Tagok >> liusz >> 159 2.0 JTDm 170Le >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm 170Le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Fehér AR296
Történt, hogy már évek óta zavart jó pár dolog az autó belsejében. Főként a kiült, ráncos vezetőülés, a kifakult hátsó fejtámlák. Miután lemaradtam az új ülőpárna beszerzéséről, bontott jobb egyes ülésből terveztem javítani. Végül többszöri nekibuzdulás után találtam egy jó állapotú az eredetivel anyaghelyes szövetszettet. Egyáltalán nem egyszerű dolog. Valamelyik bontóban ezeket azonnal kidobják.
Utánanéztem hogyan kell rendesen vizesen tisztítani a padlószőnyeget, üléshuzatot, vettem pár anyagot, eszközt és nekiláttam. Ami elkészült:
Vezetőülés üléspárna, ülőlap rugó jobb egyről, huzat a bontott vezető oldalról, 4mm szivaccsal emelve a rugó felett, állítható deréktámasz megjavítva bontott alkatrészekből, extra 15mm-es szivaccsal deréknál megtámasztva (ehhez ki se kellene szerelni az ülést), sok helyen anti-squeak szalaggal kezeltem (érdekes, hogy a PU minden sima felületen nyikorog)
Hátsó fejtámlák festéssel javítva, a bontottakat használtam fel
Az elsőkre a bontottak kerültek, nem fakultak semmit
Első ülések külső-felső sarkát festéssel javítottam
Hátsó pad felső éle festéssel javítva
Hátsó ülőpad patentek bekerültek végre, az sem fog zörögni
Jobb B-oszlop zörgés elhárítva
Padlószőnyeg mélytisztítás
Üleshuzat mélytisztítás
Kalaptartó tisztítása és a féklámpa elsárgult fedelének felújítása
A nyáron valamikor kapott két új hangszórót az első ajtókba (pár hónapon belül mindkettő oldalon feladták a harcot) és egy bal első ablakemelő motort.
Sok meló volt, de messze jobb lett mint amire számítottam. 10 évet simán letagadhat a 15-ből.
Már ehhez is konyítok.
321300km






Sok éve, hogy kapott az autó egy átfogó üregvédelmet. De aggasztott a bontókban látott 159-ek miatt az első sárvédő alsó sarka.
Egy marhaság, ahogy a 159 első sárvédőjének alját megoldották korrózió szempontból, igaz nem örökéletre tervezték. Precízen kitakarítottam, üregvédővel kezeltem.
A másik gyenge pont az első nyúlvány felső íve. Gazdagon kapott újra üregvédőt.
Mind a négy küszöbvéget újra kezeltem
Hátul minden rendben volt
Hátsó híd is kapott ápolást
Lengőkarok belseje kifújva
Lengőkar bekötési rész is kezelve
Motip000046 elég tartós a közvetlen felcsapódó vizzel ért részeken is

Ellátogattunk az eplényi bringapályákra.
Kecskemét-Eplény-Balatonfüred-Kecskemét
316653km

Szivárgott a tömítés, szerelőm javaslatára hőcserélőt is leváltottuk egy újra. Persze a hozzá vezető gégecsövek (egy mérnöki bravúr, de egy sima gumicső olcsóbban javítható lenne) nem bírták a macerát. Szép nagy, nem várt összeg lett belőle.
Bal első felső lengőkar és stabpálca csere. Asszem ezt cseréltettem már 209 ezernél. Trw volt. A műanyag perselyes első csapágy adta fel a harcot, először vizesen nyikorgott, aztán kopogott.
314480km
Vezérműszíj görgőkkel
Vízpumpa
Hosszbordás görgőkkel
Bordásszíj hajtókerék
Üzemanyagszűrő
Olajcsere
309220km
0
412
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Virtuális Romeo
- Giulia
- KRESZ
- 4C
- Zenebutik
- Alfa reklám
- Szerelőműhely
- Erőforrás alternativák
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas






