Tagok >> Föci papa >> 166 2,4 JTD 20V Multijet >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD 20V Multijet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:sötétkék (metál)
Szevasztok!
Tegnap, azaz 2013.10.06-án kíváncsiságtól, és oknyomozástól vezérelve szétbontottam a vízpumpát.
Szeretem kivesézni a dolgokat, és megtudni mi miért történt.
Okulás és tanulás jövőbeni hasznosítás céljából.
Fiam már csitítgat, hogy ne ragozzam túl a dolgokat, nem kell akkora feneket keríteni a dolognak, jó kezekben van a kocsi.
Hm.. Teljes mértékben igaza van, de bennem ott motoszkál a kérdőjel amire a választ meg kell adnom.
Szétszedtem!
Döbbenet, keserűség, megrökönyödés és csalódottság tört fel bennem , némi keserű örömmel , hogy legalább tudom mi történt a vízpumpával, mért néz ki oly módon amit az előző bejegyzéseimhez kapcsolt fényképeken láthattok.
Szétbontás utáni megállapításaim:
1, A golyókosarak - mivel kiderült, hogy dupla soros csapágyról van szó- épek. Pedig meg voltam győződve, hogy elolvadtak és azért van a nagy oldalirányú lógás a tengelyen.
Sőt nagyon jó állapotban voltak.
2, A tengely hornyai felpattogva, illetve igen komoly sérülésekkel rendelkeznek.
3, Kikerültek a golyók is némelyik inkább lencsére hasonlít, nem pedig kerek golyóra.
4, Semmilyen felségjelet, vagy lógót nem találtam sem a csapágyakon, se paláston, se porvédőkön, de még a vízpumpán sem.
Vagyis nem egészen így van, mert számok gravírozott sorát találtam a vízpumpa oldalán, és a számozást a tengelyén.
Gondolom valami azonosításra szolgálhat, de nekem nem mond semmit.
Több gondolat azonban még mindég gyötör:
1, Nem értem még mindég miért dőlt ki a vezetőgörgő?
2, Anyag minősége, vagy kenőanyag hiánya, esetleg nagy feszítő erő okozhatta-e a két csapágyazás tönkre menetelét?
Érdekes módon a feszítőgörgőbe KANADA és a csapágyba KOREA felirat látható. Az nem ment tönkre. Sőt, ha az nem működött volna rendesen akkor most a károm még nagyobb lenne.
Csatolom a képeket, nézzétek meg ilyet nem mindég látni!
Üdv,
Föci papa