Mutasd

>> Szerviz2016-04-06

Mikor megvettem az autót már akkor remegett a tükörlap, típusbetegség, a ragasztó elengedi. Egyik délután mikor mentem az autóval a tükörlap elválása az egyik saroknál már elérte a 0,5 cm-t. A javítás mellett döntöttem. A tükörlapot enyhén feszítve könnyen elengedett a maradék ragasztóanyag. A tükörlap egy kör alakú műanyag lapra van ráragasztva, ami a mozgató szerkezethez kapcsolódik. A tükörlap rögzítését kétoldalú ragasztó szalaggal oldottam meg. Majd meglátom mennyire lesz tartós. A tükörlap már nem remeg.

 
>> Szerviz2016-04-01

Már egy ideje tapasztalom, hogy bizonyos fordulaton gyorsításnál és néha a gázt elvéve rángat az autó. A fórumot olvasva több helyen is az EGR szelepet nevezték meg hibaforrásnak. Egyenlőre nem akartam kiiktatni az EGR szelepet, így a szűkítés mellett döntöttem. Az Ebay-ről rendeltem egy szűkítő lemezt, 0,5 mm vastag saválló lemez, 4 db 7mm-es furattal. A MIL lámpát még nem aktiválja. A beszerelés könnyű volt, 4 vagy 5 csavart meglazítva be lehetett a lemezt szerelni. Úgy tűnik a rángatás elmúlt.

 
>> Esemény2016-02-08

Újabb túra Békés megyébe. Odafele Solt és Kecskemét között váratlan meglepetés. Sebesség kb. 100 Km/h. Hirtelen motor leáll és ég a sárga lámpa. Lehúzodtam az út szélére. Szerencsére nálam volt az ELM kábel és a laptop. Gyors hibakód kiolvasás. +. injrktornál nincs jel, hiba időszakos nem áll fent. Hibakód töröl menet tovább. Autó rángat sárga lámpa. Hibakód szintén ugyan az. Emlékeztem, hogy valaki bejegyzésében olvastam, hogy az injektorok elektromos csatlakozóinak reteszelője törve volt ezért cserélte. Gyorsan ellenőriztem én is. 3. injektornál sárga reteszelő törött csatlakozó félig lecsúszva. A rezgések hatására hol van kapcsolat hol nincs, mint a mesében. Csati rögzít, hiba megoldva. Többet nem is jött elő. Azonban 2000 F/min környékén érezhető remegés valószínűleg az EGR miatt. Gondolkodom a falazáson vagy szűkítőn. Hétvégén ellenőriztem egy injektor korrekciót is a legnagyobb max. 1,4 a többi 1 alatt. A bal hátsó ablakemelő becsípődés gátló hol jelez hol nem, időjárás függő. biztosan kontakt hiba.

 
>> Szerviz2016-01-13

Megtörtént a szívósor és kerékcsapágy cseréje. A szívósor elég rosszul nézett ki. A lapátokat összekötő rudazat leesve, a lapátkák kikopva. Korom nem volt benne túl sok. Csöri kitakarította az EGR szelepet is. abban sem volt sok korom és azt mondta, hogy szerinte volt már cserélve. Sajnos a hidegindítási probléma megmaradt. Ez még megoldásra vár.
Költségek:
szívósor: 64000 Ft + 1500 Ft postaköltség (Piereburg)
Kerékcsapágy (gyári)+szívósor tömítés+EGR takarítás+munkadíj: 80000 Ft
Végre csend az utasérben.

 
>> Esemény2016-01-08

Megvolt a második hosszabb túra szintén Békés megyébe az ünnepek alatt. Sajnos a bal hátsó ablak becsípődés gátló hiba visszajött. Csak javítani kell. A gyanú, hogy a hidegindítási problémát a akkumulátor okozza úgy tűnik nem igaz. Multiméterrel mérve indítás közben sem esett vissza nagyon a feszültség. Hazafelé szintén történt regenerálás, de ezt csak a pillanatnyi fogyasztás megugrásából vettem észre. Eddig 2 db regenerálás történt, a regenerálások között a távolság több mint 1000 km. A fogyasztás hosszú távon országúton tempósan haladva 6-6,5 liter/100 km
A kerékcsapágy még mindig morog. A téli gumikkal eddig elégedett vagyok, jelen állás szerint megérték az árukat.

 
>> Egyéb2015-12-17

Sok nézelődés és válogatás után sikerült 4 db 16"-os gyári Alfa Romeo Giulietta alufelnit szereznem téli keréknek Balázs156SW kollégától jó áron. Nézegettem sok helyen felniket alu- és lemezfelnit is. Lemezfelnit nem találtam használtat az új árát meg sokalltam. Az alufelniknél pedig kevés és drága a gyári. Néztem az univerzális felniket, viszont azok paramétereiből nem tudtam megállapítani, hogy jók-e az autóra. Hiányosságként fedeztem fel, hogy kezelési utasításban a feltehető felnik ET számát nem adják meg. SZerencsére sikerült gyári felnit szerezni. Erre kerültek fel a gyári (215/55 R16) méretű téli abroncsok. Elég olcsón vettem 2013-as 7mm profilmélységű sajnos nem túl márkás abroncsokat. Majd meglátjuk hogy muzsikálnak. Hidegen kicsit hangosnak tűnnek, melegen már nem annyira. Kíváncsi vagyok milyenek. Ha nem válnak be majd cserélem őket. A kerékszerelésnél mondta a szakember, hogy a gyári Alfa felnik kínai gyártásúak. További érdekesség, hogy az egyik felninél a csavarfuratok 0,2 mm-rel kisebbek voltak, mint a kerékcsavar. A gumis szaki gömbreszelővel megreszelte őket, a kúpok jól illeszkednek. A nyári kerekeket tárolásra veszprémbe vittem, az egyik nyári kerék a pótkerekem, mivel az autóhoz nem volt pótkerekem, csak a defekt javító készlet nikecell formája volt bent az autóban. Szerintem azonban biztosabb a pótkerék.
Veszprémben az egyik lámpánál állva jutott eszembe, hogy a kijelzőn nem világít a bal hátsó ablak becsípődésgátló hibajelzése. Leellenőriztem, az ablak hibátlanul működik. Az Alfa meggyógyult :D
Költségek:
Alufelni: 70000 Ft
Gumiabroncsok: 42000 Ft
Szerelés: 5000 Ft

 
>> Szerviz2015-12-07

Ma végre kicseréltem az izzót. Az autósboltban vettem néhány darabot. Az átgondolt tervezésnek hála le kell venni a rendszámtábla tartó keretet, hogy a lámpatestet ki lehessen venni. Hogy minél kevesebbszer kelljen leszedni, kicseréltem a még világító izzót is, nehogy rövid időn belül megint barkácsolhassak. Majd nézek valami ledes izzót Kínából.

 
>> Esemény2015-11-29

Ez volt az első hosszabb túrám az autóval. Várpalota-Méhkerék kb. 310 km, oda-vissza +helyben kocsikázás közel 700 km. Már korábban néztem MES-sel hogy a DPF eltömődöttség közel 75%-on áll, úgyhogy pont jókor jön a hosszú út. Odafele kb. 60-70 km megtétele után kezdett regenerálni. Csak onnan vettem észre, hogy a pillanatnyi fogyasztás felugrott, más jelenséget nem tapasztaltam. Szerintem elég gyorsan megcsinálta, de a pontos időt majd kiolvasás után tudom megnézni. A hidegindítási probléma maradt, az egyik kerékcsapágy (szerintem a bal első) morog. Ja és kiégett az egyik rendszámtábla világítás izzója. Egyébként az autóval meg vagyok elégedve mind menetteljesítmény, mind utazási komfort szempontjából. 12. 09.-én viszem Csörihez a fent említett problémákat orvosolni. Ja az izzót magam cserélem :D

 
>> Szerviz2015-11-26

November 23-án megtörtént a szervíz Csörinél. Vezérlés+vízpumpa+olaj+szűrők+hosszbordásszíj csere. Ráfért már a szűrők koszosak voltak rendesen az olaj egy trutymó. A hosszbordásszíj repedt. Mindenből gyári került bele. Csöri átnézte az autót. A szívósor a lapátkáknál olajos, úgy döntöttem ki lesznek szedve a lapátok. Valószínűleg ez okozza a hidegindítási nehézséget is. Olcsóbb, mint a szívósor csere és a probléma végleg megoldva. Vagy a kerékcsapágynak vagy valamelyik guminak van egy kis hangja. A szívósor problémánál az is orvosolva lesz. Jelez a bal hátsó ablak becsípődésgátló is majd erre is sor kerül. A két első alsó lengőkar cserélve volt, remélem egy darabig nem lesz probléma velük. Más hiba egyenlőre nincs.
Km óra állás: 159838 km

 
>> Autóápolás2015-11-21

Leápoltam a bőrbelsőt az autoglym termékével. Köszönet Halesznak. Először autoglym leather cleanerrel megtisztítottam, majd leather care balm nevű bőráplóval átkentem. Érezhető a különbség, a bőr sokkal puhább jobb tapintású lett.
A vaterán vettem bele gumiszőnyeget télre. Így már nem folyik bele a kárpitba a hólé.
Bőrtisztító+ápoló: 7700 Ft
Gumiszőnyeg szett: 10000 Ft