Tagok >> Kriszo >> 166 2.4 JTD >> Blog
- Típus:166 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Verde Mirto VR.
Régóta zavart már, hogy a jobb első ködlámpám nedvesedett, és ez nem túl szép esztétikai látvány egy ilyen autón.Ezért Unokabátyám Bárdis kedvezménnyel hozott nekem egy újat.Depo-t választottam, mivel egyrészt sokkal olcsóbb volt mint a gyári, másrészt a hat év alatt szinte egyszersem használtam a ködlámpákat.
Gondoltam a héten gyorsan lecserélem (meddig tart 3 csavart kitekerni?:) aztán akkor tapasztaltam, hogy bizony ezt le nem cserélem ha fennt van a lökös.Ezért öcsém segítségét kértem, karosszériás, hogy segÍtsen már levenni a lököst, mivel én nem nagyon értek hozzá.Bő háromnegyed óra alatt megvoltunk a cserével.
Aztán miután bekerült a ködlámpa, akkor vettem észre, hogy a vezető oldali azért már fakóbb mint az új, ezen felbuzdulva, felpolíroztuk a másik oldalit, majd utána a fényszórókat, valamint a hátsó lámpákat is.szerintem sokkal jobb lett mint volt.THX Öcsi!
A héten lenéztem a bontóba, akartam már egy vezetőoldali klédert venni, mert egy ponton meg volt szakadva és nagyon idegesítő volt, valamint egy jobb első ködlámpát, mert a hátsó burkolata egy helyen meg van repedve.Nézelődtem és megláttam egy vulkánfekete anyahajóban egy momo bézs bőrt, elektromos memóriás kivitelben.Kis gondolkodás, valamint alkudozás után úgy döntöttem, hogy lecsapok rá, úgyis nagyon rég óta szerettem volna bőrt a vasba.Hazahozatal után rögtön neki is álltam letakarítani leápolni a bőrt.
Nagyon örülök szerintem nagyon jó lett, a kléder is ki lett cserélve ködöst viszont nem volt, lehet újat veszek majd.
Következő a kormány és váltógomb újrabőrözés lesz, bár még filózok a fabetétes kialakításon:)
Decemberben megadta magát a vásárláskor a kereskedő által nagylelkűen belerakott 55.ös akksi, ezért kapott egy új Bosch Akkut a gép.
Picivel több mint egy év és tízezer km után olajcsere történt a szokásos szűrők gázolaj szűrő kombóval.Selenia wr dieselt kapott ismét a gép.Cserélve lett a balos féltengely is gumiharanggal együtt.
Szerda este beültem a kocsiba, kulcs be, indít kocsi beindul, nincs töltés hoppá..
Másnap első utam gyorsan a helyi villamos guruhoz vezetett, kiderült a generátor szabadonfutó adta meg magát, a generátor nagyon szépen tölt.
23000Ft a szabadonfutó, egy hatocska a munkadíj, és minden szép minden jó.
Bejelentkeztem Érden a Szabó Vizsgabázisra, és másnap sikeres műszaki vizsgát tett le e agép.Az égvilágon semmi gond nem volt.Hip Hip Hurrá:)
Illetve nem új hanem használt, számomra új csak.Azok a Goodyear F1-ek amikkel vettem a felnit már igen kopottak voltak helyükre vettem 2db Bridgestone RE 0 50-et.
5-6 milko közötti a mélységük idén még jó lesz, jövőre pedig megpróbálok egy új garnitúrát venni..Hátra fognak kerülni az eddig elöl levő Dunlopok azokon is van még 4mm.
Azért csak fognak , mert hétvégén tervezem az átszerelést, nem hordom gumishoz mióta vennem kellett egy másik patentkészletet a küszöbhöz, illetve tervezem a féknyergek ápolását is, csiszolás, illetve festés formájában.
Az összes felni át lett centírozva, új szelepet kaptak, mivel tavaly egyszer egyszer már utánuk kellett fűjni úgyhogy most minden szép és minden jó..)
Tegnap délután úgy gondoltam, hogy ideje feltenni új ablaktörlő lapátokat.Szépen neki is álltam a műveletnek.(Egyébként egy vicc, hogy le kell szedni hozzá az ablaktörlőlapátokat..)Tehát szépen kicserélem, mondom spricni próba, erre nézem nem jön a spricniből semmi...Hiszen tele van a tartály mi a rák van.Nah műanyagok le a motortérnél , nézm semmi szakadás minden oké..
Hát bizony akkor a motorral lesz a gond..Már telefonáltam is Arnonak hátha megmaradt még neki.Mondta hogy szedjem ki nyugodtan megvan még neki..
Kocsi felemel, kerék le, dobbetét le, tartály kicsavaroz, tartály le, majd motor le a tartályról.(tudom hogy a motort le lehet szedni alulról is, de nekem az istennek nem akart lejönni róla..)Na miután kiszedtem a tartályt, és leaplikáltam róla a motort akkor nézem, hoghy csontra el van tömődve a szűrőnél ilyen zöldes trutyival.Egyébként már gyanús volt, hogy amikor öntöttem ki az ablakmosó folyadékot akkor dugig volt a folyadék is kosszal..A szűrőt szépen kimostam majd egy órán keresztül pucoltam a tartályt mire eltűntek belőle a koszdarabok..Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy soha a büdös életbe nem öntöttem bele vizet, csak téli és nyári ablakmosófolyadék volt benne..
Valószínűleg az előzőm olasz tulaj öntögette folyton vízzel, és el volt algásodva a tartály alja, csoda , hogy eddig működött..
Ja amúgy az új lapát szépen töröl..))))
Szombaton délelőtt beültem a frissen szervízelt autóba és elindultunk Törökbálintra a Corá-ba vásárolni.Törökbálinton csorgunk lassan keresztül mikor is egy puli kisprintelt az árokból, hiába satuztam elsodortam, aminek az eredménye az lett, hogy a kutya sértetlenül felállt és ment tovább az útjára, de legalább leszakította a rendszámtáblámat keretestül..Na nem baj Homasita ugyis ott van a Cora mellett úgyhgy új rendszámtábla, feltöltöttem az izzókészletemet, meg vettem gumiápolót is mert már azis elfogyott..
Az elmúlt időszak nagyon eseménydús volt számomra.Tavaly Augusztusban költöztünk és nagyon sok pénz ment el lakásberendezésre, meg minden ehhez hasonló dologra.
Sajnos az autóval nem nagyon tudtam foglalkozni, mint anyagi, mint a lakással kapcsolatos teendők miatt.
Azonban idénre jött jó sok pénz, ezért felbátorodva elkezdtem leegyeztetni a szerelővel, akihez eddig hordtam a kocsit egy időpontot.Aztán majd egy hónapig próbáltam időpontot egyeztetni vele, majd kicsit betelt a pohár mikor leüvöltötte a fejemet...Kicsit el is keseredtem, majd elmeséltem Beczának mi történt velem.Egyből mondta hogy vigyem a kispesti guruhoz, Dudás Zoltánhoz, vagy ahogyan itt sokan ismerik Zé-hez a kocsit.Megkaptam a számát majd egyeztetés után múlthét csütörtökön átmentem átvizsgálásra.
Egyébként maga a hangulat is remek, rengeteg alfás,meleg fogadtatás.
Átvizsgálás eredménye az lett hogy a hátsó futómű full repair, az elejébe két lengőkar,porvédő gumiharang,féltengely csukló, fékbetétek, izzítógyertya,termosztát,na meg a szokásos olajcsere,kézifékbowden.
Ezen a héten hétfő este átvittem az autót, és elkezdődött a műtét.A teljesség igényével a következők lettek cserélve.
Olaj gyári Selenia Wr,összes szűrő azok is gyáriak.
Termosztát csere,izzítógyertasor csere
Elől:2db lengőkar, féltengely porvédő gumiharang,féltengely csukló,fékbetétek.
Hátul:Kézifékbowden,Új féktárcsák,új fékbetétek, valamint a teljes hátsó futómű full restaurálásra került.
És a végeredmény:BRUTÁLISAN KOMOLY LETT A FUTÓMŰ....Elképesztő nem is gondoltam volna hogy ennyire más lesz.MIntha egy teljesen más autóba szálltam volna bele hihetetlen....Azthiszem most én vagyok az egyik legboldogabb Alfa tulaj...
Szeretnék köszönetet mondani a precíz kiváló munkáért Zének, egészen biztos hogy visszajáró ügyfél leszek:)) Beczának Zé telefonszámáért, Andynek a a jó hangulatért és Pali bácsi telefonszámáért...
Szóval köszönöm Srácok!!
NIncs más hátra mint a költségek összegzése, az olajat és a szűrőket és a termosztátot előre beszereztem, mert a régi szerelőmnél én nem kívántam a gépbe a Likve Mollit.A többi cuccot pedig Zé mester szerezte be.