Mutasd

>> Szerviz2011-06-10

Már régóta szemezgettem a Q2 diffivel, egyrészt kíváncsi voltam rá hogy milyen, másrészt köztudott hogy a GTA gyenge pontja a váltó, azon belül is a differenciálmű. Még ha a Q2 nem is érne semmit, annyival robusztusabb a felépítése és jobban bírja a terhelést, hogy emiatt is mindenképpen érdemes kicserélni a gyári difit, mielőtt letérdeltetné a váltót. A munkát Csöri végezte természetesen, mert a szervizből is a legjobb kell:) És fényképeket is készített a munkáról:)
Ahogy a képeken is látszik, a gyári hagyományos differenciálmű elég filigrán szerkezet. Ha már ilyen volumenű szervizt végeztünk, akkor már a kuplung cseréje is aktuális volt, bár nem volt vele gondom. Mivel mostanában többször látogatom a versenypályákat, átállunk ötezres olajcserére a Selenia Racingből. Levegőszűrő is cserélve lett. A GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0
A gyári fékrendszer nagyon jó, ezért különösebb átalakítás szükségét nem érzem, csak optimalizálni kell. Ez 330-as fékolajat jelent, GoodRidge fém fékcsöveket amik speciálisan a 147GTA-hoz készültek, valamint Performance Friction karbon fékbetét.
Ezek hatására a fék tényleg elképesztő lett, már hidegen is "brutál", melegen meg tényleg állat. Kíváncsi leszek a Hungaroringen mennyire bírja a terhelést, változik-e a nyomáspont és az ereje. Csöri szerint "ilyen féket Alfán még nem láttam" :))
A Q2 is jól végzi a dolgát, bár az is nyilvánvalóvá vált, hogy nem a GTA erejéhez lett méretezve. Az utcai forgalomban új dimenziókat nyit meg, fantasztikusan működik, de egy határ után ami a versenypályán jön elő,nyit, de ez - hangsúlyozom - csak nagy terhelésnél jön elő. Összegezve mindenképpen jó dolog a beszerelése, gyárilag ezzel a gyári alkatrésszel kellett volna szerelni.