Tagok >> Zsotti >> 75 1.8 I.E. >> Blog
- Típus:75 1.8 I.E.
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1988
- Színe:óceán-kék
A mai napon új gazdát talált és jó helyre került az én kis első Alfa Romeo-m. :)
Sok, szép utat kívánok nekik!
Ami az eddigiekből kimaradt, még az eladás előtt utoljára együtt elmentünk leműszakizni (jól viselkedett), illetve kapott egy új fényszórót a bal szemére, hogy jobban lássa a kanyarokat a kicsike...
Most már elhatároztam, hogy el fogom adni. A hátsó féket mindenképp szét kellett kapni, fékbetétből igényelt újat. Féktárcsa közel gyári méret (vastagság) volt még, így elég volt felszabályoztatni. A végén légtelenítés, és újra szépen gurul.
Itt volt már az ideje a fékfolyadék cserének is. Jól átöblögettem a rendszert, nem ártott neki.
Idő közben elköltöztünk és így aktív garázslakó lett a kicsike.
Most pedig megejtettük az olajcserét is.
Cimbi segítségével tegnap este végre valahára sikerült lelégteleníteni a kuplungot (nagy-nagy öröm!).
A féket is légteleníteni kellett volna, de persze arra pont nem volt nálam kulcs, és időközben szépen ránk is telepedett az éjszaka. Ez maradt mára. Körbe légtelenít; OK.
Már megint beesteledett. Hál istennek csurom víz volt minden így eső után, úgyhogy jöhettek azok a fránya körforgalmak...
És összegezve: már legelőször (a szervizben, munkahenger csere után) is működött volna a kuplungom, csak hát ők nem tudták légteleníteni. Így a többi alkatrész nem is kellett volna bele, így jártam, nem baj.
Mivel legutóbb a szervizben sem tudták lelégteleníteni a kuplungot, ezért törött szerkezetre gyanakodtunk. Nagy levegőt vettem, majd hoztam hozzá új szerkezetet, tárcsát és kinyomó csapágyat.
Megkapta az új kuplung cuccokat, de igazán még a régiekkel sem volt baj. Ezenkívül kapott még egy új hidraulika csövet.
Egyedül voltam, így nem tudtam légteleníteni, majd ha időm engedi.
Tegnap elvontattam szervizbe...
Elég furán éreztem magam. Az az igazság még soha egy kocsimat sem adtam ki a kezeim közül, mindig én csináltam mindent rajtuk. Ebben a hidegben viszont egyszerűen helyem nincs ahol megcsinálhatnám. Csáposon viszonylag könnyen felkerült az új munkahenger, na a főhenger az már szopatósabb, de meglett. Idáig rendben is lenne, csakhogy most se jó a kocsi, valószínűleg a kuplung-szerkezetem is törött lehet. Az anyagi keretem egyenlőre kimerült, úgyhogy szégyenszemre ahogy vittem ugyanúgy hazafelé is vontatni kellett.
Most úgy néz ki pihenés következik, kivárom a jó időt. :(
Tudtam én, hogy ez lesz...
Úgy döntött a kuplung főhenger, hogy ezen a szép fagyos napon feladja a harcot, és már soha többé nem dolgozik.
Hát előkerült a moci a garázsból, kedden már azzal mentem dolgozni.
Egyre többször nem emel ki a kuplung. Kinyomja az olajat valószínűleg a főhenger mellett. Persze időm nincs rendesen nekiállni, így egyenlőre a fékfolyadékot öntögetem utána szorgalmasan...