Szétszedtem és rendbe raktam a hátsó ablaktörlő motort.
Már lassan és nehezen mozgott sőt meg is állt, de a motornak nem lett baja.
Levettem a csomagtartóajtó belső műanyag borítását, amit imbuszos csavarok tartanak, de nem ilyen egyszerű a dolog, mert még négy patent és tartja. Ebből kettőt kiiktattam mert szerintem ennyi csavar elég ahhoz, hogy rendesen megtartsa. Ja, van egy csavar az ajtóba épített világítás alatt is.
Kívülről a műanyag burkolat alatti csavart ki kell csavarni és levenni az ablaktörlőt.
A motort 3 szintén inbuszos csavar tartja, amiket nem kell túlságosan kicsavarni mert gumi gyűrűk vannak rajtuk így nem esnek ki a helyükről.
Ezek után szét szedtem a motort, műanyag burkolat le, nekem a tengely vége már elég korrodált volt ezért, hogy ki tudjam szedni kellett egy kis WD40 és egy kalapács. :)
Megtisztítottam a fekete lerakódástól egy jó adag zsír, főleg abba a csőbe amibe a tengely megy, próbaüzem (csak rádugtam a csatit) és ha minden ok mehetett vissza a helyére.
A motorban található műanyag fogaskerék beállítása fontos szerintem érdemes először csak azt visszatenni és megnézni ha bekapcsoljuk merre és hogyan forgatja a motor, így a tengelyt is helyesen tudjuk visszailleszteni.
Egy flakon víz és mehet a tesztüzem élesben az ablakon. :)
Aki időben észbe kap és nem hanyagolja el megspórolhat kb. 15000 forintot.
Ja, és ha megállt az ablaktörlő az ablakon, mert már szorul, az kevés ha kikapcsolod, mert a motor attól még erőlteti, csak akkor áll le a motor, ha leveszed a gyújtást és ha ezt nem teszed meg időben lehet leég a motor, akkor ez a művelet már nem segít.
Kapott a gép egy felújított kormányművet. Csepelen csinálta Ray, korrekt kis csávónak tűnik, remélem sokáig nem lesz vele gond.
Ismét ki kellett cserélni a jobb féltengelyt az előző bontott volt, ez most teljesen új remélem sokáig bírja majd. Bal oldalra egy új porvédő harang került, a régi elszakadt.
186000-es szerviz olajcsere, szűrők futómű átvizsgálása, egyenlőre semmi gond, de most jön a tél és még a tavaly télen keletkezett kátyúkat sem sikerült mindet kijavítani, szóval folytatódik a szlalomozás. Kicseréltem még a csomagtartó gázrugóit, mert már nem tartottak jól.
A jó magyar utak éreztetik hatásukat, a bal első felső lengőkart cserélni kellett, két évet bírt az előző.
Kicseréltem az elsőkét féktárcsát, ezzel sem lesz gond egy ideig. Szerencsére a tárcsákhoz sikerült féláron hozzájutnom.
Szerettem volna tempomatot az autómba és kb. egy hónappal ezelőtt elkezdtem utána járni a dolognak.
Olvasgattam itt az oldalon az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat és az itt ajánlott német rajongói oldalakat, így lett valami fogalmam mit is kellene keresgélnem a motortérben és az utastérben.
Sajnos nekem nemvolt bekábelezve az autó így azt is nekem kellett megcsinálnom.
A FiatECUscan segített a végső döntés meghozatalában, mert amikor ránéztem vele a cruise control lehetőségekre (+,-,RLC) mindenhol azt írta ki, hogy engedélyezve.
Az ELearn is sokat segített, ott találtam meg a tempomat bekötési rajzát és megtalálhatja bárki a saját autója évjáratához és a benne lévő motorhoz valót.
Itt minden meg volt, melyik kábelt melyik lábra kell kötni és mejik csatlakozót ho találom, ezeket azért nem írom le, mert motor típustól is függ, mit hova kell bekötni a vezérlőegységben. Négy kábelt kellett behúzni a motortérből, ezeket már tudtam hol fogom bevinni, mivel korábban már beépítettem egy erősítőt és annak vittem be a vezetékét. A motortér szemből nézve jobb oldalán az ablaktörlők és a csavarok kiszedése után a jobb oldali műanyag burkolatot emeltem meg és ott volt egy gumi dugó, amit már korábban átlyukasztottam ez kiválóan alkalmas volt a négy 0.75 sodort rézkábel bevitelére.
Bentre egy kb. 50 cm-es kábeldarab kell, de én vettem 5x5m-t az a biztos (darabja 156Ft-ba került :-) egy villamossági szaküzletben ).
Még a kuplung kapcsolót kell megnézni, nekem annyi volt, hogy az érintkezője nem ért hozzá a pedálhoz kiszedtem a helyéről (nagyon egyszerű csak egy fordítás és az csatalakozó levétele), utána szétszedetem, de lehet nem kellett volna, mert a végén lévő fehér műanyag érintkezőt kellett kicsavarni, addig amíg be nem akad a végső állásába, így már hozzá ér a pedálhoz és tökéletesen funkcionál.
GTPeti tanácsára még ellenőriztem a fék kapcsolót is, de az enyémben már alapból kétkörös(4 láb=kétkörös,2 láb=egykörös ) volt.
Az egész nem volt nagy munka, inkább az utána járás volt sok és a szivatós részek amikor egy láb nem érintkezett a vezetékhez. Az ECU-ba én csak bele dugtam a vezetékeket, mert nem találat megfelelő sarut a vezeték végre, majd ha hozzájutok egy ECU csatlakozóhoz jó áron, akkor ezt is megcsinálom, de jelenleg tökéletesen működik a rendszer hosszabb úton is és a belső csatlakozónál is ugyan ezt a módszert használtam.
A csatlakozókon a számok alapján könnyen meg lehet találni a megfelelő lábakat.
Akinek szüksége van rá az könnyen meg tudja csinálni egy szabad hétvégéjén.
A kormány alsó burkolatát saját magamnak vágtam ki, feleslegesen nem akartam pénzt költeni, ezért jött ki ilyen olcsón.
Az elektromos 12000-ért akarta bekötni és ajánlottak kart 20000-ért is(én 6300-ért vettem postával együtt, de 7500 és 10000 között biztosan lehet találni a bontókban).
Megtörtént a szervizelése az autónak szokásos dolgok olaj és a szűrők. Minden át nézve a hátsó futóműben kellett még két szilentet és egy összekötő rudat cserélni. Ezen kívül még egy visszatérő hibakód miatt, a főtengely jeladót is kicseréltem.
Végre rendben van gép mindent megcsináltattam rajta, most nincs semmi hibája és remélem ez így is marad egy jó ideig. A jobb féltengely hibáját az autó furcsa rázkódásából vettem észre, amikor gyorsítottam. A szabadonfutó hangját pedig hallani lehetett, kopogó hang jött a motor jobb oldala felől. Először azt hittem a kormány szervóban van a hiba kicsit alacsony volt a szervóolaj szintje is, de a szerelő kiderítette a hiba okát.
Na kész lett az autó, időbe telet mire találtam egy jó szakembert, aki megcsinálta, de nyoma sincs a javításnak és mindent megcsináltak egy helyen.(Műanyag hegesztés, fényezés, lökhárító le és felszerelése, krómrács.)