Mikor legutóbb lecsutakoltam a gépsárkányt feltűnt, hogy a hátsó fékbetét igencsak a végét járja. Hétvégén neki is estem; kerék le, féknyereg le... Minden csere.
De még mindezek előtt sikerült megoldanom a vízhőfokmérő kérdést is, így most a valós értéket mutatja (ez a motorcsere óta nem volt jó).
Következő héten pedig lett friss ropogós műszaki :P HAPPY END
Mivel már szinte egy egész hete rendesen működik minden, úgy gondoltam megérdemel egy pár ablaktörlőt, meg egy pár hátsó ajtótelót az automobil.
Mivel nem volt más hátra, mint előre, kapott egy új mocit a gépsárkány egy 147-esből.
(Az Auto Andornál történt a műtét, mert krónikus időhiányban szenvedek, na meg persze hely sincs. Az "új" motort is ők hozták, így nagy nehezen, de kiadtam a kezeim közül a kicsikét.)
Kapott a motorcseréhez illendő dolgokat:
-vezérműszíj (Gates),
-vezérműszíj feszítő- és vezető csapágyak (Ruville),
-vízpumpa (Ruville),
-olajszűrő (MANN Filter),
-olaj (Selenia 20K),
Ráadásként:
-kuplung-munkahenger,
Mit ne mondjak, "alig" költöttem rá, remélem most már megembereli magát a gépezet!
Cimbi segítségével tegnap este végre valahára sikerült lelégteleníteni a kuplungot (nagy-nagy öröm!).
A féket is légteleníteni kellett volna, de persze arra pont nem volt nálam kulcs, és időközben szépen ránk is telepedett az éjszaka. Ez maradt mára. Körbe légtelenít; OK.
Már megint beesteledett. Hál istennek csurom víz volt minden így eső után, úgyhogy jöhettek azok a fránya körforgalmak...
És összegezve: már legelőször (a szervizben, munkahenger csere után) is működött volna a kuplungom, csak hát ők nem tudták légteleníteni. Így a többi alkatrész nem is kellett volna bele, így jártam, nem baj.
Mivel legutóbb a szervizben sem tudták lelégteleníteni a kuplungot, ezért törött szerkezetre gyanakodtunk. Nagy levegőt vettem, majd hoztam hozzá új szerkezetet, tárcsát és kinyomó csapágyat.
Megkapta az új kuplung cuccokat, de igazán még a régiekkel sem volt baj. Ezenkívül kapott még egy új hidraulika csövet.
Egyedül voltam, így nem tudtam légteleníteni, majd ha időm engedi.
Végre tudtam hozni egy trafót is, de semmi. Nagy levegő... Mérünk kompressziót, és két hengerben semmi. A gondok nem kicsik...
...csak 2 hétig volt jó a legújabb szerzemény. :(((
A hibát már nem is ecsetelem. Ma végre meg tudtuk ejteni a motordiagnosztikát, de a gép nem talált semmi hibát. Következő lépésként most a trafó csere-próba következik.
Tegnap elvontattam szervizbe...
Elég furán éreztem magam. Az az igazság még soha egy kocsimat sem adtam ki a kezeim közül, mindig én csináltam mindent rajtuk. Ebben a hidegben viszont egyszerűen helyem nincs ahol megcsinálhatnám. Csáposon viszonylag könnyen felkerült az új munkahenger, na a főhenger az már szopatósabb, de meglett. Idáig rendben is lenne, csakhogy most se jó a kocsi, valószínűleg a kuplung-szerkezetem is törött lehet. Az anyagi keretem egyenlőre kimerült, úgyhogy szégyenszemre ahogy vittem ugyanúgy hazafelé is vontatni kellett.
Most úgy néz ki pihenés következik, kivárom a jó időt. :(
Tudtam én, hogy ez lesz...
Úgy döntött a kuplung főhenger, hogy ezen a szép fagyos napon feladja a harcot, és már soha többé nem dolgozik.
Hát előkerült a moci a garázsból, kedden már azzal mentem dolgozni.