Kriszo - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.4 JTDM 20V Distinctive // 2015-07-22

Nem tudom, hogy mennyire tipikus vagy nem, de az autómon a múanyag alsó pajzsot körübelül három azaz három darab csavar tartotta.Ezt Zénél vettem észre az olajcsere alkalmával, gyakorlatilag az előző olajcserék valamelyikénél átszakították a burkolatot a csavarokon mivel beleszakítottak nem is egy csavart a menetekbe.Öcsém felajánlotta, hogy beviszi hozzájuk és orvosolják a problémát.
Így is történt a mai napon javításra került a probléma, mostmár mindenhol új bezsírozott csavarok fogják a haspajzsot.

Ui:a bölcső sajnos nekem is korrodált kell, hogy kezdjek vele jövőre valamit.

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 JTDM 20V Distinctive // 2015-06-19

Mióta megvettem a kocsit, azóta folyamatosan világít a kontrollámpa, hogy ki van égve a helyzetjelző izzóm. Z mondta a szervízkor, hogy ez a belerakott( egyébként nem belevaló) Led izzó miatt van.Ezért vásároltam belevaló foglalatnélküli 5 w-os izzót.este neki is álltam kicserélni, de itt jött a fekete leves.A bal oldalt gond nélkül kicseréltem, aztán át a másik oldalra húznám ki az izzót, és lám csak a kábelt húzom ki a foglalattal, de az izzó sehol.Ekkor nézem, hogy valami hozzánemértő gánymester, gyakorlatilag beleerőltette a Led izzót abba a pici csőbe, ahova a gyári izzó való.Gyakorlatilag beszorították oda.

Más megoldás nem maradt bele kellett lökjem egy csavarhúzóval a lámpába..
Ekkor telefon öcsémnek, ez nem maradhat így, ( ekkor vettem csak észre, hogy már egy másik izzó is benne van!!!!) szedjük ki a lámpát.

Mivel nemrég van nálam az Auto, azért kicsit paráztam, hogy mi lesz ennek a vége.Lökháríto egyik felét lelazítottuk, a homlokfalon levő csavarokat is.Aztán a legalsó lámpafület tartó csavart is.És már kinnt is volt a lámpa....A darabokat kihalásztuk belőle, majd ment is vissza a lámpa a helyére.

Egyébként felháborító az, hogy a majom holland úgy járt évekig, hogy világított a műszerfalon a checklámpa.

Pótoltunk pár kábeltartó patentot is a motortérben.Öröm van és bódottá:))

KM:228755

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 JTDM 20V Distinctive // 2015-06-05

Megtörtént az első szervíz az Autón.Természetesen Z mester műhelyébe látogattam el, ahol megejtettük az első olajcserét. Ezentúl szeretném betartani a 10-12 ezres csereintervallumot, mivel eddig a gyári (szerintem buta) ajánlás volt betartva.

Cserélve lett az olaj ( Motul 5w40), Z szerint még a Selenia-nal is jobb, én meg hiszek neki.Olajszűrő, pollenszűrő, valamint a gázolajszűrő is.Hálistennek kidobtuk belőle ezt az idiota K&N légszűrőt, megjegyzem hót dzsuvás volt, egyszer sem használták a hozzá adott tisztító szettet.

Csontváz nem esett ki a szekrényből, Z szerint az előző tulaj által elmondott javítások is el lettek végezve.

A zörgő kuplungra valószínűleg ősszel nézünk majd rá.

Egyedül a bölcső , az ami majd a későbbiekben korrózióvédelemre szorul majd.szerintem télen erre is sort kerítek majd.

Ja a compi is kiolvasásra került, nuku tárolt hibával.Jejejeje:))

KM:228125

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 JTDM 20V Distinctive // 2015-05-14

A 166-al is így kezdődött közös történetünk, úgy látszik ez már nálam hagyomány lesz:)
Szóval az történt, hogy hétvégi pakolás közben kiszedtem a pótkereket, és meglepődve tapasztaltam, hogy víz van alatta....Megmondom őszintén nem volt őszinte a mosolyom.Telefonáltam öcsémnek, hogy meg kéne nézni hol ázhat be, mert ez nagyon nincs rendben.Átgurultam hozzá, szétszedtük a kocsi hátulját, a műanyag elemeket oldalról a zárt burkoló műanyagot is.Majd elkezdtük slaggal locsolni.Jó húsz perces locsolgatást követően, kiderült a hiba oka.A két oldalon a gyári illesztésnél volt egy minimális szivárgás, illetve a kéderguminál is szivárgott...(no comment).Az egészben az a vicc, hogy a kéder alatt a gyári paszta is ott volt, ráadásul teljesen sértetlen állapotban van.A lemezillesztésekhez kapott autógyártók által használt tömítőanyagot, a kéder alá pedig neutrális szilót, ha továbbra is ázni fog rendelnem kell egy újat...
A fenéklemez egyébként nagyon szép állapotban van.
Remélem a legnagyobb problémám lesz ez vele..)
Jövőhéten Zénél meeting, első olajcsere és társai.
Km:226810

 
>> AutóápolásAlfa 159 2.4 JTDM 20V Distinctive // 2015-05-12

A mai napon úgy döntöttem, hogy rászánom az időt és kap az Auto egy teljes ápolást.Mivel lakásban lakok és a mélygarázsban nincs lehetőségem takarítani, általában Érden a Difer melletti melegvizes mosónál szoktam takarítani a kocsit, elég nagy a hely, hogy félre is tudjak állni mosás után.

Először a motorral kezdtem, mivel nem olajos dzsuvás volt, inkább csak poros, ezért nem is kellett túl sokáig mosogatni, a mosás végeztével , vittem fel magammal, kis palackos sűrített levegőt, kifújkodtam azokról a helyekről ahonnan gázosnak éreztem.Aztán kis ecsettel pedig a enehezen hozzáférhető helyeket is megtisztítottam.Ekkor vettem észre hogy a géptetőn levő kárpit is milyen koszos, ezért gyorsan nekiálltam aztis kárpittisztítóval letakarítani.

Ezután jött a kasztni, teljes mosás után teljes kézi waxolás következett, véleményem szerint nagyon szép lett.Amit már most tudok, hogy a nagyon szép színnek ára van.Nagyon nehéz úgy áttörölni, waxolni hogy hibátlan legyen:)
Következett a felni tisztítás, most közelről is konstatáltam, hogy a 4 felnim gyalázatos állapotban van, Ősszel ha leteszem a kocsit orvosolva lesz.Kis gumiápolás majd következett a belső takarítás.
A bőr ápolására egy Erdal nevezetű méhviaszos bőrápolót használok.A 166-nál is bevállt, ezért maradok ennél a márkánál.
A műszerfalat, a kormányt puha száraz rongyal szoktam törölni.A legvégén pedig még egy porszívózásra is sor került.
Íme a végeredmények, szerintem a képek önmagukért beszélnek.
Ja és még valami:)Miközbe puceváltam a Bellát, megállt 2 sutymerdák hülyegyerek béejmével, és úgy gondolták, hogy milyen jópofik lesznek ha hangosan elkezdik szidni az Alfákat.Betudtam annak, hogy baromi irigyek:D
Km:226790

 
>> EseményAlfa 159 2.4 JTDM 20V Distinctive // 2015-05-06

Nem tart régóta..Kicsit sem:)Tavaly Júniusban adtam el a 166-ost, azóta nézegtem az utódjelölteket.Bevallom őszintén Fl 166-ost szerettem volna V6-os motorral.Képes voltam egészen Dániáig elmenni eggyért.Viszont hatalmas nagy lukra futás volt..hazaérve jó pár napig keseregtem, majd eldöntöttem leteszek a 166-osról.Iszonyatosan nehéz belőle már szép állapotút találni, és ha van is vetekszik egy 3-4 éves 159 árával.Ezután jött képbe a 159-es.A kombi mivolta egy percig nem volt kérdés, bevallom őszintén nekem sokkal jobban tetszik mint a sedan változat, valamint legalább a horgászcucc belefér.Nahát el is kezdtünk nézelődni serényen, arról a Dániai túra után letettem, hogy kinnt nézzek, ott is legalább ugyanannyi a piszkos csavargó nepper mint itthon.Ezt az autót néztem meg legelőször Szegeden.Amiért erre indultam rá először az a km óra állása volt.225 ezres futásteljesítmény szervízkönyvvel számlákkal igazolva, úgy gondoltam hihetőbb mint a 150 ezres futású társak a neten.
Igazából első látásra szerelem volt, ahogy beleültem már tudtam hogy ő kell nekem.Az elején lehetett egy minimális sérülés körbe viszont egy két horpadástól leszámítva sérmentes gyári fénye van.Persze ott a helyszínen nem tudtunk megeggyezni az eladóval, aki egyébként készségesen válaszolt minden kérdésemre.

Rákövetkező szombaton megnéztem további 2 autót, mind a kettő szintén 2.4-es dízel volt.Az egyiknek a karosszériája, a másiknak a motorja volt borzalom.Fix 136 ezret futott, egy rövid kör után okádta a füstöt a Piacon.

Így aztán arra jutottam nem nézelődök tovább, mielőtt még elviszik ezt a gyönyörűséget előlem lecsapok rá.Minimális alku után megegyeztünk, és a mai napon sikerült is elhozni az Autót.

A fennt említett horpadásokon kívül szeretném még a négy felnit fényeztetni, azon is vannak kissebb horzsolások, a tetősín is javításra szorul.érdekes egyébként, hogy ahányat megnéztem hámlott róla a festék.Valamint nagy valószínűséggel a kettöstömegű is cserés lesz, üresben a pedál ki illetve felengedésnél van egy ponton egy eléggé hallható zörej.
Ezeket leszámítva, viszont a futómű, a motor minden tökéletes állapotban van.Igyekszem is így megtartani.
Km:226561

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD // 2014-03-08

Régóta zavart már, hogy a jobb első ködlámpám nedvesedett, és ez nem túl szép esztétikai látvány egy ilyen autón.Ezért Unokabátyám Bárdis kedvezménnyel hozott nekem egy újat.Depo-t választottam, mivel egyrészt sokkal olcsóbb volt mint a gyári, másrészt a hat év alatt szinte egyszersem használtam a ködlámpákat.
Gondoltam a héten gyorsan lecserélem (meddig tart 3 csavart kitekerni?:) aztán akkor tapasztaltam, hogy bizony ezt le nem cserélem ha fennt van a lökös.Ezért öcsém segítségét kértem, karosszériás, hogy segÍtsen már levenni a lököst, mivel én nem nagyon értek hozzá.Bő háromnegyed óra alatt megvoltunk a cserével.

Aztán miután bekerült a ködlámpa, akkor vettem észre, hogy a vezető oldali azért már fakóbb mint az új, ezen felbuzdulva, felpolíroztuk a másik oldalit, majd utána a fényszórókat, valamint a hátsó lámpákat is.szerintem sokkal jobb lett mint volt.THX Öcsi!

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD // 2014-02-04

A héten lenéztem a bontóba, akartam már egy vezetőoldali klédert venni, mert egy ponton meg volt szakadva és nagyon idegesítő volt, valamint egy jobb első ködlámpát, mert a hátsó burkolata egy helyen meg van repedve.Nézelődtem és megláttam egy vulkánfekete anyahajóban egy momo bézs bőrt, elektromos memóriás kivitelben.Kis gondolkodás, valamint alkudozás után úgy döntöttem, hogy lecsapok rá, úgyis nagyon rég óta szerettem volna bőrt a vasba.Hazahozatal után rögtön neki is álltam letakarítani leápolni a bőrt.

Nagyon örülök szerintem nagyon jó lett, a kléder is ki lett cserélve ködöst viszont nem volt, lehet újat veszek majd.

Következő a kormány és váltógomb újrabőrözés lesz, bár még filózok a fabetétes kialakításon:)

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD // 2013-12-03

Decemberben megadta magát a vásárláskor a kereskedő által nagylelkűen belerakott 55.ös akksi, ezért kapott egy új Bosch Akkut a gép.

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD // 2013-10-10

Picivel több mint egy év és tízezer km után olajcsere történt a szokásos szűrők gázolaj szűrő kombóval.Selenia wr dieselt kapott ismét a gép.Cserélve lett a balos féltengely is gumiharanggal együtt.