Mutasd

>> Szerviz2022-12-12

Történt, hogy lefutotta az autó a magáét.

A kettőstömegű hirtelen elkezdett zörögni félig benyomott kuplungpedál mellett. Pár száz km alatt rohamosan romlott. Kaptam is gyorsan időpontot a következő hétre. Közben az alkatrészek beszerzésébe kezdtem. Ahogy belemerültem, egyre rázósabb ügynek tűnt a DMF az F40-es váltóhoz. Visszaigazolták, számlát küldtek, de nem jön az alkatrész, majd egy másik helyről sikerült mégis szerezni, de az egy beépített volt, vissza kellett küldeni, két napra rá lett egy jónak mondott új LUK cucc. Valahogy nincs belőle vagy alig van már.

Ezzel egy hét kiesett, majd eszünkbe jutott a szerelővel, hogy a 20 ezret futott kinyomót nem néztük meg (műhiba). Bizony odavan az is, nem is értem miért, de tény, hogy zörgős és a kinyomó felülete égett lett. Talán a torziós lengésektől? Kicsit nehezen tudom magyarázni a dolgot…Egy másik helyről egy másik márkát, Valeot kértem, de csak a doboza volt az, visszacserélték egy Luk-ra, ezzel is végül kiesett egy hét, mert a szerelőnél már logisztikai zavart jelentettem az autómmal.

Ha már ekkora a műtét, nézzünk rá a jobbra teljesen alászedett kerék melletti pici kormánymű kottyanásra is. Elküldtük kormánymű felújításra.

A TMK listámon szereplő kormányszervó nyomócsőből is kapott egy gyárit, mert úgy hallottam azok sem bírják örökké. Nem akartam kísérletezésbe fogni az újrakrimpelt megoldással. A szerelőm figyelmeztetett, hogy ez nem szokott jól elsülni. Logikusnak tartottam, mert ha nem pontosan olyan paraméterű (rugalmassága, átmérője) a gumicső, akkor bizony érthető, hogy előfordulhat a pulzáló kormány esete.

A három éve felrakott (márkásnak látszó) alsó lengőkarok nagy gumiszilentjei is szakadtak voltak már. Nyaralás közben egy meredek emelkedőn tolattam fel, majd indultam előre és koppant valami. Később leszedtem a kereket, nem láttam mást mint ezt, úgyhogy erre fogom. Kicseréltettem mind a két oldalon.

Közben nem tudtam megállni és az első futóműkeretet lefestettem. Előjött belőlem a veterános őrület. Előszőr homokfúvatásban gondolkodtam, aztán rájöttem azzal igaz kevesebb a (rozsdapor) szívás, de nem olyan tartós megoldás (az örökkévalóságra készítem fel?!). Ezek úgyis belülről rohadnak ki, ha a homokkal még az üregbe is befújnak, akkor ott is elkezdődhet a rozsda. Drótkorong, rozsdaátalakító, epoxi, fényes fekete. A 105-ös és a kisfityó ponyvája vörös lett a rozsdaportól, moshatom ki őket. Mindenesetre a futóműkeret vállalható lett. Felfrissítettem az üregvédelmét is.

Nem is számoltam, de vagy 3 hét lett az egész műveletsor.

Másnap felkerültek a téli gumik is.

Kapott egy balos napellenzőt, ami még a nyáron a defekt utáni napokban tört el, hogy jobban érezzem magam. Most, hogy már nincs napsütés ide is eljutottam. Igaz nem lenne baj, ha egy szebbet találnék, mert a fóliás rész kicsit bevörösödött már rajta.

Újra egyben lévőnek érzem, futómű pazar, váltó pompás lett, szépen megy. Egy hónapja az injektorokat is tisztítottam adalékkal, mindegyik fájin lett (nem hittem, hogy működni fog). Kíváncsi vagyok meddig szalad még a kis fehér 159.

285280km