Tagok >> Sasamester >> Blog
Hála a tegnapi jó időnek, nekiveselkedtem HöRBi-nek egy kis tavaszi karbantartásra.
Volt pár aprócska problémám: bal hátsó ajtó belülről nem nyílt, jobb hátsó ajtón nuku központi zár, az önindító kerregett indítózás után...
Önindító: Először lebontottam a légszűrőházat, hál istennek az Alfa mérnökei nem voltak elmebetegek és a blokk tetején helyezték el az önindítót. A két csavarhoz kellett nem is kevés Berner Power Ice csavarlazító. A jótékony matéria és a nitrogénes adaléknak hála hamar megadta magát az anyákat visszafogó rozsda, kosz, stb. Igaz egy régebbi, 2-es szériás 33-as önindítóját kapta meg a kicsike, dehát célnak megfelel, azóta csendben indul a gépsárkány :)
A jobb hátsó ajtó központi zárán a szokásos hiba volt, az ajtóátvezetőben elszakadt a kábel. Ezt egy forrasztó és némi bandázsszalag alkalmazásával remélem hosszú távon megoldottam. A bal hátsó zárprobléma pedig egy szimpla szétakadás volt, szal kárpit le, zárszerkezet összerak és élvez hogy nyílik :)
Gépecském 196 000-edik km-énél eljött a vezérlés csere ideje! (friss volt még az autó, az előző tulaj szerint cserélve volt a vezérlés, mire mutatott egy generátor szíjat) Hál istennek az előző, autós munkahelyemnek hála, nem volt fájdalmas annyira. Lemförder szíjakat kapott a drága és Febi görgőket.
Sok keresgélés és alternatív megoldás helyett kénytelen voltam elgurulni ma egy kipufogó szervizbe. Hál' Istennek, még aránylag időben érkeztem, így a leömlők kb 10-15 cm-es darabjának kivágása és új csővel való helyettesítése lehalkította az én kis Drágámat. Úgy tűnik megszűnt végre az időnkénti szelep visszadurranás (fals levegő nesze neked), beállt az alapjárat és végre nem hiszik azt, hogy egy MTZ 82-el járok :) Szerencsére az egyik szerelő szereti az Alfákat, így gyors kezelésbe is vette Hörbit, ellenben a többi, a márkával kevésbé szimpatizáló szerelővel.
Nekikezdtem rendbe rakni kis Alfámat! Hál Istennek semmi komoly baja, csak vannak dolgok, amiket az előző tulaj erősen elhanyagolt.. :(
Végre működik az első ajtókról is a belső világítás. Semmi komoly, egy kábelszakadás (bal ajtó) és egy kis korrózió (jobb ajtó). Mostmár ez is faja! ;)
Pár izzót megreparáltam (első-hátsó ködlámpák, rendszám világítás) mert sajnos ezek sem voltak a helyzet magaslatán, vissza raktam az előzetesen levett (????) porvédőket a hátsó lámpákhoz.
Megcsináltam a csomagtartó világítást
Kapott 2 új Lemförder vezérműszíjat és 2 SKF görgőt a motor, mert sajnos az előző tulaj nem foglalkozott a vezérléssel (pedig már a görgők igencsak be voltak állva, szal olyan volt a kocsi mint az orosz rulatt), azóta már könnyebben indul a gépsárkány.
Szétszedtem a karburátorokat és az AC pumpát, mivel csurig volt rozsdával és egyéb nyalánkságokkal. Kapott egy kis etanolt, az kiimpregnálta a tankot :) Feldobtam egy benzin szűrőt (mivel szívtam ez miatt is, hogy nem volt rajta)
Lassan alakul a molekula. :)