Nem szoktam blogolni, nem az én műfajom, most viszont eljött a pillanat, hogy digitális papírra vessem szorongásaim történetét. Kezdődött '17 november tájékán. A reggeli indítás ideje a "pöcc-röff"-ről elkezdett kitolódni. Olyannyira, hogy decemberre elérte a 7-8 másodperces tekerést. Ezt már nem tűrhette műszaki igényességem és nagy nehezen rászánva magam az autó letámasztására megkezdtük a kivizsgálást. Szerencsére kaptam egy Fordot használatra, így nem kellett változtatni sokat az életünkön. A kivizsgálás még mindig tart, ugyanis a hiba nagyon makacs. Hála néhány embernek -akik bontott cuccokkal vagy kétkezi munkával segítik a diagnózis felállítását - még nem került sok pénzbe ez a történet. Sok dolgot néztünk már meg illetve cseréltünk ki, így sok reggel indult már tele reménnyel,de sajna a vége eddig ugyanaz. Az elvégzett munkák listája nem rövid ellenben hosszú:
• akkumulátor 3 hónaposra cserélve
• izzítás ellenőrizve
• porlasztók beméretve, jók
• nagynyomású szivattyú kicserélve a szeleppel együtt (B)…és vissza
• rail cső nyomásérzékelő kicserélve (B) …és vissza
• gumigyűrűk kicserélve az üzemanyagcső csatlakozásainál + az injektorok résolaj elosztóinál
• tartályszivattyú kivéve, kimosva
• vezérlés beállítás ellenőrizve
• testelések a motortérben ellenőrizve
• kontakttisztítás a motorvezérlő, az injektorok, a rail cső nyomásadó, a szabályzó szelep, a tartályszivattyú csatlakozóinál
• főtengely jeladó kicserélve (ÚJ)
• vezérmű tengely jeladó kicserélve (B)
• örvénykeltő lamellasor kiiktatva..és vissza
• porlasztók újra méretve
• önindító ellenőrizve, tisztítva
• kompresszió ellenőrizve
• vízhőmérséklet jeladó cserélve
asszem ennyi
Most következik az, hogy átadom egy komolyabb diagnosztikai ismeretekkel és eszközökkel rendelkező embernek, hátha Ő végre sikerrel jár és rámutat arra a dologra, ami miatt minden reggel szorongva nyomom meg a gombot az általam ezek után is szeretett vasparipában.
Tudom, kezdhettem volna akár ezzel is, de néhány csalódás miatt nehezen veszem rá magam, hogy rábízzam a kocsim szerelését másra. Most jött el a pillanat, hogy a régi iskola kénytelen beengedni az újat. A Windowssal még csak csak elboldogulok, de az autók számítógépes rendszereinek mélyebb tanulmányozására sajnos nincs kapacitásom! Így február 26-ára ennyi. Ha haladtunk valamerre majd folytatom!
2018.03.15. Új bejegyzés a hajónaplóba!
A probléma megoldódni látszik. Két injektor cseréje szolgáltatta a megoldást! Túl sokat engedett vissza, így nem épült fel a nyomás időben. Bagatell. Csak azt nem értem, ha 2 helyen bemérettem az injektorokat miért mondták, hogy jók! Alap dolog lett volna akár egy fecskendős módszerrel ránézni a visszafolyásra, de nem akartam időt vesztegetni vele mert azt írták a mérési jegyzőkönyvek, hogy jók! Na mindegy, ebből is tanultam: az injektorok másképp viselkednek padon mérve meleg gázolajjal, mint a helyén hidegen! Remélem ezt a blogot ezzel le is zárhatom.
Annyi a hasznom a dologból, hogy teljesen át van nézve az autó motorja és üzemanyagrendszere!
Február 5-én jutottam hozzá.
Azóta szándékos és tervezett hozzányúlások:
-EGR,DPF off. +30LE on!
-Szélvédőcsere,
-Olaj és szűrőcserék.
-Emblémacserék
-Akkumulátor csere /még gyári volt és nem akartam emiatt útszélre állni/
Nem tervezett hozzányúlás:
-Bal első ablak bowden összeugrásának kijavítása.
-első futómű felújítás /szilentek, lengéscsillapítók, féktárcsa szabályzás, fékbetét,
gömbcsuklók/
-hátsó fékbetétek csere, tárcsa szabályozva
-akkumulátor csere
-MŰSZAKI ami gond nélkül sikerült!
-adagoló beállíttatás
-4 porlasztó csere
-4 izzítógyertya csere
-első és középső hardy kicserélve, központosító csapágyak kicserélve, kardán
felfogató gumibak csapágya kicserélve
-üzemanyag rendszer átnézve rendbetéve
-szűrő és olajcserék 1500km-rel ezelőtt
Ami kellene de nem létszükséglet 2 első ülés csere, szélvédőcsere(repedt de már kb 3 éve)