Sok apro szempont figyelembevetele utan elado sorba kerult, kicsit pihen az Alfizmusom :/...de!! az utod mar itthon alfa szivvel megaldva :) Lancia Kappa SW 2.4 JTD... szal nem mulik a szerelem, tovabbra is olasz ;)
Már megvételkor is feltűnt valami miatt nincs annyi erő mint amit vártam tőle, előtte egy off-os autom volt (Peugeot 405 1.9 STDT 94 le), de jobban ment...aztan egyszer felvillant a jol ismert injektoros hibauzenet. Féltem, hogy LMM lessz, mivel a Twin spark-ban is az volt a hiba anno. De mivel az auto szinte ugyanugy ment nem foglalkoztam vele. Első hét után youtube-on belestem hogy hogyan is gyorsul masok jtd-je remap nelkul. Erzet gyengecske volt, illetve kevesebb volt a km/h adott fordulatnal... Aztan nem is tudom mar mikor de egyik reggelre elmult. Esős időben ujbol előjött, akkor tűnt fel, hogy a gázpedál csak nagyobb nyomasra reagal, nem egyből. Interneten olvasgattam sokmindent. Legelőször EGR-re gyanakodtam. Egy tavaszi napon nekilattunk szetkaptuk, hogy kitisztitsuk, de akkor lattuk meg, hogy szinte korommentes és le is volt blombázva, valószínű kivan iktatva...Volt hogy 2 hétig semmi aztan menetkötben előjött itt ott pillanatokra... Az elmúlt 2 het alatt volt hosszbordasszij illetve önindító csere, de nem javult (nem ezek cseréjétől vártam a javulást) de mivel zárt helyen volt így nem ázhatott be). Ma felraktam ujból az oldalsó küszöböket. De nem hagyott nyugodni a gazpedal. A potmetert belottem h hol helyezkedik el, de a kbelt nem tudtam, hogy merre halad. gondoltam, hogy az ECU-ba, de hoppa az hol is van... motorter nuku, kormany alatt nuku...Kiderült a végén, hogy az anyós ülés előtti szőnyeg alatt lapul egy muanyag takaro alatt, amit 2 csavar tart, lehuzva elem kerult a Bosch EDC15c, majd felette kb 15 cm-rel egy ismerős kabel ami csatlakozott egy masikba (kan+nosteny) ami az ecu-ba, vagyis az ecu 1ik kötegebe folytatodott. Angol forumon olvastam egy 156 jtd-nel ugyanezek voltak a tunetek...o szétvalasztotta majd osszenyomta es helyreallt. En is szethuztam bestartoltam...absz. nincs gazpedal :) majd leallitottam a motrot osszedug, ujbol start es helyreallt... a csatlakoton van egy muanyag patent, szoval valoszinu ez valahol stabil helyen van rogzitve, most viszont osszevissza logott, lehet a kisebb mozdulatok se tesznek jot ennek a kontaktnak... holnap megőrobalom valahova felkotni illetve le is szigetelem, de olyan helyre kell, hogyha netan elofrdul ujbol elerheto legyen...Bízok benne, hogy csak erintekezes, vagy szamitogep alltal generalt hulyeseg...nagyon raferne a kocsimra egy diagnosztika, mert nalam meg sose volt... :)))
ja es utoirat amikor nembaszakodik akkor nagyon is jolmegy eg es a fold a fennt emlitett járgányhoz/teljesítményéhez, bár éppen ezért is vettem alfat, mert a benzines megfertozott, de jelenleg az olcsobb fenntarthatosag miatt nincs mas megoldas...
A fogyasztas is igen valtozo nalam ha csak varosban sportosan akkor olyan 7 liter, ha van hosszabb főúti táv az 5,5. Átlag 6- max. 6,5. Szóval nagyon jó. A pug alapbol 7, varosba 8,5 volt :S :DD,
Önindító felújítás illetve a hosszbordasszij spanolokerekkel csere erett lett...
Következik hamarosan a vezerlescsere futomuallitas, és a festes is elferne mar (jobb sarvedo, hutomaszk, utkozo, visszapillanto)
Küszöbök lent tartok elertek :S
4,5 év, és több mint 35000 együtt töltött kilométer után tovább állt a háztól. :((
kb. 2000km alatt semmi komoly problémát nem figyeltem meg.
Első motorháztető cserélve lett, mert az eredetin nagy rohadás foltok voltak (hegyek: só, kavics, homok, nem volt takaritva gyakran :s). (40 €)
Tegnap volt olajcsere és olajszűrő csere Castrol Magnatec Diesel 10w40 (33€ + 5€ munkadíj :)
Átíratási költségek 66€
1 éves kfb 85€ (fater nevén)
tervek:
- jobb első sárhányó, hűtőmaszk, ütköző festése...
- ködfényszórók beszerzése
- vezérléscsere kb 10000km mulva..
- további szépítgetések :)....
költségeimbe az átíratást és biztosítást nem írom :)
+ átraktam a szürkéről a dísztárcsákat, sokkal szebb mint ez a fekete... ( úgyis szegényke pihen 1 éve :( ..)
arrivederci amore!.... ezvan sajnos... muszaly volt... eladtam cca 1oraja, legalabb a kozelbe lessz... sajnos nem volt penz a rendbe rakasra es nekem kell egy mukodo kepes kocsi 11honapbol 2,5t hasznaltam... :( de addig nagyon nagyon jol szolgalt....
Ma mennek a kocsiert h kesz..erre szerelonel ujbol ugyan az a hiba...
Kuplung munkahengernel a cso elfakadt...
VALAKI SEGITSEN MAR RAJTAAAM :((((
sokminden történt azota...
1 hete kuplung javitas...talan ma elkeszul...(munkahenger)..a pedal eltörött:S..meg hasonlok..
meg mindig volna mire kolteni: olaj+olajcsere, elektronika atnezetese(nem mukodo tachometer....), ....
jelenpillanatban levegofilter nelkul uzemel...errol majd teszek fel kepet maskor h miert is....talan tel utan vezsek bele...addig meg sikit a turboo:D..
egyebkent tervbe van a megvalas:S...naon szeretem....de sajnos az elozo tulajok nem torodtek vele semennyire sem:s..es ez csak penztemeto....pedig imadom...
szerelm ide szerelem oda...hulye azert nem vok...kene egy masik 164es jobb allapotban....
szal arulom....alufelnik nelkul teli gumikkal es hangcucc nelkul..(cca 1000 euro aron)..
sony xplod autoradio atszerelve a 146osbol....elöl egyenlőre gyari papir hangszorok, hatul 2x200W SAL oval gondoskosik a musicrol....
+krom valtokar
Tegnap túlesett az átíratáson is végre...a héten várható a vizsgáztatás....
2
567
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia