshez és a korábban lefestett műanyagokhoz. Hozzáteszem, hogy az ő állandó bíztatása és türelme adott erőt a folytatáshoz, aki egy vasárnap lelkesen még csiszolni is beállt (nagyon ügyes volt).
A tető színét igyekeztem feldobni, és az interneten rábukkantam egy cégre, akik Amerikából hoznak be csillámport, amely a lakkba keverve még különlegesebbé varázsolta a kis kedvencemet. Ezáltal a tető is megkapta azt a színt, amire vágytam, de hogy teljes legyen a harmónia, a felniket sem hagytam ki.
Bár az autó szépítése sok-sok időt, kitartást igényelt, azért büszkén elmondhatom, hogy megcsináltuk. És még egyszer köszönöm azok segítségét, aki mellettem voltak a „projektben”!
Képek hamarosan…
Sikerült az Alfacity elött még újra bőröztetni a kormànyt illetve a vàltógombot és a vàltószoknyàt! Nagyon szép munkàt végzett a sràc Monoron!
A héten levizsgázott a vas:-) Újabb két évig nem kell ezzel foglalkozni, és az új forgalmit is megszereztük:-)
Ma eljött az idő, hogy lecseréljük az olajat, de akkor már nem csak azt cseréltük, henem az olajfúvókákat illetve minden féle szűrőket és a gyertyákat is.
Plussz kapott Alfi egy kartervédőt is:-) Most is természetesen Zé-éknek köszönhetek mindent:-) Km/óra állás:162704
Mivel decemberbe mikor még volt kicsi hideg:-)) akkor egyik reggel hallottam ciceregni az ékszíjat (persze Zé mondta, hogy az adja a hangot:-)) hát persze, hogy akkor cseréljük is ki mahamarabb. Én naív azt hittem, hogy csak egy szíj, de persze nem így van mert van neki párja is, sőt nem is egy hanem kettő, akkor már cserélük a feszítőt illetve a hozzá tartozó görgőt is:-))De most már nem is cicereg!
Hát eljött a napja, hogy kicseréljük a vezérlést. Illetve Zé napja jött el:-) természetesen vízpumpával. Kilóméteróra állás: 160532
Mivel a nagy fékek miatt nem mentek fel a 14"-os téli kerekeim így el kellett adnom illetve kellett vennem egy 15"-osat ami felmegy:-). Sikerült szereznem egy nagyon jó állapotú felnit gumival, mellesleg megjegyezném a gumik 800 km-ert futottak:-)