Az oljaleeresztő csavarnál csöpögött az olaj. A szerelőnél kiderült, hogy már a múltkori olajcserénél is látszódott, hogy gond lehet. Le kellet szedni az egész öntvényt, a csavar perselyét odahegeszteni, és összerakni.
Múlt héten megint légzsák hiba jelzés. Laptop, kábel, kontakt spray, és 10 perc. Minden OK.
Szeptember 5-én volt egy éve, hogy megvettük Alfredot.
Már egy ideje világított a légzsák hiba jelző, de elhatároztam, hogy már nem költök a szervízre, hanem magam oldom meg a problémát. Első körben rendeltem egy diagnosztikai kábelt Kínából (1. kép) ami sajnos csak a motorvezérléssel kommunikált, a Fiatecuscan demo (http://www.fiatecuscan.net/) program segítségével. Sok fórum és blogolvasás után megvilágosodtam, és rájöttem nekem olyan kábelre van szükségem, amin egy kapcsolóval (2. és 3. kép) lehet váltani a kimenetek között, ez már egy kicsit húzosabb volt, de megérte. (beszerzési hely: http://www.obd-diag.hu/) Ma megérkezett a postán, és azonnal ment a dolog. Nincs hibája a légzsáknak, minden bizonnyal kontakthiba volt az utasoldali légzsáknál. A hibajelzést töröltem, a lámpa elaludt, 2-3 hét kitartó keresés és információgyűjtés után ez is sikerült. Aki otthoni diagnosztikával akar foglalkozni, olvassa Tomasso blogját, http://tomasman.blog.hu/ nekem sokat segített.
Tegnap Sonax Polir+Wax-szal leápoltam a kocsit. Szép lett, letagadhatna néhány évet.
Az alapjárat már új kora óta rakoncátlankodik. Aztán lett lambdaszonda csere, majd fojtószelep tisztítás. Minden egyes lépésnél javult a helyzet. Ma vettem a bátorságot és nekiálltam kitisztítani a légtőmegmérőt. Nagyon könnyen ment a szétszedés. Levettem a csatlakozót, a két csőbilincset, majd 20-s trox csavarhúzóval a csavarokat. Odabent minden tisztának tűnt. Féktisztítóspray-vel alaposan befújtam, de nem volt látható szennyeződés. Mindent visszatettem. Kicsit féltem, hogy nem lesz-e hibakód, de semmi gond nem volt, minden kontroll lámpa elaludt, a motor elindult. A próbakör során nem tapasztaltam csak minimális bizonytalanságot akkor, amikor magas fordulatról esett vissza a fordulatszám alapjáratra. De sokkal jobb. Nyilván a huzamosabb használat során derül ki, hogy van-e javulás.
Mindezek után meg kellett igazítani a jobb első fényszóró izzóját, mert fallal szemben állva látható volt, hogy össze-vissza szórja a fényt. A beavatkozás után minden ok.
Voltunk "otthon", megjártuk bella Italia-t. Alfredo lenyomott 2800 km-t jelentős terheléssel, tetőbox-szal, igen baráti fogyasztással (7,9), és semmi hiba nélkül. Élmény volt vele a hosszú út, és kevésbé fáradtunk el mint korábbi járművekkel.
A múlt héten kicseréltem az oldalsó szélvédők alatt lévő gumicsíkokat, aztán ismét megörvendeztetett a légzsák kontroll lámpa. Az autóvillamossági szerelőt ismét meglátogattam. Minden ok, kontakthiba volt.
Ma 135400 km-nél lecseréltem az olajat. Castrol 10w40 ment bele. Légszűrő és olajszűrő is cserélve lett, valamint az igen töredezett hosszbordásszíj is. Volt egy erős futóműnyekergés, ezen a kenés segített.
Kigyulladt megint a légzsák kontroll lámpa. Most már kontaktspray-vel felszerelkezve húztam szét az ülés alatti csatlakozót, de sajnos nem itt volt a hiba. Kicseréltem a kiégett csomagtér-világítás izzóját, és bejelentkeztem az autóvillamossági szerelőhöz. Nála kiderült, hogy az anyósülés oldalán lévő légzsák hatástalanítója volt kontakthibás. A szerelő széthúzta, befújta, összedugta és minden OK. A hibakódot kitörölte.
Aztán még annyit tettem, hogy az alváz felőli lemezes zörgés okát felkutattam. A bal hátsó féktárcsa belső oldalán lévő lemezt egy kellett egy hangyányit beljebb hajtani. Zörgés megszüntetve.
Még annyi, hogy a felső lengőkar csere óta a kormány végállások közelében gumis nyekergés hallatszott, a szerelő kiderítette a bűnös gumi alkatrész hollétét, és jól megkente. Most csendes és kellemes a gép. Tiszta patent. De egy kicsit úgy vagyok vele, hogy biztos lesz nemsokára valami apróság. Bár egyes OFF-os márkatulajjal beszélve, ez még mindig kevés amit ráköltök. Való igaz, amit mondanak róla, igényli a gondoskodást.