Már egy ideje világított a légzsák hiba jelző, de elhatároztam, hogy már nem költök a szervízre, hanem magam oldom meg a problémát. Első körben rendeltem egy diagnosztikai kábelt Kínából (1. kép) ami sajnos csak a motorvezérléssel kommunikált, a Fiatecuscan demo (http://www.fiatecuscan.net/) program segítségével. Sok fórum és blogolvasás után megvilágosodtam, és rájöttem nekem olyan kábelre van szükségem, amin egy kapcsolóval (2. és 3. kép) lehet váltani a kimenetek között, ez már egy kicsit húzosabb volt, de megérte. (beszerzési hely: http://www.obd-diag.hu/) Ma megérkezett a postán, és azonnal ment a dolog. Nincs hibája a légzsáknak, minden bizonnyal kontakthiba volt az utasoldali légzsáknál. A hibajelzést töröltem, a lámpa elaludt, 2-3 hét kitartó keresés és információgyűjtés után ez is sikerült. Aki otthoni diagnosztikával akar foglalkozni, olvassa Tomasso blogját, http://tomasman.blog.hu/ nekem sokat segített.
Kigyulladt megint a légzsák kontroll lámpa. Most már kontaktspray-vel felszerelkezve húztam szét az ülés alatti csatlakozót, de sajnos nem itt volt a hiba. Kicseréltem a kiégett csomagtér-világítás izzóját, és bejelentkeztem az autóvillamossági szerelőhöz. Nála kiderült, hogy az anyósülés oldalán lévő légzsák hatástalanítója volt kontakthibás. A szerelő széthúzta, befújta, összedugta és minden OK. A hibakódot kitörölte.
Aztán még annyit tettem, hogy az alváz felőli lemezes zörgés okát felkutattam. A bal hátsó féktárcsa belső oldalán lévő lemezt egy kellett egy hangyányit beljebb hajtani. Zörgés megszüntetve.
Még annyi, hogy a felső lengőkar csere óta a kormány végállások közelében gumis nyekergés hallatszott, a szerelő kiderítette a bűnös gumi alkatrész hollétét, és jól megkente. Most csendes és kellemes a gép. Tiszta patent. De egy kicsit úgy vagyok vele, hogy biztos lesz nemsokára valami apróság. Bár egyes OFF-os márkatulajjal beszélve, ez még mindig kevés amit ráköltök. Való igaz, amit mondanak róla, igényli a gondoskodást.
Dec 30-án egy sátoraljaújhelyi vasúti átjárónál kigyulladt a légzsák hiba kontroll lámpa. Ma voltam diagnosztikán és az anyósülés alatt volt érintkezési hiba.
A lamda csere után egyébként még egyszer sem köhögött, már csak egy kis alapjárat ingadozás van. A fogyasztás mérséklődött, már amennyire mínusz 10 fokban hidegindításokkal és városi közlekedéssel mérsékeltnek nevezhető a 11l.