Tagok >> pmolnar >> 156 2.4 JTD 10V >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD 10V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Nero Metallico 846a
5W40 full synthetic olaj valamint olajszuro,levegoszuro
152300 miles
A 2012 nyaran vasarolt uj Vredestein gumiaimnak a fele maradt meg. Tortent, hogy 2016-ban a kocsit Mo.-n Dunaharasztin bevittem gumizasra es futomu beallitasra, elotte minden cserelve volt a futomun, tehat ezzel nem lehet gond, egy evre ra az elso gumiaim teljesen elkoptak. Koszonom Kaltenecker Kft.
Igy uj gumik elore es beallitas (front tracking) az elso kerekeken.
El sem hiszem ket het alatt ket penteken all le alattam az auto, at hittem minden oke csak a gumikat kell meg megoldanom es rendben van. De nem amint hatrafele menetbol tettem volna egyesbe a kormanyszervo nem mukodott es aztan egy csattanas es eltort a hajtas(crankshaft drive belt pulley) es lejott a hosszbordas szij is ezert se szervo se generator se semmi.
Eppen csak bevonszoltam magunkat egy kozeli szervizbe es lehet ujra szervizelni a kicsiket.
Crankshaft (tarcsa es szij csere)
A kuplung holtjateka egyre nagyobb lett es lattam is valami olajat a kocsi alatt elozo nap, csak a motorolajra gondoltam, mert nem regen csereltem, de a fekolaj is elfogyott es a sebesseget se vette mar az auto. Meg sikerult begurulni szervizbe es meglett oldva. (slave cylinder) Ez van.
5W40 full synthetic olaj valamint olajszuro,pollen,levegoszuro
144000 miles
Az elso ules szovet volt az autoban. Szerintem sokkal jobb a bor es vettem latatlanban kisse elhamarkodottan egy konyoklo nelkuli valamint oldal legzsak nelkuli kek ulest szettet. Na most volt egy bezs szinu lehetoseg kesobb, amit bevallaltam, pedig a piros volt a cel es az almom, de ez van es ha mar bezs, akkor legyen a karpit is az. Ez sem jott ossze (nagyon sok helyen kerdeztem, de nagyon ritka) igy a regi tobb helyen lyukast es leharcoltat, lecsereltem. Mar sokkal jobban mutat igy.Meg kap bezs szonyegeket...
Az elso MOT csak nem lett meg csonk nelkul. A kuszobon volt egy szep lyuk, amit a munkahelyemen sikerult bevarni, de ponthegesztessel javitott kuszobot nem engednek at igy jott az okositas es ahol tudtam megtakaritottam a rozsdatol az alvazat es alvazvedovel lekentem a kocsi teljes aljat es lenyeges volt, kellett. Nem egyszeru csak a kezi emelovel es jarda padkan megoldva, de sikerult elfedni es atment(igaz masik helyen, de ez mar az en titkom)
Az infocenter a regebbi es csikos lett ha bemelegedett, ezert azt ebbe tettem, mert levadasztam mar regebben.Kapott egy jobb allapotban levo bor kormanykereket is.4db Vredestein nyari gumi(138000miles) erre kerult, de a felniket fel kell ujitani. Kapott uj kerekcsavarokat es egy szett kerekort is a verda.
Leszedtem a hatso szpojlert, nekem ez a nagy darab nem tetszik es zavar a kilatasban.Bal hatso ajtot lecsereltem egy olyanra, amin nincs tores,horpadas nyom.
Kuszob szpojlereket mindket oldalon szelvedo ragasztoval visszaragasztottam,(update nincs szukseg ragasztora csak a patentok legyenek a fulon jol es a szpojler a helyen lesz 2017.05.31 ujra csinalhattam, mert a ragaszto elengedte ismet.) hat szenvedtem vele mert jobb ha a patentek is fogjak es nem csak a ragaszto, de majd meglatjuk mennyit bir, de hatarozottan szebb ezzel mint nelkule.
Kek bor ulest kapott, mert az eredeti szovet nagyon kopott volt es amugy is :)
De sajnos nincs se oldalso legzsak se kartamasz, mert ez az elso borok kozul valo, igy keresem az utodjat.
Also lengokarok csereje.Stab palcak csereje elol es hatul.
Elso es hatso fekek (tarcsak, betetek)Fekolaj/ fekcsovek csereje.
Kormanyosszekotok ,axial csuklok es gombfejek csereje valamint a kormanyosszekoto rud gumik csereje ( front anti roll bar bushes)
Valto kulissza javitasa, mert üresben nehezen mozgott a seb.valtokar.
Kezifek bovdenek csereje. Kipufogo tarto hegesztes.
Klimafeltoltes. Pollenszurok csereje, ami ennel mar belul van es nagyon eldugtak.
Es gumicserek igy a Vredesteinek mar ezen gurulnak tovabb valamint futomubeallitas.
Par patent, hatso feklampa foglalat csere es egyeb aprosagok potlasa.
Az a biztos, ha a vezerlessel minden rendben van, igy hosszbordas szij es vizpumpaval a vezerles mostmar uj.
A kocsi olcso volt, mert a turboja tonkrement, igy ezt kellett eloszor cserelnem. Kapott egy felujitottat es most szepen huz.
Ami meg lenyeges 134e miles:Olaj, olajszuro es uzemanyag szuro valamint levegoszuro csere.
133000 miles