Mutasd

>> Esemény2011-06-11

Eljött amit nagyon vártam. Még sohasem vettem részt ilyesmin. Régebben gondolkoztam "egyéb" vezetéstechnikai tréningeken, de kalizsoli szerint aki részt vett más tréningen is, újat nem tudtak volna mutatni nekem-nekünk, mert ez a Wéber féle tréning sokkal magasabb szinten van.
Izgatott voltam , vajon milyen lesz? Biztos voltam benne hogy megéri a pénz, és abban is, hogy sok olyan dolgot fog mutatni/mondani, amit az ember logikusnak tart, ha tudja... Nem mellesleg, ő egy Európa bajnok profi autóversenyző.
Én érkeztem utoljára, a többiek már lazán szereltek. Kerültek fel a slickek, pályafelnik. Nekem nem kellett szerelni, utcai gumival mentem, ami kicsit már kopottas volt, Q2-vel felvértezve, amire borzasztóan kíváncsi voltam,milyen lesz a pályán. Új fékbetétekkel, fém fékcsövekkel, de az autó továbbra is tisztán gyári.
Kezdtük bemutatkozással, majd ismertette Gábor a napi programot. Először is elmélettel kezdtünk, azon belül is az üléspozícióval. Nagyon sok érdekességet hallottam, amik létfontosságúak és logikusak. Szó esett a helyes kormányfogásról, térdszögről és kormánytávolságról. Ezután mindenkinek menni kellett a pályán két bemelegítő kört,utána egyesével mindenki mellé beült a jobb1-be és úgy kellett menni a pályán két kört. Nem kellett 100%-os teljesítmény nyújtani, nem az idő volt a cél. Jegyzetelt és felírta a jó tulajdonságokat és a hibákat is. Közben beszélgettünk, szerintem célja volt hogy kicsit elvonja az ember figyelmét, így ösztönösebben, a berögzött szokások szerint vezettünk. Logikus,mert ez is a mi érdekeinket szolgálja, és ő is tisztább képet kap.
Leírom amiket rólam mondott,mert jól esett és büszke vagyok rá:)) Miután két kör múlva visszamentünk a boxba, mielőtt kiszállt az autóból a belső ritmusomat méltatta és hogy nagyon frankó volt, mármint a körözés:) Szóval ezt mondta: " Nagyon nagyon jó a belső ritmusod,nagyon finoman kezeled az autót, ami meglepő volt számomra. És ez kell ide. Erre lehet építeni. Nagyon nagyon ritka az ilyen, aki beesik a pályára az utcáról, ez vele született tehetséged, amit nem lehet megmondani senkiről sem ránézésre, mindenkinek a belső habitusából ered. Nagyon finomak az átmenetek a gyorsítás-fékezés-apex között, szinte nem is érezni a fékezést. Nagyon jó, van benned lehetőség!"
Hát jólestek a szavai,örömmel hallgattam,remélem igaza is volt:) Hibákat is elmondta, ami a nem teljesen jó kormánykezelés volt, illetve részben jó, részben nem volt jó.
Ezekután a nap gyorsan elment, csak a méltató szavai jártam az eszembe:) Felváltva egymást követte az elmélet és a gyakorlat. A nap folyamán volt pár "súgása" "csak nekem", amiket próbáltam teljesíteni. Ő a GTA-val futott egy 1.28.3-at, utána egy 1.28.0-át. Szerinte az autó ebben az állapotban 1.26-os időt tud. Megjegyezte: "Basszus, mennyi erőd van! Q2 ide vagy oda..."
A nap folyamán a legjobb időm 1.27.833 lett, a legjobb szektorok alapján 1.27.2. A hat tizedes különbség mutatja,hogy van még benne. Akkor leszek a legjobb idő közelében, ha már csak 1-2 tizeddel lesz jobb az optimális időm. Wéber szerint elértem a kitűzött célt aznap,a 1.27.8-as idővel. Szerinte én is meg tudom futni azt amit ő tudna az autóval. Remélem ebben is igaza volt:)
Szóval a nap végére kellemesen elfáradtunk, rengeteg mindenről volt szó,amihez hogy leírjam, kevés a keret. Rengeteg időt fordítottunk az ívekre,a helyes kanyarvételre, kanyartípusokra,lehetséges teljesítési módokra. Egy szó mint száz, mindenkinek jószivvel ajánlom ezt a tréninget, és az is biztos hogy részt fogok venni a haladón és talán a profin is:) Azért talán,mert az már tényleg versenyzőknek szól.
Az egyik legnagyobb tanulság, hogy ez a tréning hasznos az utcán is, jobban és biztonságosabban vezet az ember. Más dimenzióba kerül. A kormányt is máshogy kezelem azóta.