Tagok >> pmolnar >> 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce >> Blog
- Típus:156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero Metallico 846a
Szép kaland volt 5 évet élt nálam 50e mérföldet ment velunk, de május végén az autópályán motorhiba kóddal megadta magát és nem sikerült lejutni így addig próbálkoztam míg a turbó meghalt elfolyt az olaj és elvitte a recovery car, már nincs erőm, megcsinaltatni és nem is éri meg anyagilag így el kellett engedni Luton mellett bontóban pár alkatreszet megtartottam de kimult.
Nem gondoltam, hogy kene cserelni, de mivel a kerekcsapagy cserenel a jobb oldali cserelve lett igy akkor a bal oldalit is bizos ami biztos lecsereltettem. Nem jo markat vettem anno...szerencsere meg idoben lett cserelve. 54e km birtak..annyira nem rossz. De epp idobe lett cserelve.
Most Febi also lengokarok futnak majda kocsin.
Korben a kocsin a fekeket elkezdtem lecserelni. Van egy pot mindegyekbol amin cserelve vannak a gumi alkatreszek es le vannak festve. Meglatjuk.
202000 miles
Vegul a masik oldalon is elojott a kerek csapagy csereje, de ezt most kis magan muhelyre biztam, a legutobb ugy kellett levenni egy spec szerszammal a csapagyat a tengelyrol ugy rarohadt. Most nem vallaltam be.
Hatso es elso csapagyak SKF.
Valamint egy kis erdekesseg ha nem veszi eszre a szerelo, hogy a job elso also lengokarbol a csuklo eltort,elvallt akkor az lehet 130-cal autopalyan nem elem tul.
2 eve lett cserelve es megtettem vele kb 30e merfoldet, de nem megbizhato markaju volt, ez igaz.
Miles 200 500e
Kulon post reszletesebben:
A nyar vegere szantam kis idot a kocsi alvazara es mivel volt egy barom aki meghuzta igy ujra kellett MOT(kotelezo szervizelni) akkor mar rendbeteszem es felteszek ra kuszobot is.
Szerintem jobban vedi az autot ha van kuszobspojler.
Alul ahol ertem drotkefevel es furogeppel kefe fejjel alaposan letisztitottam, letoroltem,
jobb oldali kuszob felelmetesen rossz allapotban volt. Kepet alig csinaltam sajnos, eleg tanulsagos, hogy idoben kell lepni, mert aztan szetrohad.
Ahol tudtam kifujtam Al-Zn spray-vel meglatjuk mi lesz aztan kuszoboket es bolcsoket amit meg tudtam Hammerite 2x.
Alvazat alvazvedovel 2x
Nagy kaland volt.
Nem voltak hegesztett fulek a kuszobon igy patentok nelkul raktam fel. Mar ragaszto nelkul is szepen allt, de azert Tiger seal(rugalmas) kell es nagyon patent.
Ezt is megertuk. a parkoloban a kocsiba ulve egy nagyon ugyes angol sikeresen meghuzta az allo autot mikor o kifele tolatott a helyerol.
Szerencses vagyok, mert olyan 80-90% ban az emberek ilyenkor elhuznak es nem tesznek semmi elerhetoseget a kart szenvedett kocsira.
Felirta egy lapra a nevet es cimet valamit telefonszamot es a biztositoja nevet, ennyi.
Bocsanatot kert es elment. Ennyi itt a menete, ha megegyezessel sikerul rendezni.
A kocsit elvittem szemlere es gazdasagi totalkarosnak allapitottak meg a folyamat annyi,hogy kapok egy arat es egy roncsdijat, amiert a kocsit elviszik megsemmisiteni, na en ezt nem kertem, inkabb megcsinalom,igy csak majdnem a 3xveteli arat kizettek ki, csak ujra kellett MOT(vizsgazni) csinaltatni
Csatolok kepeket..igazan nem szornyu, csak kurva bosszanto, ajtot fogok cserelni, de elotte megnezem mennyire lehet polirozassal javitani, ugyan a horpadast sehogy….
199000 miles
Bal elso kerek csapagya teljesen megadta magát, aztán a bal hatsó is. Nagy kaland volt a szerelése, főleg a hatsónak. Mert specialis szerszammal kellett levenni a csapagyat a csapagyvedorol nem beszelve, ami szinte rarohadt a tengelyre.
Ha már javitás akkor a hatsó féket felújító készlettel(o gyűrűk,gumi harang) megcsináltam. Az utak teli sozasa nem tett jot a csapagynak es a pineknek az egyik teljesen beallt.
Féktárcsa csere kesőbb, de fékpofák cserélve és szilikonnal a pinek lekezelve a féknyeregben. Volt sárga és kék festék és kicsit elragadott a hév...pffff
Mostmár a másik oldal marad csak.
Miles 197e
Olaj 5,7 liter 5w40 es olajszuro, levegoszuro csere.
196500 miles
Kb 1000 merfold csak a Skociaban, tengerpartok, hegyek, erdok, szerpentineken es gyonyoru tajakon keresztul-kasul.
196200Miles
Elszakadt az uzemanyagtartály tarto, mert teljesen korrodalodott, megoldva úgy, hogy tobbet nem lesz baja, meg a masikat is ki fogom cserelni, mert ketto tartja.
Valamint elol lettek a stab palcak cserelve.(De a 2 eve cserelt stabilizator rud 2 db gumi szilentje(MOOGE) ugy tunik tonkrement, mert a stab.rud kezzel megmozgatva lotyogtott.
Első kerekjarati műanyag burkolatot is cseréltem, mert lyukas es torott volt. Hatsó is szakadt azt legközelebb, de még be kell szerezni egy jó állapotban levot.