Tagok >> DieselManiaco(NagyVad) >> 145 1.9 TD >> Blog
- Típus:145 1.9 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Nero
Adott egy régi vágású TD,amely egy olajcserével egybekötött vákumpumpa cserén is átesett.namost kb 50 gondtalan kilométer után egyszer csak elkezdett olajfüstöt produkálni a gép,nem kis mennyiségben,alapjáraton is,fordulaton is teljesen random üzemmódban.
Motorháztetőt felnyitva szörnyű látvány fogadott nívópálcán okádja fel az olajat,olajbetöltő alatt szintén olajfolyás,az olajszűrő házon csöpög végig az olaj.
Mire gondol ilyenkor a szegény ember fia? Ez biza gyűrű-törött vagy a régi olasz dieseleket ismerve hengerfejes.
ennek örömére hengerfej leszed,és belecsodálkozunk,hengerfal ép,nem sok vála van,karcolás nincs rajta,mindenki ép mindeki jól van a hengerfejben is,tömítés nincs átégve de egy helyen "furán" roppant a tűzkarika,biztos ez lesz az oka.A hengerfej síkja rendben,mivel előélete ismeretlen mert valamikor tavaly nyáron jutottam hozzá,és akitől vettem azt mondta hogy nála nem volt síkolva,így megrendeltem a legvékonyabb 0 ékes (1,65)Reinz hengerfej tömítést.
Hiba 2: Meg is jött frankón összeraktam,és ugye a motort vezérlés megbontása-összerakása után kötelezően 2-szer átforgatjuk,már jelentkezett is a probléma nem fordul át.Akkor gyorsan megmértem a kiszedett tömítést amiről nem tudtunk semmit mert azt is úgy kaptam egy havertól autó eladása után fennmaradt készletből.Mint kiderült 1,85-ös. Autósbolt felhív 1,85-ös Reinz megrendel.Másnap meg is jön,a hengerfej visszakerül,beindít,ugyanúgy okádja az olajat mindenhol.Már azon gondolkoztunk hogy biztosan gyűrű-törött csak a helyén maradt a törött gyűrű.Már majdnem leszedtük ismét a hengerfejet,ekkor jött fater ötlete hogy hova szelllőzik(hova tolja ki a rásegítőből elszívott levegőt a vákumpumpa.) hát a vezérműtengelyből kapja az olajat az utolsó csapágy olajzó furatán,és a kiszívott levegőt a vezérműtengely alá nyomja.A szelepfedél alá.És itt jött az ötlet hogy mi van ha kiszakadt a fékrásegítő és onnan tud korlátlan mennyiségű levegőt szívni és azzal tölti a kartert. A fékrásegítő szájjal szívva(profi műszer nélkül ez maradt) éppen érezhető nyomásváltozást mutatott,nagyon lassan elfogyott az összeszívott vákum. Próbaképp ledugóztuk a vákumpumpa csövét,és akárhogy járatva pörgetve abbamaradt az olaj "okádás".Szóval így alig van alapjáraton kartergáz,fordulaton pedig abszolút nincs!(305ezerkm van benne). Ha kiveszem a dugót akkor pedig a fordulattal arányosan nő a kartergáz! Szóval nem volt más előre mint hátra kellett szerezni egy fékrásegítőt.Végig jártuk a környék összes szerelőjét bontóját,de mivel ez az alkatrész az esetek igen nagy százalékában (101,5%) nem szokott kelleni mert a zsigulikon kívül másban nem megy tönkre így mindenki kidobta a MÉH-be.Aztán teljesen véletlenül Koncz Úrnál sikerült találni egy félig elbontott 96-os barava td100-ban. Beszereltük a próbakör alatt nem produkált hibát,de még kell egy vezérmű szíjkerék mert el van benne nyalódva az ék hornya így nem pontos. Szóval így szívat meg a fékrásegítőd egy öreg tádéban:)