Tagok >> Blade >> 147 GTA 3.2 V6 Q2 >> Blog
- Típus:147 GTA 3.2 V6 Q2
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Nuvola Bianco Mettalico
Eljött amit nagyon vártam. Még sohasem vettem részt ilyesmin. Régebben gondolkoztam "egyéb" vezetéstechnikai tréningeken, de kalizsoli szerint aki részt vett más tréningen is, újat nem tudtak volna mutatni nekem-nekünk, mert ez a Wéber féle tréning sokkal magasabb szinten van.
Izgatott voltam , vajon milyen lesz? Biztos voltam benne hogy megéri a pénz, és abban is, hogy sok olyan dolgot fog mutatni/mondani, amit az ember logikusnak tart, ha tudja... Nem mellesleg, ő egy Európa bajnok profi autóversenyző.
Én érkeztem utoljára, a többiek már lazán szereltek. Kerültek fel a slickek, pályafelnik. Nekem nem kellett szerelni, utcai gumival mentem, ami kicsit már kopottas volt, Q2-vel felvértezve, amire borzasztóan kíváncsi voltam,milyen lesz a pályán. Új fékbetétekkel, fém fékcsövekkel, de az autó továbbra is tisztán gyári.
Kezdtük bemutatkozással, majd ismertette Gábor a napi programot. Először is elmélettel kezdtünk, azon belül is az üléspozícióval. Nagyon sok érdekességet hallottam, amik létfontosságúak és logikusak. Szó esett a helyes kormányfogásról, térdszögről és kormánytávolságról. Ezután mindenkinek menni kellett a pályán két bemelegítő kört,utána egyesével mindenki mellé beült a jobb1-be és úgy kellett menni a pályán két kört. Nem kellett 100%-os teljesítmény nyújtani, nem az idő volt a cél. Jegyzetelt és felírta a jó tulajdonságokat és a hibákat is. Közben beszélgettünk, szerintem célja volt hogy kicsit elvonja az ember figyelmét, így ösztönösebben, a berögzött szokások szerint vezettünk. Logikus,mert ez is a mi érdekeinket szolgálja, és ő is tisztább képet kap.
Leírom amiket rólam mondott,mert jól esett és büszke vagyok rá:)) Miután két kör múlva visszamentünk a boxba, mielőtt kiszállt az autóból a belső ritmusomat méltatta és hogy nagyon frankó volt, mármint a körözés:) Szóval ezt mondta: " Nagyon nagyon jó a belső ritmusod,nagyon finoman kezeled az autót, ami meglepő volt számomra. És ez kell ide. Erre lehet építeni. Nagyon nagyon ritka az ilyen, aki beesik a pályára az utcáról, ez vele született tehetséged, amit nem lehet megmondani senkiről sem ránézésre, mindenkinek a belső habitusából ered. Nagyon finomak az átmenetek a gyorsítás-fékezés-apex között, szinte nem is érezni a fékezést. Nagyon jó, van benned lehetőség!"
Hát jólestek a szavai,örömmel hallgattam,remélem igaza is volt:) Hibákat is elmondta, ami a nem teljesen jó kormánykezelés volt, illetve részben jó, részben nem volt jó.
Ezekután a nap gyorsan elment, csak a méltató szavai jártam az eszembe:) Felváltva egymást követte az elmélet és a gyakorlat. A nap folyamán volt pár "súgása" "csak nekem", amiket próbáltam teljesíteni. Ő a GTA-val futott egy 1.28.3-at, utána egy 1.28.0-át. Szerinte az autó ebben az állapotban 1.26-os időt tud. Megjegyezte: "Basszus, mennyi erőd van! Q2 ide vagy oda..."
A nap folyamán a legjobb időm 1.27.833 lett, a legjobb szektorok alapján 1.27.2. A hat tizedes különbség mutatja,hogy van még benne. Akkor leszek a legjobb idő közelében, ha már csak 1-2 tizeddel lesz jobb az optimális időm. Wéber szerint elértem a kitűzött célt aznap,a 1.27.8-as idővel. Szerinte én is meg tudom futni azt amit ő tudna az autóval. Remélem ebben is igaza volt:)
Szóval a nap végére kellemesen elfáradtunk, rengeteg mindenről volt szó,amihez hogy leírjam, kevés a keret. Rengeteg időt fordítottunk az ívekre,a helyes kanyarvételre, kanyartípusokra,lehetséges teljesítési módokra. Egy szó mint száz, mindenkinek jószivvel ajánlom ezt a tréninget, és az is biztos hogy részt fogok venni a haladón és talán a profin is:) Azért talán,mert az már tényleg versenyzőknek szól.
Az egyik legnagyobb tanulság, hogy ez a tréning hasznos az utcán is, jobban és biztonságosabban vezet az ember. Más dimenzióba kerül. A kormányt is máshogy kezelem azóta.