Tagok >> Kareszka1984 >> Blog
Sikeresen átment a gázrendszer a vizsgáztatáson.
Eltelt 10 év, ami azt jelenti, hogy tartálycsere volt szükséges a gázrendszeren. Szóval kapott új tartály, új csőrögzítő klipszeket, új szűrőket.
A rendszer vizsgáztatása jövő héten esedékes.
Fotóim sajnos nincsenek.
Páratok már keresett meg az elmúlt időben érdeklődő üzenettel a gázrendszerem felől.
Nálunk a családban már 40 (!) éve folyamatossan van gázüzemű autó. Eddig egyikkel sem volt komolyabb gond ebből adódólag. Jelenleg az enyémben van szekvenciális gázrendszer, ugyanolyan, mint a csatolt sematikus fotón. Maga az üzem a következőképpen néz ki:
Gyujtáskor benzinüzemen gyullad a kocsi, majd egy bizonyos üzemhőfok (nálam kb 50-55fok) elérése után automatikusan vált gázüzemre. Teljesen különálló injektorjai vannak, amelyek a szívócsőbe porlasszák a gázt.
Nemtudom, én nem vettenm észre komolyabb telejesítmény veszteséget, szinte nulla. Talán a végsebességben van 5-10km/h eltérés, de ennyit belehet áldozni a költséghatékonyság oltárán :)
Maga a gáztartály telítettségéről egy, a középboxban elhelyzett kis méretű ledes egység ad visszajelzést (2. kép). Ugyanezen az egységen látni az épp akítv rendszert (benzin/gáz).
Nálam a gáz töltőnyílása szépen bevan építve a benzintöltő mellé, így annak fedele szépen letakraja, kívülről tehát csak a hátsó szélvédőre ragasztott gázt jelölő matrica árulkodik a rendszer meglétéről :)
Akinek van rá keretje és sokat hasnzálja a kocsit, annak gyorsan megtud térülni a beépítés!