Mindenki tudja mi történt 05.17-én akit érdekel. A ktg. miatt azért ideírom.
Karosszéria munkán kívül még hátsó fékpofa, ill. két munkahenger csere. Na meg egy kis fékolaj ment bele. :)
Ma elvittem vizsgára a kocsit. El sem hiszem, hogy repült el ez a 2 év. Ha már ott jártam, gyors futóműállítás, fényszóróállítás.
Vettem még bele nyári szélvédőmosó koncentrátumot és egy illatosítót is.
Szerencsére műszaki szempontjából semmi hibát nem találtak. Azt hiszem ezt vehetjük dícséretnek a '96-os boxival. :)
Kevés használat miatt megmekkent az amúgy is rozoga akksim.
Szóval 1db Baren akkumulátor, meg a biztonság kedvéért 4db gyertya
Tavaly januárban vettem az autót és most sikerült odáig eljutnom, hogy legyen benn saját rádió (az eddig kölcsönkapott rádióért köszönet Sanyinak).
Szóval belekerült egy Pioneer DEH-1500UB típusú készülék, ami az én zenei igényeimet teljes mértékben lefedi.
2013. február
"....már csak 4 hónap és AlfaCity, ezt már kibírjuk..."
2013. április
"...már csak 2 hónap és AlfaCity, ezt már kibírjuk..."
Csak mondogattam magamnak. Egyre nehezebben viseltem. Hiányoztak a haverok, az ismerősök, az autók.....a csodák. Elmondhatatlan hosszúnak tűnt a tavasz. Két esős AlfaCity után mint a megváltást, úgy vártam ezt az ideit. Hogy találkozzam a rég nem látott ismerősökkel, lássam az új autókat, fejlesztéseket, vagy akár csak újra egy régi szép alfát. Újra átélni a dolce vitát, újra beszívni a benzingőzt, miközben a lattémat iszogatva nézem a teraszról ezeket az idő- és értékálló járműveket. A 2010-es "Szívből szeretni" AlfaCity után (melyet mint egy bolond kisgyerek végigbőgtem), két esős AlfaCity következett. Bár nem volt érdekes, mégis elvakultként estig ültem az autóban és néztem a szépen lemosott autókon végigfolyó esőcseppeket, azért mégis nagy izgalommal vártam egy napsütéses találkozót. A várakozás szinte elmondhatatlan. Talán azzal tudnám jellemezni, mint mikor a kisgyerek lesben állva várja a télapó megjelenését, hátha lebuktatja a vén szakállast.
"A tartós fanatizmus feltételei a személyiségből erednek. A világ bonyolultságát és bizonytalanságát leegyszerűsítő eleme ilyenkor mintegy belebújik a személybe, megszállva tartja. Ez csak akkor lehetséges, ha a személy eleve hajlamos a merev gondolkodásra, az egyszerűség és a kiegyensúlyozottság túlzott előnyben részesítésére. A magában álló fanatikus ember csak vonz fanatizmust maga köré és toboroz fanatizmustól tüzelő tömeget..."
2013. június 13. (2 nappal AlfaCity előtt)
Rutinellenőrzésként (hosszú út előtt) felnyitottam a motorháztetőt. Olajszint rendben. Szervó rendben. Víz .............őőőő...........víííz..........őőőőőő....hol a víz???
Bizony. Eltűnt. 2,5L-nyi fagyálló és desztvíz keveréke került utántöltésre pillanatok alatt. Kérdés, hogy hova tűnt a víz és ez a mennyiség mennyi idő alatt tűnt el?!
Aznap délután felkerestem a szerelőmet.
"..A jelek egyértelműek. Hengerfej. Elégetted..."-mondta.
"- De ugye még a szombatot kibírja?"
"-Ne indulj el vele."
Összeomlottam.
Kollégám:
"Ati, hengerfejes az autó."
"Akkor ugrott a szombatunknak."-mondta.
Sanyi:
"Sanyi, hengerfejes az autó"
"Akkor AC-nek annyi"-mondta.
Elmondhatatlan, ahogy összeomlottam. 2 nappal City előtt jártunk, a javítás véghezvitelére esélyünk sincs.
"MÁRPEDIG ÉN OTT LESZEK!!"
Tántoríthatatlan voltam. Nem hallgattam senkire.
Szombat reggel fél 9:
Sanyi vontatókötéllel, én pedig 11L desztillált vízzel, ill. 3L fagyállóval vágtunk neki a Komáromig tartó kb. 70 km- es szakasznak.
Többszöri ellenőrzés után, de kibírta az autó.
1 ujjnyi víz fogyott a Pápa-Komárom-Pápa szakaszon, ill. hazafelé Győrnél elcsattant egy hidrotőkém.
Az autón cserélve a hengerfejtömítések, hidrotőkék, szívósor tömítések.
Valahol még csepeg a víz, egyelőre kérdéses hol.
Hazaértünk. Mindig mindenhonnan hazaértünk eddig. Így is marad. Mert ez egy Alfa Rómeó és érzi, hogy szeretem.
Futóműbeállítás előtt javasolták az első két lengéscsillapító két felütközőjének a cseréjét.
Ezt megejtve mindjárt féknyereg vezető jav. is megtörtént, amit az előző szervíznél javasoltak.
Ha már ott voltam a szerelőnél mondtam, hogy nézze át az összes gömbfejet, szilentet, fékalkatrészeket......ha cserélni kell valamit, hát legyen.
ÉÉÉÉSSS NEEEM.
Nem kellett semmit.
A fékbetétek "félutasak", majd az ősszel megejtjük.
Ennek örömére megejtettünk egy fékolaj cserét, hisz amióta nálam van ez nem történt meg. ATE fékolaj ment bele.
Lefestettük a féknyergeket, ill. a dobokat, plusz extraként.
Alkatrészek:
- Féknyereg vezető készlet
- Fékolaj
- Féknyereg festék
- Féktisztító
+szerelés
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053612t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053613t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053614t.jpg)
Csöpögött az utastérbe a fagyállós víz, így csere lett esedékes a fűtéscső terén.
Szerencsére csak a téli gumiszőnyegre csöpögött rá, így maradandó nyoma nem lesz.
Fűtéscső + fagyálló
Egyszer bezárt a központi záram, egyszer nem.
Mindig rázárt, de azonnal vissza is nyitott. Nem tudtam becsukni az autót.
Ma járt villamossági szerelőnél, állítólag nagyon koszos volt a központi zár motorja.
Kipucolta, most működik.
Remélem így is marad. :)
(+ megcsinálta a csomagtér világításom is)
Az autó beállt a hétvégére a boxutcába.
Vezérműszíj + görgők cseréje, klímakompresszor-, generátor-, vízpumpa-, szervó szíjának a cseréje.
Legalábbis így indult.
Hoztam két kormánymű gumiharangot is (mivel már műszakikor felírták), hogy ha van idő, még azt is cseréljük ki.
Az autó első elemének leszedésekor kiderült, hogy a vízhűtőmet csak az egyik oldal tartja, a másik le van törve. Ok, keressünk egy műanyaghegesztőt szombat du. vagy vasárnap de., hogy vas. estére elkészüljön az autó. Megküzdve a lehetetlennel vas. de. 11kor meghegesztették. De ne ugorjunk ennyire előre.
Szombat du. mivel ki kellett venni a vízhűtőt, víz le, lökös le, klímahűtő félig le, hogy ne kelljen a gázt leengedni, majd nagy nehézségek után kijött a vízhűtő.
Folytassuk a szíjcserét.
Szétszedés közben a szerelő már látja - ill. mutatja is nekem - hogy éppen jókor jöttem, mivel az egyik vezérműszíj (BOXER! KÉT SZÍJAS!), már ment le a vezetőről. Szépen kezdett kilátszani a szíj szövete, ill. kezdte ledarálni a vízpumpa csavarját. A szíj egy nem régi Dayco szíj volt, a feliratok is szépen látszottak rajt, úgyhogy keresték az okát, a csúszásnak. Levették a két régi Breda vezetőt, jobb ötlet híján feltették az újat, hogy az csúszik-e.
Gates vezérlés került az autóba (a görgők is gates-ek). Megpörgettük, úgy, szétszedve, nem csúszott. Tehát vagy nem volt ráfeszítve rendesen a szíj, vagy valami okból megnyúlott. Passz...
Fel az összes szíj.....(közbe várjuk a hűtőt), addig álljunk neki a kormánymű-gumiharangoknak.
Háhááá, de a 146-ban nem ám csak úgy van az.
Lényeg: a motoron kívül szinte minden kikerült az autóból. Akksi, levegőszűrő...szervóolaj.........stb.....stb......kormánymű. Ez a vége, ugyanis a teljes kormányművet ki kellett venni ehhez az akcióhoz. Egyszer valaki már nekiállt a mutatványnak, mivel egy csomó csavar hiányzott mindenhonnan (konkrétan a kormányművem is csak 3 csavar tartotta), de gondolom látta mi meló lenne, és gyorsan visszapakolt inkább.
Kikerült a kormánymű, lekerültek a gumiharangok - amik már 3felé voltak szakadva - itt a hűtő, Andi boldog, hogy már csak össze kell rakni és kész.
Hát nem!
Nem jók az új gumiharangok, így hétfőn be kellett szerezni két másikat, egy kis Tutelát a szervóba, na meg a fagyállót.
Volt még egy kis rohangálás a szervócső tömítései miatt, de már minden szépen kezdett helyreállni, csak sajnos besötétedett.
Kedd estére összeállt a verda. Csenget a szerelőm, nyitom az ajtót, kiabálom, hogy várj, hozom a pénztárcám.
-Ne siess vele annyira!-mondja.
Naneeeeeeeeeeee. Már magamba kezdek roskadni.
A szerelő sötétben véletlenül a kormányállító kart húzta meg a motorháztető nyitó helyett, mely ezzel a lendülettel le is tört.
Kedd este 8, ismét műanyaghegesztő.
Meghegesztették, de visszarakáskor el is tört. Fixre beállította a kormányom, majd ha bontó felé járok, veszek egy kart.
Az autó kész, remélem mostanában nem kell hozzányúlni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000046/0000046809t.jpg)
Még mindig itt tartunk.
Nagy küzdelmek után bekönyörögtem magam egy szervízbe, ahol párhuzamosan sikerült kiolvastatnom a hibát.
Alapjárat állító szelepem nem az igazi, a töltőnyomás érzékelőm értékei meg egyenesen a nullával veszekednek.
Szóval csere kell.
Mindezt a szép és cuki pofimért csak 13000Ft-ért mondták meg. (és persze szétbontották a fél kocsim)
Jóh.....legyen.....
Két alkatrész.....hatalmas kedvessséééégek.....22000Ft.
(magneti marelli & meyle)
(A kocsim szétbontása közben egy nagyon csúnya pollenszűrő került ki a kocsiból, és ha már itt tartunk......Knecht 2200Ft)
Végeredmény: Az autó még mindig nem indul rendesen.
Szóval reménytelennek tűnik a harc az "elemek" ellen.... :(
Folyt. köv.