Mutasd

>> Szerviz2015-01-09

2015. január 09. - 139.900 km

Castrol Edge 5W30 4.8l 17.800,. Ft
Szűrőbetét 5.400,- Ft.
Olajleeresztő csavar 4.200,- Ft.
Munkadíj 7.000,- Ft.

Egyúttal át is vizsgáltattam az autót, minden rendben van szerencsére, tökéletesen működik az autó!

Áprilisban műszaki vizsga esedékes.

 
>> Egyéb2014-12-05

2014 december 5-én megtörtént a téli gumik átszerelése 139.450 km-nél. Ez lesz a a téli abroncsok ötödik szezonja, a nyári gumik pedig a negyedik etapjukat zárták.

Költség: 7000 Ft.

 
>> Szerviz2014-05-18

Tegnap a garázsba parkolás után, amikor már ballagtam befelé a házba a kocsitól, egy puffanó hangot hallottam: visszafordultam, átnéztem az autót, de semmit nem láttam rajta. Amikor délután a városba indultam vettem észre, hogy a bal hátsó ablak kissé leereszkedett. Megpróbáltam felhúzni, de csak kattogó, súrlódó hangot adott ki magából, az ablak nem mozdult felfelé.

Ma leszereltük az ajtókárpitot, hogy meggyőződhessünk a hiba okáról: az ablakemelő szerkezetről a bovden valamiért lecsúszott, várhatóan cserélni kell.

Update 2014.05.21.: Megérkezett az alkatrész, a beépítés pár perc alatt megtörtént, tavasszal állítólag gyakori "baleset" az ablakemelő meghibásodása a téli mozdulatlanság után.

 
>> Egyéb2014-03-20

2014. március 20-án megtörtént a nyári gumik átszerelése 131.000 km-nél. Ez lesz a a nyári abroncsok negyedik (az első szezon rövidségére tekintettel inkább harmadik) szezonja, a téli gumik pedig a negyedik etapjukat zárták (3.500 km ezen a télen).
A szerelést a Csányi Gumiszerviz végezte.

 
>> Egyéb2013-11-20

2013 november 19-én megtörtént a téli gumik átszerelése 127.500 km-nél. Ez lesz a a téli abroncsok negyedik szezonja, a nyári gumik pedig a harmadik etapjukat zárták (7.300 km ezen a nyáron, összesen kb. 18 e km.).

Költség a szerelés kapcsán nem merült fel: a paksi Opel szerviz közreműködését ezúton is köszönöm.

 
>> Esemény2013-08-27

Tegnap délután éppen vegyes-pörköltet főztem és egy pohár Márkvárt cuvée-t próbálgattam, amikor Piró telefonált, hogy összekoccant a közeli ABC parkolójában egy, a parkolóból éppen kitolató Opel Astrával:komoly sérülés szerencsére nem történt az autóban, mindössze a bal első sárvédő horpadt be kissé, az Opelt vezető hölgy a felelősségét elismerte.

 
>> Szerviz2013-04-16

Tegnap hazafelé a munkából kigyulladt az "akkumulátor töltés nem megfelelő" hibaüzenet.
Ma reggel 8kor fogadtak is a Nagy-villamossági szervizben, ahol megállapították, hogy generátor-felújításra kell készülni.

Délre el is készült az autó: a diódasor ramatyul nézett ki és az állórész is megpörkölődött, úgy tűnik indokolt volt a beavatkozás.

Költségek: (bruttó)
1. Diódasor 10.630,- Ft.
2. Csúszógyűrű 1.634,- Ft.
3. Állórész 23.131,- Ft.
4. Csapágy 5.500,- Ft.
5. Szénkefe 900 -Ft.
Anyagköltség: 42.000,- Ft.
Munkadíj: 19.000,- Ft.

 
>> Egyéb2013-03-20

Mint előző bejegyzésemben említettem, a futómű szerviz alkalmával, 2013. március 20-án megtörtént a nyári gumik átszerelése 120.200 km-nél. Ez lesz a a nyári abroncsok harmadik szezonja, a téli gumik pedig a harmadik etapjukat zárták (2.840 km ezen a télen,).

 
>> Szerviz2013-03-14

Mint az előző bejegyzésben említettem, az olajcsere alkalmával a pécsi Alfa szervizben átnézettem az autó futóművét, mert búgó hang hallatszott menet közben. Ekkor a jobb első kerékcsapágy hibáját állapították meg, illetve kiderült, hogy a hátsó fék valamiért beragad, fog, de ezzel akkor nem foglalkoztak, azt mondták, hogy nyugodtan közlekedhetek vele még tavaszig, amíg megejtjük a csapágy cseréjét.

A szerviz során kiderült, hogy nem a jobb első kerékcsapágy cseréje szükséges, mivel a bal első csapágy a ludas a búgó hang miatt. Miután esedékes volt, mind a négy fékbetétet lecseréltettem, illetve az első tárcsákat is . A kézifék bovdenje is eléggé "berohadt", emiatt nem engedett teljesen vissza a hátsó fék - kezt is cserélni kellett.

1. bal első kerékcsapágy csere
2. mindegyik fékbetét cseréje
3. kézifék-bowden csere

Ezen kívül visszatették a nyári gumiabroncsokat (ha már úgyis lekerültek z abroncsok), és cserélték az Alfa rácsot és első emblémát is.

UPDATE: 2013.03.20.

Amik tegnap és ma történtek az autóval kapcsolatosan:
1. Jobb első axiális csukló cseréje 6.100,- ft.
2. Két első féktárcsa, illetve valamennyi fékbetét cseréje a kézifék huzalokkal egyetemben 50.600 ft.
3. Bal első kerékcsapágy cseréje 29.600,- ft.
4. Hűtődíszrács és első embléma cseréje 38.745,- ft.
5. Fentieken kívül 20.000,- Ft. munkadíjat számoltak fel
6. Miután április 14-én az autó műszakija is lejárt volna, a vizsgáztatásra is sort kerítettünk, így 2015. április 14-ig ezzel sem kell foglalkoznunk 20.000,- ft. (megj.: az ár a költségek rovatban a műszaki vizsgánál került rögzítésre)
7. Ha már lent voltak a kerekek, egy füst alatt megoldottuk a nyári-gumiabroncsok vissza-cseréjét is.

Ami még fontos és minél előbb meg szeretném oldani, az a futóműbeállítás, várhatóan még ezen a héten sort kerítek rá és akkor a fékek, futóművek remélhetőleg teljesen hibátlanok lesznek.

UPDATE: 2013.03.22.

Futóműbeállítás elvégezve - Dombi-futóműszervíz: 10.000,- Ft.
Első és hátsó futóművekre is erősen ráfért, így már komplett a szerviz!

 
>> Szerviz2013-02-12

2013.01.30. (119.000 km)
Kivillant az "Engine Oil Change" jelzőlámpa.
Most vagy nem resetelték az előző olajcserémnél (107.000 km, 2011. okt.11.), vagy időszerű az olajcsere? 12 ezer km-t használtam azóta, nagyrészt városi forgalomban, 1 év és 4 hónap alatt.

Update: 2013.02.12. (119.300 km)
Olajcsere megtörtént - a pécsi NS Autóházban Castrol Edge Professional A3 5W-40 típusú motorolajat kapott a motor, a hibaüzenet törölve lett, ezzel az olajszint emelkedés is megszűnt.
Munkadíj: 4.000,- Ft.
Olajszűrő: 5.000,- Ft.
Motorolaj: 16.000,- Ft.
----------------
25.000,- Ft.

A szervizben megnézettem a futóművet is: első fékbetétek rendben, hátul a kézifék "fog", ezt meg kell vizsgáltatni a tavaszi nyári gumira történő átálláskor, illetve kiderült, hogy a jobb első kerékcsapágy a hibás az egyre erősödő búgó hangért, ezt cserélni kell, szintén tavasszal.