- főkép
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2016-10-04

Szevasztok!

Eladó 4 db. 17 colos 5X108 mm, ET40,Selespeed gyári könnyűfém felni,
4 db. TOYO SNOWPROX S 943 XL, 225/45 R17, 94 H, 2013 évi 29 héten gyártott, alig használt téli gumival.

Besorolása: C, C, 70 dB

Gumi újszerű, szőrös, 7,7 mm-es futófelületű, erősített oldalfalú, két télen át volt használva, Alfa Romeo 166-os szgk-hoz. Felszerelhető a nagy BREMBO fékes járműre is!

Felni használt 17colos gyári könnyűfém, osztókör 5X108 mm, ET40, Felfogatása: 5 csavarral,

A következő jármű típusokra szerelhető fel:
Alfa Romeo 166,
Ciroen Jumpy 2,
Lancia Thesis,
Renault Lagunára 2001-től, Espacere1991-től, Avantime, Kangó Rapid,
Jaguár X-Type,
Fors C-Max, S-Max, Galaxy, Mondeóra 2000-től,
Peugeot, 407,508,607,308 -ra 2014-től,
Fiat Scudó2,
Volvo C30,C70,S40-V50,S60,S80,S90XC70,XC60-ra.


Ára szállítás nélkül: 119 990.-Ft a 4 db. gumi a gyári alu felnivel.
Csere nem érdekel.

Érdeklődni: Földvári Gábornál, a 06-70/524-67-97-es telefonszámon.

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2016-08-16

Tisztelt Alfás Tagok, Tisztelt Alfa Amore Fórum!

Elváltam szeretett kocsimtól, ami vegyes érzelmeket hagyott maga után.

Megosztanám veletek azt a pár sort amit a Totalcar.hu ra írtam véleményként a járművemről.


" Imádni valóan gyűlölöm!

Szeretni és gyűlölni lehet egyszerre!

A gyártás során majdnem az utolsó darabok közül kikerülő, egy 2007-es évjáratú, 20 szelepes, 185 LE-s 166-os Alfa Romeóról fogalmazom meg gondolataimat.

Szép forma, nagyon tetszetős beltér, kitűnő kényelem, nagy csomagtér,stabil menettulajdonságok, hatalmasan jó fékek, maximális komfort a beltérben, nem egy átlagos megjelenés és bivaly erős 185 LE-s motor, 380Nm nyomatékkal már egészen alacsony fordulaton is, amit aztán szó szerint kordában kell tartani, mert különben könnyen jön a bírság.
Jó fogyasztás, országúton: 4,5-6,5 között, városban 5,5-8,5 között. A menet sebesség meghatározó, illetve városban az araszolás ideje.

Imádja a család és imádom én is! Ha... és most jön az apraja ami megmérgezi a szeretet.

Bosszantóan sok elektromos probléma, kicsik de ott vannak és váratlanul jönnek elő, többségében kontakt hibák. Így aztán hol ez hol az nem működik.
A korán kikopó bőr, ami nagyon szép fiatalon, de a farmernadrág erősebb nála, elkoptatja. De a kormánybőr is hamar elkopik.

A drága alkatrészek, és tartozékok. Sajnos az utángyártott alkatrészek NAGYON silány minőségűek, beépítés után kevés bírja az egy év strapát.
A magyar utak, de különösen Budapest útjai kegyetlenül megviselik a futóművet, különösen az elsőket.

Itt közzé tenném, hogy az üzemanyag árakba beépített útadóról már elfelejtkeztek az illetékesek!

Csak romlik az utak állaga, az üzemanyagárak meg változóak, de rendszerint drágák, volt már 400 Ft felett is, és akkor is rosszak voltak az utak!

Ezt a kocsit kimondhatjuk: NEM az elhanyagolt kátyús, SOHA SZINTBEN nem lévő aknatetővel teli tűzdelt pesti, illetve nem a magyar utakra készítették!

Most jön amiről a jármű és készítői nem tehetnek: a magyar mentalitás!

Kinyitja az ajtót, bumm lecsapja a szomszéd kocsi oldalát, sebaj, amivel lecsapta az nem érték a másikhoz képest! Nem tud tolatni? Esetleg csak kényelemből nem néz hátra, és megnyomja a másik kocsi lökhárítóját! Nem gond, amivel meglökte azon fényezetlen lökhárító van, azon nem látszik, a többi meg nem érdekes, mert nem látta senki az eseményt.
Borzasztó keserű gondolataim vannak ezekről az emberekről, mert bizony a jármű szépségét, megjelenését teszik tönkre névtelenül sok kis apró eseménnyel. A rendbehozatal gondja meg ott marad a tulajdonos nyakán.
Egy fényezés nem olcsó, ha elkészül és eladásra kínálja az ember a járművét a vevő rögtön azt látja, hogy - mért fényezték le, talán mert törött volt?
Nem! Csak az emberek nem vigyáznak egymás értékeire. Nincs tisztelet a másik jármű megóvása iránt, nincs becsület már az autósok közt egymás iránt.

Elváltam járművemtől békében, sajnáltam, a családom tagjai közül szó szerint megsiratták néhányan.

Talán soha nem lesz ennyire jó kocsim, ami a nagy motor ellenére ilyen jól fogyasztott, ilyen erős, és dinamikus volt, ilyen masszív karosszériával rendelkezne, és a szerviz igényessége sajnos ilyen nagy lenne. Egyszer hagyott cserben, de akkor is az után gyártott alkatrész silány minősége és annak meghibásodása volt az ok."

Bízom benne, hogy gondolataimmal senkit nem sértettem meg, és azzal a realitás talaján maradva korrekt értékelést nyújtottam.

El el fogok ide látogatni, hiszen fiammal azért még tovább is Alfás maradok!

Baráti üdvözlettel,

Földvári Gábor, Föcipapa

 
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-12

Nagy az öröm!

Elkészült a kocsim 12-én!!!!...


Nagy meló volt, igen nagyon szét lett szedve, és láss csodát van aki össze is tudja rakni a legókat.
Zolinak hála, fő legó szakértő, aki összerakta a gépet!

Főbb vonalakban,
-vezérlés csere,
-kuplung csere+kettős tömegű lendkerék,
-első és hátsó futómű felújítás.

Zolira bíztam mindent, mondván, ha úgy látja cseréljen minden olyan alkatrészt amit most a megbontáskor cserére érettnek ítél.
Kapott még a gép új lég- és olajszűrőt, olajat, ablaktörlő lapátokat.

Persze egyesek nem állhatták meg -Csabika-, hogy ne jegyezze meg- most már jöhet a csapágy csere a futóműben, én meg ugrottam, és el kezdtem ijedtemben tekergetni a futómű csapágyait. persze csak ugratás volt, és persze bejött, jót nevettünk rajta, én meg hajkurásztam a kisördög jelöltet.

Kell egy kis lazítás a nagy stresszre, mert ugye nekem a szétszedett, mondhatnám elemi darabjaira szedett járművem látványa azt okozott.

Ne merje meg kérdezni senki se mennyibe volt, aki kicsit ért a 166-osokhoz az tudja, sejtheti úgy is az előbbi munkák felsorolásaiból.

Zoli mindent elrendezett, elvitte a futóműveshez, aki olyan jól beállította a futóművet, hogy nem húz el a kocsi!
Mert bizony eddig enyhén húzott jobbra és le is nyalta a gumit ahogy kell.

Csak ajánlani tudom Dudás Zoli barátomat aki, segített a mentésben és a kocsi rendbetételében,Ő a Nagy Legó Mester!
Na és a futóművest, XX. Határ ut 82.


Szóval beültem a kocsiba és remegő kézzel fordítottam el az indító kulcsot. Láss csodát elindult, szépen jár a motor, aránylag -dízzel révén- csendes. Vagy mondhatnám úgy is, hogy az eddigi hangok után ítélve csendes. Mert bizony nyáron volt egy időszak amikor olajat akartam cserélni mert a szokottnál hangosabbnak találtam a motor hangját. Így utólag átgondolva lehet, hogy a berágódott vezetőgörgő és vízpumpa valamelyike adhatta az erősebb motor hangot, de akkor még nem hagyott cserben a masina.
A fiam kocsiját használtam egy hétig, megszoktam a váltót, nagyon jó, úgy szintén az alacsonyabb tartományban való húzást. Most hogy átültem az enyémbe rájöttem, hogy a váltó az Opel és egy kicsit karcosabb az érzés váltáskor.
A 20 szelepes nem húz alacsony fordulaton úgy mint a 10 szelepesek.
Viszont a fékje kétszer olyan erős. Egy kicsit hozzáérsz a pedálhoz és már le is ragad az aszfaltra a gumi.

Egy szó mint száz kész van a kicsikém és csodálatos az új futómű és olyan feszes , olyan stabil a gép, hogy ez idáig soha nem éreztem át ezt az érzést.
Szerintem új korában volt talán ilyen.

Összefoglalva a következtetéseim a következők,

1, Ne halaszd el a javítást ha érzed, hogy valami nem stimmel. Különben összegyűlik a
sok kicsi és egyszerre fogja a zsebedet megterhelni.
2, Rendszeresen keresd fel a szerelődet, nem egy pofavizit a legfontosabb, hanem az,
hogy átnézze. Vagy megbeszéld a problémádat vele ha van.
3, Ne építsetek be olyan alkatrészt amire azt mondják , hogy olcsó, de jó.
Olyan nincs!
4, Az alkatrész minősége sorsdöntő lehet, lásd az én esetemet, sokkal rosszabbul is
járhattam volna. Nézd meg a fényképeket, ha még nem láttad.
5, A kocsi olyan mint a NŐ, szertinivaló és törődni kell vele! Sokba kerül, de még többe
is kerülhetne!

Most jön a főpróba, a használat.


Üdvözlök mindenkit aki olvasta a bejegyzéseimet és figyelemmel kísérte sorsunkat.

Föci papa

 
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-08

Hali!

Elkészült a vezérlés, már saját lábán állt be a gép az emelőre.

Nincs olyan gép amin ne lenne mit megcsinálni.
Az enyémen is gyűltek a még halasztható, de még ezzel el lehet üzemeltetni a kocsit címzettű gondolatok.

Így:
- gyengék voltak a lengéscsillapítók, ezt nemegyszer méréskor mondták is , de akkor
éreztem igazán amikor beültem egy másik 166-osba, mi is a kettő közt a különbség.

- nagyon ült az eleje a járműnek, hasmagassága 8cm volt, így aztán elég sokszor felült
valamire.

- baloldalt elől az alsó és felső lengőkarokon is észre vettem némi kottyanást

-a kuplungom mindég csicsergett mint egy pacsirta, aztán az idén vettem észre, hogy
előzéskor ötödikben 2500-as fordulat körül megcsúszik a kuplung, felbőg a motor és
nem gyorsul.

- a hátsó híd mintha különálló életet élne , de ez az érzés csak akkor jelent meg ha
nyomvályús úttestre szaladtam nagyobb sebességnél.

- az ablaktörlő mindég csíkot húzott, természetesen az én oldalamon a látótér kellős közepén.

- és még négy új gumi is kellene télire, mert igen leamortizáltak már a régiek. (gondolkodom a négy évszakoson, vagy külön külön legyen a téli és a nyári gumi?)


Miután a vezérlés elkészült, megbeszéltem a szerelőmmel, hogy amit lehet tegyünk rendbe a kocsin, ha már így alakult, hogy le kellett tenni kényszerűségből.

Igen sokat köszönhetek fiamnak aki a kocsiját kölcsön adta erre az időre míg az enyém javítás alatt van, így tudok szabadon mozogni.

Köszönöm KIS FIAM!!
(pedig már 33 éves elmúlt, de nekem mindég a kicsim lesz! ezt szeretetből mondom és nem kicsinylésnek szánom)

Vissza térve a gépemre, mentem megnézni a kuplung csere hogy alakul.
Hm.. valamikor én magam csináltam az ilyesmit, de ahogy elnéztem ez már nem az én képességemnek és egészségi állapotomnak, nem nekem való munka.
Rendesen szét kell bontani, mire kikerülhet a váltó.
Kikerült.
Tárcsa még elfogadható, de a szerkezet után állítói már rendesen leszaladtak. Meg lett rendelve a tárcsa a szerkezet, a kinyomó.
Persze csak ilyenkor bontáskor derül ki, hogy a kettős tömegű lendkerék milyen állapotban van.
Naná, természetesen az enyém is cserére szorul. Jó kis érvágás, de ha már kint van csere.

Persze nézem a lendkerék oldali szimeringet is , eszembe jutott ez is elhagyja magát nem sokára, inkább most cseréljük ki, ne keljen leszedni a váltót újra, esetleg nem sokára.

A váltó szereléskor a futómű felújítására is sort kerítünk.
Rugók újak előre, alsó felső lengőkar csere.
A gömbfejek nem bírták a hazai utakat.
Bosszant, hogy a gömbfej hibája miatt cserélni kell a lengőkarokat.
Nem értem miért nem lehetett megtervezni cserélhető formulára, hiszen a szilentek még bírták volna, illetve azok cserélhetők, de azok sokkal kisebb terhelésnek és meghibásodási lehetőségnek vannak kitéve, igazán csak az idő az ellenségük.

Hátsó futómű is renoválásra kerül, míg a gép az emelőn rostokol a lendkerékre várva.
Zoli jó gazda módjára kikapta a hidat és már el is vitte szilentezni.
A lengőkarokban hátul is cserélni kell a szilenteket és a g szemeket is lecseréli.

Őszintén megmondom, ma láttam a gépet és elsőre heveny szívdobogást kaptam. Nagyon szét van szedve. Igen nagyon.


Tudjátok az egyik szakmám készülék és berendezés-szerelő. Na meg műszaki tanár voltam valaha. Ha én szedek szét valamit, nekem természetes, hogy elemi darabokra szedem és utána összerakom. Szép nyugodtan, figyelve minden apró nüanszra, nem engedhetem meg, hogy hibázzak. Presztízs, önfegyelem, gőg, vagy büszkeség, nem tudom, de belém nevelték mikor tanuló voltam, úgy negyven valahány évvel ezelőtt a precizitást, a maximalizmust.
Magamban bízom, és sajnos másokban míg nem mutatják meg, hogy ők is hasonló képen dolgoznak, gondolkoznak bizonyos kétkedés van bennem.
Tudom ez piszok rossz hatással van a kapcsolataimra de mit tehetek, szeretem a precizitást.

Egy szó mint száz látom igen szét van szedve a kocsim.
Persze, rögtön arra gondoltam, lesz ebből valami valaha is.
Még egy kis erőlködéssel már akár bontott alkatrészként is ki lehetne árulni.
Naná. hogy először dobogott a szívem! Szegény kis kocsim.... mi lett veled?

Romokban vagy! nincs erőátvitel , futómű se elől se hátul.

Biztos nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel.
Aggódom a kicsikémért. még a végén kiderül, hogy kezd a szívemhez nőni.

Lehet, hogy szeretem a kényelmét a kiszolgáló sok kis kütyüt, főleg télen mikor csúszik, mármint mások mert az enyém nem, és mégis megy.
A sok kis pacit benne.
Igen jó érzés mikor, ha kell, megindul mint a disznó. Pedig nem vagyok egy sportos vezető, főleg mióta megvan a 166-os, mert éppen az a lényege a dolognak, hogy tudj önmagadon és a gépeden uralkodni. ( Fiam mondja is, hogy húzasd fater az kell neki!)

Persze mikor a rendőr a társát félre lökve leste a kukkerrel az M7-en mennyivel megyek, akkor megmosolyogtam, mert csak az illúziója maradt a tempómat miatt. A 90-el haladó négy kamion mellet mentem el 130-al, persze, hogy megviccelte a sebesség különbség!

Tény, hogy szeretik a rendőrök megnézni az alfásokat, egy kis taksa reményében.

Így aztán még nagyobb önfegyelemmel és higgadtsággal kezelem a gázpedált.
Meg is van az eredménye eddigi legjobb átlagfogyasztásom vidékről hazajövet 3,7lit/100km volt.
Le is fényképeztem azonnal mert ezt úgy sem hisz el senki, gondoltam magamban.
(lásd a képet.)

Mellékelem a fotókat a szétbontott kuplungról futóművekről is.

Folyt. köv.


Üdv,
Föci papa

 
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-07

Szevasztok!

Tegnap, azaz 2013.10.06-án kíváncsiságtól, és oknyomozástól vezérelve szétbontottam a vízpumpát.

Szeretem kivesézni a dolgokat, és megtudni mi miért történt.
Okulás és tanulás jövőbeni hasznosítás céljából.

Fiam már csitítgat, hogy ne ragozzam túl a dolgokat, nem kell akkora feneket keríteni a dolognak, jó kezekben van a kocsi.
Hm.. Teljes mértékben igaza van, de bennem ott motoszkál a kérdőjel amire a választ meg kell adnom.

Szétszedtem!

Döbbenet, keserűség, megrökönyödés és csalódottság tört fel bennem , némi keserű örömmel , hogy legalább tudom mi történt a vízpumpával, mért néz ki oly módon amit az előző bejegyzéseimhez kapcsolt fényképeken láthattok.

Szétbontás utáni megállapításaim:

1, A golyókosarak - mivel kiderült, hogy dupla soros csapágyról van szó- épek. Pedig meg voltam győződve, hogy elolvadtak és azért van a nagy oldalirányú lógás a tengelyen.
Sőt nagyon jó állapotban voltak.

2, A tengely hornyai felpattogva, illetve igen komoly sérülésekkel rendelkeznek.

3, Kikerültek a golyók is némelyik inkább lencsére hasonlít, nem pedig kerek golyóra.

4, Semmilyen felségjelet, vagy lógót nem találtam sem a csapágyakon, se paláston, se porvédőkön, de még a vízpumpán sem.
Vagyis nem egészen így van, mert számok gravírozott sorát találtam a vízpumpa oldalán, és a számozást a tengelyén.
Gondolom valami azonosításra szolgálhat, de nekem nem mond semmit.


Több gondolat azonban még mindég gyötör:

1, Nem értem még mindég miért dőlt ki a vezetőgörgő?
2, Anyag minősége, vagy kenőanyag hiánya, esetleg nagy feszítő erő okozhatta-e a két csapágyazás tönkre menetelét?

Érdekes módon a feszítőgörgőbe KANADA és a csapágyba KOREA felirat látható. Az nem ment tönkre. Sőt, ha az nem működött volna rendesen akkor most a károm még nagyobb lenne.

Csatolom a képeket, nézzétek meg ilyet nem mindég látni!

Üdv,
Föci papa

 
>> EseményAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-05

Jár az agyam mi okozhatta az egész meghibásodást

Egyenlőre megállapításom, hogy ugyan fém volt a vezetőgörgő, de műanyagkosaras rögzítése volt a golyóknak.
Az biztos, hogy a műanyag elolvadt és a kosárban a golyók egymáshoz érhettek, ami biztos súrlódást és hőképzést jelenthetett, egyben oldalirányú elfordulással is járt, ami a vezérműszíjat egy irányba eltolta.
Ha a képet megnézitek a vezetőgörgő belső oldalán és a másik képen ahol a földön vannak az alkatrészek, látszik a kosár elolvadt darabjai.

Szerintem a vízpumpa is hasonló sorson van mert szorul, mégis az oldalirányú lógás nagyon nagy.

Hogy a vízpumpa adta be a kulcsot először, vagy a vezetőgörgő nem tudom.

Egy biztos, minden jel anyag hibára utal.

 
>> EseményAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-05

Folytatom a beszámolóm!

Ma 2013.10.05-ét írunk. Tegnap elkezdték a szekér szétbontását.
Ma tudtam eljutni a szerelőmhöz, hogy megnézzem miként alakulnak a dolgok.

Szőnyűség és borzalom fogadott!
Kiszerelték a hibás alkatrészeket, de ne higgyétek, hogy egyben.
A vezetőgörgő három részben, a vízpumpa két részben került ki a gépből. Lásd a képet.
A vízpumpa tengelye fényes, a járókerék illeszkedő felülete belül fényes, vagyis elforgott, mégis a pumpa vezérműszíj felőli oldalon a kerék két helyen volt oly mértékben elszíneződve, hogy az már a vas futtatási színét nézve is eléri a 300 C fokot.
Maga a pumpa tengelye megszorulva, kézzel még nagy erővel sem lehet megmozdítani, mégis a tengely oldalirányban kotyog kb. 3mm-t.

A vezetőgörgő három részben. Külön a belseje, a külső futófelülete, és a görgők szabadon, a kosár meg felismerhetetlen állapotban. lásd a képet.

Sajnos van elképzelésem az események kialakulásáról, biztos mind a két alkatrész tönkremenetele egymással szerintem összefüggésben van.

Egy ami igen derekasan ellátta a feladatát és nem ment tönkre, ezért a vezérlésem nem ugrott át, a feszítőgörgő!
Alapjaiban véve nagy szerencsém volt, hiszen jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy megúsztam a szelepek össze kuszálását.

Most viszont, hogy ilyen kényszer l3eálláson vagyok túl, szeretnék minden olyan hibát kijavítani ami lehetséges.
Így sort kerítünk egy kuplung cserére, 4 lengéscsillapító cserére, két új rugót cserélünk elöl, mert a hasmagasság csak szerény 8 cm volt, a futóműhöz tartozó szilentek, gömbfejek cseréje elöl hátul, hátsóhíd szilentezés, g szemek felújítása.
Gumikat kellene még szerezni, mert igen kopottak, és sajna a téli sem különb ami lassan aktuális lesz a felszerelése.
Ne kérdezze senki , hogy mibe kerül, mert nem tudom előre megmondani.

Sokba.


Üdv.

Föci papa

 
>> EseményAlfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-04

2013 október 1-ét írunk.
Gondoltam leugrok vidékre dolgaim intézésére, ami fontos legyen egyenesben.
Már indulás előtt észrevettem, hogy a telefonom otthon maradt, de minek az eddig sem kellett, ha akarnak majd megtalálnak este, legalább nyugodtam dolgozhatok a teendőimen.
Alig úti célom előtt két három kilométerre égett gumi és műanyag szag csap meg a kocsi belső terében a szellőztetésen keresztül.
Gondoltam a csövik égetik a kábelt már megint, letekerem az ablakot és nem éreztem a szagot kintről. Ebben a pillanatban rossz érzésem támadt, már ilyen eset egyszer előfordult, akkor sem kellemes vége volt a dolognak, így elkezdtem nézelődni a műszerfalon. Gyomor szorító élmény volt felfedezni, már megint nekem van igazam! A hűtővíz hőmérséklete a műszer szerint az eddigi nyugodt 90 C fokos értékről szép lassan de határozottan el kezdett felfele kúszni. Már hallom is a nagy fordulatú ventilátorok hangját ahogy hűtenek. Gyorsan bekapcsoltam a fűtést is , csak hőt vonjak el, nehogy felforrjon a víz, nem szeretném, ha hengerfejes lenne a gépezet.
Már csak pár száz méter a célig bírd ki!- mondtam magamban.
Jaj de messze van a z a pár méter!
Sikerült. Megérkeztem.
Felnyitom a motorház tetőt. Nézelődöm a vezérlés, a hossz bordás szíj környékén, ott látok némi vízfolyást, semmi mást. Kiegyenlítő tartályból nagyon kevés víz hiányzik, nem habos, nincs felfújódva.

Most mi legyen.

Irány a szomszéd, kunyerálás, mert mafla voltam és hagytam magam kiszolgáltatott helyzetbe kerülni.

Nagyon segítőkészen és megértően, telefont megkaptam. Felhívom fiamat, Én Föci papa, nyilván a Föcit, hogy segítsen. mondom neki kb. 65 km- re a várostól lerobbantam, és mi a tényállás.

Nagyon megörültem mikor meghallottam, hogy felhívta a szerelőmet és együtt jönnek értem.
Közben az is kiderült, hogy nem úgy van ám, hogy gyere cipó hamm bekaplak!
Mivel a motor nem beindítható nincs fékrásegítés, nincs kormány szervó, nincs töltés.
Vagyis csak merev rudazattal, a fék és kormányhibás járművekre vonatkozó szabályok szerint, vontatható a gépezet.
Okos szerelő már gondolt is erre , hoztak egy nagyon spéci kis szerkezetet amit kimondottan szgk-ra készítettek.
Megérkeztek.
Szerelőm, lekapja a burkolatokat, a vezérmű szíj fedelet, és láss borzalmat elénk tárúlt a szörnyűség. Akkor értettem meg milyen szerencsém volt.
A vezérmű szíj laza lógós, hosszában megsérülve, a házban mindenhol gumi forgácsok, a támasztó görgőn jól látszik az eredeti futás helye és ahhoz képest az elcsúszás mértéke a mostani helyzetben.
A képeket feltöltöttem remélem minden amiről írok jól látható lesz.

Irány Budapest, kb. 65 km, vontatva 40 km/ó sebességgel.
Szelelőm ült be a kocsimba, én csak utasként a vontató járműben a fiammal utaztam.
Némi előnye is volt a dolognak, mert évtizedek óta nem beszélgettem a fiammal ennyit mint most a két és fél óra alatt. Még eszembe is jutott, " minden rosszban van valami jó is". azért, hogy a saját fiával végre kiadósan kibeszélhesse magát az ember el kell romlania a kocsijának? Nem hiszem hogy igen a válasz, de ettől függetlenül tényleg örültem, még ha fárasztó is volt az út, hogy jól kidumáltuk magunkat.

Megérkeztünk a műhely elé. leraktam a kocsimat és igaz, meg kellett volna már látogatnom a szerelőmet más hiba miatt, na meg egy kis pofavizitre bejelentkezni, de nem gondoltam volna, hogy az élet gondoskodik magától is erről.
Még ilyen vészhelyzetben csak az első kocsim összetörésekor voltam - ha jól emlékszem- akkor is a puttonyon hozták haza a kocsit. igaz a különbség csak annyi, és nem elhanyagolható, hogy akkor a saját maflaságom miatt tört össze a gép, most meg valami gagyi anyagtól esik szét ami nem bírt ki 20 000 km-t sem!

NAGYON KÖSZÖNÖM FIAM ÉS a SZERELŐM SEGÍTSÉGÉT, FIAMNAK KÜLÖNÖSEN MÉG AZÉRT IS KÖSZÖNETTEL LEHETEK, HOGY A SAJÁT JÁRMŰVÉT KÖLCSÖN ADTA MÍG AZ ENYÉMET JAVÍTJÁK.
Így szabadon tudom intézni a dolgaimat, ami nagyon nagy segítség!

Folytatás következik. mi miért volt.